Adora Cafe Tamat

1.3K 63 10
                                    

... Piungg... Piungg....Bunga api dibebaskan tinggi ke langit sebaiksahaja Esha dan Im keluar dari Kafe Adora.Di luar, Fai,Dana, Ary, Sefarina, Putri dan Zarif sedang menanti mereka. Shasha turut berada di situ.Bunga api itu dibebaskan oleh mereka semua..Walaupun masih awal , tetapi tahun baru bagi mereka sudah pun bermula di Kafe Adora.

-

-

Putri: Ni semua idea awak kan... busybody kan.. ( mencuit hidung Zarif)

Zarif : But for the best... sapa kata jadi pemilik Kafe Adora tak buat apa-apa...

Putri mengangguk bersetuju. Dia meletakkan kepalanya ke bahu Zarif dan sama-sama mereka melihat Ary dan Sefarina yang sedang bermain bunga api.

-

-

Ary : Di U, ada sapa-sapa ngorat awak ke?

Sefarina : Takde.. ( sambil menyalakan bunga apinya)

Ary : Usik awak ke? Kacau awak ke? ( sambil mengambil bunga api baru..)

Sefarina : Awak jeles yer...

Ary: tak lah... mana ada..... (muka itu cuba berpura-pura control)

Sefarina : Hehehe... I love you..

Sefarina menyalakan bunga api di tangan Ary.

Ary : I love you too..

-

-

Dana: Kenapa? 

Fai sedang merenung Dana tidak kedip-kedip..

Fai : Saya bertuah memiliki awak...awak cantik, baik dan awak ada segala-galanya..

Dana: Tapi hanya awak yang melengkapkan saya...

Dana mencubit pipi Fai. Mereka berdua ketawa.

-

-

Esha: Apa yang mereka ketawakan itu.. (Esha memandang pada Fai dan Dana)

Im : Kupon ini.. awak masih simpannya ke? Awak nak gunakan untuk apa? Apa yang awak nak minta dari saya?

Esha : Err... adalah...se.. suatu..

Im : awak tahu kan yang kupon ni ada expired date, saya tulis kat belakang tu..

Esha : Ehhh?? Ada ke?

Esha membelek kupon itu dan menyedari ada tarikh expired yang sangat kecil ditulis di belakang kupon itu.

Esha :  Teruknya awak.... benda camnie pun tulis.. (Im ketawa)

Im:  Walaupun tanpa kupon itu...apa sahaja awak minta, saya akan lakukannya.. hanya untuk awak..

Wajah Esha merah padam

Im: Jadi... apa yang awak nak saya buat?  ( Im senyum mengusik)

Esha : Im..!!

Im menyuap kek ke mulut Esha..

-

-

-

-

Shasha menghidupkan enjin keretanya, bersedia untuk balik. 

“ Stay lah lama sikit...” tahan Zarif.

“ takpelah... korang sume ada pasangan and I’m so... jeles tengok korang.. cam I. kacau daun je..”

“ Hey, mana ada.!..” Fai mencelah.

“ hahaha... okey .. takdelah gurau je ..aku nak balik dulu... tired.. you guys just enjoy okey..”

“ Shasha, thanks.. for everything..”  kata Im. Shasha senyum...dia tahu apa yang dia lakukan tidaklah seberapa, dia cuma memberitahu perkara yang sebenar. Perkara yang dia tahu, dari Zarif, Fai, dan Ary..dan dia sampaikan pada Esha.

“ That night when he supposed to meet you , dia ingin beritahu kau yang dirinya ingat bagaimana rasanya cinta..  Sejak kau di sisinya hatinya sudah mencintai kau.. dan  all this time his feeling was actually yours.. all this time.. I think... he loves you, truly loves you...”

Dan seterusnya , inilah pengakhirannya... 

“ If it's true why hide right? So.. you take care Esha. Anything happened to her,, aku cari kau dulu..” 

Im mengangguk.Shasha masukkan gear, sedia untuk beredar, dan tiba-tiba,  tanpa disangka-sangkany a, keretanya dilanggar dari belakang. Dia terkejut.. begitu juga Fai, Zarif, Im dan Ary yang berada di situ.  Shasha keluar dari keretanya dan berjalan ke arah lelaki yang melanggar keretanya.

“ Awak tak nampak ke kereta saya?” Lelaki itu diam, renungan matanya terpukau pada Shasha.  

“ Hello? Awak dengar tak saya cakap?” 

Lelaki itu tersentak. “ Err,,, Maaf cik, kereta ni break dia rosak pula..”

‘ Habis camne ni? .”

“ Takpe saya tanggung semua, saya ada workshop, saya akan betulkan mana yang rosak..”

Shasha memandang lelaki  di depannya ini. Dari gaya dan bicaranya, dia nampak ikhlas. Lelaki itu senyum dan lesung pipitnya kelihatan dalam dan memikat. Shasha melirik ke tempat lain, terasa malu.

“ Eh, abang Tot.. “ tegur Fai, mengenali. Mereka berempat mendekati Abang Tot dan Shasha.

“ Eh, Fai... kau camne ada kat sini?”

“ Saya keje kat sini bang.. Kafe Adora..”

“ Oh.. ...?”

Zarif tiba-tiba senyum..  Ary dan Im jua turut tersenyum.. Fai juga..Mereka berempat perasan yang dua insan ini saling mencuri pandang antara satu sama lain.

“ Ini Syasya..... “ 

Fai memperkenalkan mereka berdua.  Mereka berdua bersalaman sambil Fai, Ary, Zarif dan Im menanti...Sebuah kisah cinta yang  akan terjalin..

 “ Selamat datang ke Kafe Adora..”

Adora CafeWhere stories live. Discover now