My Heart (Hatiku) 5 edited

1.3K 61 0
                                    

"Abang ambil dia bekerja sebab dah tak cukup kakitangan dah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Abang ambil dia bekerja sebab dah tak cukup kakitangan dah. Tau kan kafe kita ni semakin maju sekarang. Kita dah start buat delivery, cod, website lagi, so busy !"

"Plus he meet the criteria sebagai pekerja di Kafe Adora ni. Mysterious and handsome. Perfecto!Muachho!" kata Zarif sambil buat kiss dan slang italian dia tu.

" Lagipun, pengambilan pekerja baru akan dapat menjimatkan perbelanjaan pengurusan di kafe Adora - Quote by Im" sambung Zarif lagi.

"Jimat apa? Kan dah kene tambah gaji extra lagi untuk sorang pekerja?" bantah ku.

"emm.. jap." Zarif menyemak sesuatu di laptopnya.

" Ok, Proposal ini menyebut, apabila ada pekerja baru, dia akan mengurangkan beban kerja staff lain terutamanya cik Sefarina, lalu secara tidak langsung akan mengurangkan perbelanjaan kos ganti rugi pinggan mangkuk yang pecah di masa kini dan juga pada masa depan, Kafe Adora."

Zarif sengih.

Pap! Aku tutup monitor laptop dengan tangan Zarif masih tersepit antara keyboard dan monitor. Dia menjerit sakit.

"Abang reka je kan proposal tu? Saja nak sindir aku erk. "

"auch .. auch.. k, k, abang mintak maaf. sori sori."

Aku lepaskan Zarif bila dia kata nak mengadu kat umi yang aku buli dia di kafe. Cam perempuan betul la Zarif ni. Anak manja, buekk!

Aku pandang Ary yang sedang mengemop lantai. Sudah seminggu Ary bekerja di kafe ini. Selama itu juga lah aku dan dia tidak bertegur sapa. Seolah-olah tiada apa yang pernah terjadi antara kami. Sedangkan..

~Sefarina, awak membuat saya semakin jatuh cinta dengan awak.~

Aku tepuk kuat kedua pipiku, menghentikan lamunan ini.

Okey, back to reality.

Aku ada cuba tanya-tanya tentang Ary daripada Im dan Fai. Namun feedback yang aku dapat adalah ;

"Em.. Ary?  Entah,dia takde cerita pulak tentang personal life dia. To be honest, dia jarang cakap dengan kiteorang selain hal-hal kerja." cerita Fai.

"Dia okey je. Rajin orangnya. Aku selesa berkerja dengannya. Selain dari tu, sorry, aku tak tahu apa-apa tentangnya. Kau patut tanya abang kau tentang Ary. Dia yang kenal dan hired Ary."  jelas Im pula.

Semua soalan ku mati di jalan buntu. Tiada sesiapa pun tahu tentang Ary. Siapa dia, kenapa dia kerja di sini? Dari mana dia datang? Yang paling penting, bagaimana dia tahu tentang aku?

Bagiku orang yang curi-curi selidik background orang lain hanya ada dua jenis- penyiasat persendirian atau crazy stalker.

" Masih suspicious dengan Ary ke?" tegur Zarif.
" Aah la, abang selalu amik staff sambil lewa. Takde minta personnel details ke, cv ke, terus je hired. Entah- entah dia orang jahat."
" Tak baik tuduh orang."
" Bukan tuduh, tapi berjaga-jaga. Lagipun hari tu dia.."

Adora CafeWhere stories live. Discover now