Kening Im terangkat-angkat , menahan rasa geram saat ini. Dalam masa sama tak percaya dengan apa yang berada di depannya. Sekumpulan budak kecil dalam lingkungan 6 ke 10 tahun, semuanya comel-comel dengan apron corak-corak dan topi masing-masing . Siap dengan peralatan lengkap untuk membuat cupcakes.Semuanya excited untuk belajar bersama Im.
“ Sebab ni ke awak ajak saya ke sini ..?”
“ Hehe...”
“ Saya nak balik.”
“ Ehhh... nanti!! “ tahan Esha memegang lengan Im yang nak keluar dari bilik yang disediakan khas untuk preparation cupcakes ini. Im tak peduli dan terus berjalan dengan mengheret Esha yang ringan tu sekali.
“ Awak taknak beramal ke? Tiap-tiap tahun saya terlibat lagi susah dari ni tau..Hantar brochure dengan pakai costume beruang, sapu sampah, pasang khemah., pasang lampu.. Kira oklah first involvement awak adalah sesuatu yang awak dah mahir dan suka buat kan?”
“Pernah ke awak dengar yang beramal dengan keringat lebih terasa kepuasannya dari wang ringgit.? Awak taknak cuba kah? Budak-budak di sini sangat gembira bila saya kata mereka dapat buat cupcakes sendiri dan menjualnya di festival nanti..Awak sanggup musnahkan harapan mereka?”
“ Lagipun, sejak saya ceritakan mereka tentang awak, mereka semua tak sabar untuk jumpa awak, dan rasa kek yang sangat sedap itu...”
Im akhirnya berhenti, letih mendengar bebelan Esha. Sambil memicit pangkal dahinya, dia berfikir samada perlukah dia turutkan kemahuan Esha.? Dia tidak pernah mengajar sesiapa dan dia sangat kekok dengan budak-budak kecil. Dia tidak tahu bagaimana hendak berinteraksi dengan budak-budak kecil! pula tu ! Wajah Esha yang tidak putus asa itu ditatapnya. Nampaknya apa jua alasannya takkan diterima oleh Esha.
“ Hmm.. baiklah..Saya cuba..”
“ Yeay!” sahut Esha melonjak gembira sambil melepaskan lengan Im.
Im ketawa kecil. Esha terkesima. Ini kali pertama dia melihat Im ketawa, dan dia ingin melihatnya lagi.. Hati Esha berdebar-debar.