𝔹𝕒𝕓 55

9.2K 327 6
                                    

WAJAH pucat milik Sazzy ditenung dengan penuh rasa kasihan. Perutnya diusap perlahan. Tiba-tiba rasa bersalah mula bersarang di hati.

"Sayang." tegur satu suara garau. Bahu dipeluk dari belakang.

"Abang..." sahutnya lemah.

"Kenapa ni hurmmm ? Sayang sakit ke ?" Aiman Alihan risau dengan peruban isterinya.

Eyna Nurina pantas menggeleng.

"Habis tu kenapa ?"

Aiman Alihan masih lagi tidak puas hati dengan reaksi yang diberikan oleh Eyna Nurina.

"Abang..." dia mula memusingkan tubuhnya menghadap sang suami. Tangan berurat itu diraih lembut.

Aiman Alihan kekal diam. Menanti kata-kata isterinya.

"Semua ni berpunca dari sayang ke ?"

Aiman Alihan tergamam.

"Kenapa sayang cakap macam tu ? Sayang tak salah apa-apa pun. Semua ni dah takdir, sayang." pujuk Aiman Alihan.

"Tapi sayang yang kacau Sazzy dengan abang. Sayang dah buat Sazzy sedih sampaikan sanggup cederakan diri sendiri."

Aiman Alihan menggelengkan kepala. Dia tidak suka dengan kata-kata Eyna Nurina.

"Sayang, dengar baik-baik apa yang abang nak cakap ni..." Eyna Nurina akur.

"Jodoh ditangan Tuhan. Allah temukan kita berdua. Memang dulu abang mengaku yang dulu abang tak cinta sayang langsung tapi makin lama abang berani nak cakap yang abang memang cintakan sayang.

Abang tak suka sayang cakap macam ni. Jangan nak salahkan diri sayang. Sazzy sepatutnya terima takdir. Sekarang ni sayang isteri abang dan abang bertanggungjawab terhadap sayang..."

Eyna Nurina menundukkan kepala.

"Tapi bang..."

Aiman Alihan pantas mencelah. Wajahnya tegang tanpa sebaris senyuman. Nampak menakutkan.

"Dah, abang tak nak dengar kata-kata mengarut sayang tu. Abang nak sayang fikirkan tentang diri sayang dengan anak kita je, faham ?"

Eyna Nurina mengangguk tanda faham. Kepalanya masih lagi menunduk.

"Dahlah jom kita balik. Esok kita datang balik." ajak Aiman Alihan dingin.

Baru sahaja Eyna Nurina mahu mencapai tangan suaminya, lelaki itu terlebih dahulu mencipta langkah menuju keluar dari wad tersebut.

Dia terkedu.

Salah aku ke ? Perutnya ditenung dengan penuh rasa sebak.

Maafkan mummy, sayang. Mummy dah buat daddy marah...

✿✿✿

PINTU bilik ditolak lemah. Dia betul-betul terkilan dengan sikap dingin suaminya. Apa salahnya ?

Dia masih lagi setia menunggu di birai katil. Namun hampa, batang hidung Aiman Alihan masih lagi tidak kelihatan.

Mana abang ni ? Dia resah.

Krek...

Pintu dibuka oleh seseorang. Kepala segera diangkat memandang ke arah pintu. Aiman Alihan masuk ke dalam bilik.

"Abang..." panggilnya.

"Hurmmm..." balas lelaki itu acuh tak acuh.

BOOK 4: DRAGON'S WIFE √Where stories live. Discover now