𝔹𝕒𝕓 40

8K 307 10
                                    

"BANGUN ! Bos nak jumpa kau." tubuh gempal Eyna Nurina ditarik kasar. Eyna Nurina membetulkan rambutnya. Sakit apabila merasakan rambutnya turut ditarik. Tudungnya hilang entah ke mana. Dia sendiri pun tidak tahu.

"Sakitlah !" rintihnya.

"Diam !" tengking Kenji.

Eyna Nurina dibawa ke sebuah bilik yang agak mewah. Kelihatan seorang lelaki berbadan tegap sedang duduk di kerusi sambil memandangnya.

"Fàng kāi tā ! (Lepaskan dia !)" arah lelaki tersebut.

Konco-konconya mula melepaskan Eyna Nurina. Gadis itu mula menangis ketakutan.

"Hai, honey..." ucap lelaki itu sambil berjalan merapati Eyna Nurina.

"Hik... Hiks..." dia terus menangis.

"Ap-apa yang k-kau nak dari aku ?" soal Eyna Nurina gementar.

"Aku tak nak apa-apa pun dari kau. Kalau tak disebabkan suami tak guna kau tu, semua ni takkan berlaku !!!" jerit Leong. Penumbuk digenggam kemas.

"Apa yang dia buat ?"

"Dia... Dia bunuh adik perempuan aku ! Dia memang tak patut dimaafkan !" 

"Tak...tak mungkin..."

Eyna Nurina bagaikan tidak percaya. Air mata semakin deras mengalir.

"Apa yang dia buat ? Tak mungkin..."

Leong mula memejamkan matanya. Dia mula menceritakan hal sebenar. Eyna Nurina peka mendengar. Dia semakin beras berdebar-debar.

Abang bunuh adik Leong sampai dia berdendam dengan abang ?

Tapi kenapa ?

✿✿✿

5 tahun lepas...

Kelihatan dua pasangan sedang menikmati keindahan pantai pada waktu senja. Pelukan semakin diketatkan. Pegangan tangan dikemaskan.

"I janji akan jaga you sepenuh hayat I. I cintakan you, Amber. I sayangkan you. Janji I yang you takkan tinggalkan I..." pinggang kekasihnya dirangkul erat.

Gadis berambut kuning keemasan yang dikenali sebagai Amber mula merangkul leher kekasihnya. Mata mereka saling bertentangan.

"I takkan tinggalkan you, Dragon..."

Bibir mereka bersatu lama. Dragon kembali menjarakkan wajah.

"Thank honey. Kita kahwin ?"

Amber tergamam. Tak pernah kekasihnya itu mengajak dia mendirikan rumah tangga.

"Y-you tak main-main kan ?"

"Yes, sayang ! I serius. Kita dah bercinta dekat 7 tahun. I dah bersedia..."  sebuah cincin dikeluarkan.

"I tak sangka..." air mata mula mengalir. Terharu.

"You terima lamaran I ?"

"Of course !"

Dragon mula menyarungkan cincin emas ke jari manis Amber. Kemudian, dia membisikkan sesuatu ke telinga gadis itu.

"Wo ai ni..."

Amber tersenyum malu. Tubuh Amber didukung.

"You milik I." bisiknya lagi sebelum mula melangkah ke perkarangan hotel.

Pasangan bahagia itu mula hanyut dengan cinta mereka. Mereka berharap cinta mereka kekal dan bahagia.

✿✿

"I mengandung anak you. Kita kena berkahwin." pipi Dragon dipegang. Dragon tersenyum lebar. Dia berasa amat gembira.

"Really ?! I akan jadi papa ?" dia bagaikan tidak percaya.

"Yes, baby. Kita akan dapat anak."

Dragon mengelap air mata gembiranya. Tidak sangka dia akan menjadi bapa dalam usia yang muda.

"I-I..."

"Kenapa ? You tak happy ke ?" wajah Amber berubah keruh.

Dragon pantas menggeleng. Dia gembira. Sumpah gembira.

"I happy sangat sayang ! You sanggup mengandungkan anak I ?"

"Mestilah. I kan cintakan you." 

"I hik... I happy sa-sangat. Kita kahwin ya sayang ? Terima hik...kasih sayang." ucap Dragon dalam keadaan tersekat-sekat akibat menangis.

"You janganlah nangis. Patutnya you kena happy."

"I tak percaya. Abang you dah tahu tentang ni ?" soalnya.

"Dah, I dah bagitahu dia. Dia happy sangat." terang Amber sambil tersenyum lebar.

"Baguslah tu. Esok kita check-up baby okey ?" ajak Dragon. Amber mengangguk tanda setuju.

"Jom !"

"Jom pergi mana ?" soal Amber pelik.

"Beli barang baby lah sayangku."

"Hahaha awal lagi lah kalau nak beli." tolak Amber sebelum tertawa. Dragon mencebik.

"Huh ! Merajuklah kalau macam tu."

"Alololo tak mau lah merajuk. Okey kita pergi makan dulu baru beli barang baby ?" pujuk Amber.

Dragon kembali tersenyum,"betul ni ?"

"Yup. Jom !" sambil berpegangan tangan, mereka mula melangkah ke kereta sport milik Dragon.

Mereka berharap anak yang bakal dilahirkan sihat dan cergas. Mereka juga berharap akan menjadi ibu bapa yang berguna dan dapat memberikan kasih sayang yang cukup.

Sorry le sbb part ni sikit bebeno😂Nnti aku sambung...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
BOOK 4: DRAGON'S WIFE √Where stories live. Discover now