𝔹𝕒𝕓 18

7.8K 360 7
                                    

EYNA NURINA tersenyum lebar. Matanya ligat memandang Aiman Alihan yang asyik memasak. Jam didinding dipandang sekilas. Sudah menunjukkan pukul 2 pagi.

Makan nasi tengah-tengah malam buta ? Nanti makin gemuk ? Ah, lantak lah gemuk atau tak ! Aku dah kahwin. Suka hati mamat tu lah nak terima ke tak !

Tapi... Kalau betul-betul dia ceraikan aku macam mana ? Mesti dia akan kahwin dengan si hipokrit Haziqah tu. Kekasih gelap dia katakan ! Aku pula muda-muda lagi dah jadi janda.

"Amboi dia, kita penat-penat masak, dia boleh termenung pulak !" tegur Aiman Alihan.

Eyna Nurina tersedar dari lamunannya. Dia tersengih malu. Matanya terpandang dua buah pinggan yang berisi nasi goreng yang dipegang oleh Aiman Alihan.

"Dah siap ke ? Wah, tak sabarnyaaaa."

Aiman Alihan menggelengkan kepalanya sambil meletakkan pinggan ke atas meja. Dia turut duduk bertentangan dengan Eyna Nurina.

"Jom makan !" ajaknya girang sambil menadah tangan. Dengan lancar dia membaca doa makan.

Eyna Nurina mula hanyut dengan perasaannya. Matanya terpejam-pejam menahan rasa.

"Sedapnya..." Aiman Alihan tersenyum lebar mendengarnya.

Secara tiba-tiba Eyna Nurina menghentikan suapannya. Dia kembali memandang Aiman Alihan.

"Kenapa ?" soal Aiman Alihan pelik. Suapannya turut terhenti.

"Erm saya nak minta sesuatu boleh tak ?"

"Mintak apa ?" soalnya lagi.

Eyna Nurina menjadi serba-salah ingin bercakap. Aiman Alihan pula setia menunggu.

"Eyna ? Apa dia ?"

"Erm... Boleh tak belikan saya tab ?" pinta Eyna Nurina.

"Tab ? Nak buat apa ?" soal Aiman Alihan pelik.

"Erm... Senanglah saya nak layan RM. Saya dah tak kacau TV." ujar Eyna Nurina perlahan.

Aiman Alihan mula membuat muka cemburutnya. Bibir dicebikkan.

"Tak habis-habis dengan Running Man dia tu. Entah apa yang bestnya." omel Aiman Alihan.

"Eh, pak cik tahu selama ni RM tu maksudnya Running Man ?!" Jelas wajah Eyna Nurina terkejut. Aiman Alihan tersenyum sinis.

"Selama ni awak tertidur tu apa ?! Biarkan TV menyala. Asyik-asyik Running Man. Asal bosan je, cari Running Man ! Bukan nak layan saya. Hei, saya lagi handsome lah dari Kim Jong Kook tu !"

Eyna Nurina menekup mulutnya. Tawanya cuba ditahan agar tidak terburai. Cemburu lah tu...

"Ada sebablah saya minat Kim Jong Kook !" bidas Eyna Nurina.

"Sebab apa ha ?! Sebab dia handsome ? Woi gila, buat apa suka lelaki mata sepet tu ? Bukan nampak apa pun ! Lainlah saya ni ha, mata besar. Luas pemandangan !" omel Aiman Alihan lagi sambil membesar-besarkan matanya.

Eyna Nurina mencebik. Elok-elok dia minta tab tadi, terus melencong ke mata sepet.

"Saya suka dia sebab dia sado. Badan dia berketul-ketul. Ah sukanya..."

Mata dipejam-pejamkan sebagai tanda kononnya dia terlalu obses. Aiman Alihan merengus geram.

Badan aku pun sadolah ! Cuma extra tatu naga je. Suatu hari nanti kau akan terkejut tengok badan sasa aku ni ! Getus hati Aiman Alihan.

"Dahlah ! Saya nak makan." putusnya kembali menjamu selera. Dia mula mengabaikan Eyna Nurina.

Eyna Nurina terlopong. Selamba badak dia je abaikan aku ! Kalau tak nak belikan, cakap je lah ! Tak payah panjangkan cerita ! Sakitnya hati aku dengan pak cik annoying ni ! Amuk Eyna Nurina.

BOOK 4: DRAGON'S WIFE √Where stories live. Discover now