AIMAN ALIHAN memejamkan matanya rapat. Tangan Eyna Nurina lincah memicit kepala suaminya. Perlahan-lahan Aiman Alihan kembali membuka matanya. Wajah Eyna Nurina direnung sebelum tersenyum manis.
"Maafkan abang sebab dah menyusahkan sayang..." pohonnya.
Eyna Nurina menggelengkan kepalanya.
"Mana ada abang menyusahkan sayang. Memang tugas sayang kena jaga abang masa abang sakit."
Aiman Alihan tersenyum mendengar kata-kata yang keluar daripada mulut isterinya.
"Esok kita pergi klinik ea, abang." ajak Eyna Nurina. Aiman Alihan pantas menggelengkan kepalanya.
"Tak nak !"
"Kenapa ?"
"Nanti kena suntik. Abang tak sukalah !" bibir di cebik manja.
"Doktor cuma check je."
"Tak nak jugak !"
Eyna Nurina tersenyum nipis sambil menggelengkan kepalanya. Pipi Aiman Alihan diusap perlahan.
"Abang ni manjalah !" komen Eyna Nurina sambil menarik hidung suaminya.
"Abang manja dengan isteri abang je."
Eyna Nurina merebahkan tubuhnya di atas katil. Kepala diletakkan di atas dada suaminya.
"Sayang dah lama impikan untuk bersama dengan abang macam dulu... "
"Maafkan abang kalau disebabkan abang pernah buat sayang kecewa."
Eyna Nurina tersenyum tawar sebelum mengangkat kembali kepalanya.
"Abang, sayang nak tanya sesuatu boleh ?"
Dahi Aiman Alihan berkerut.
"Tanyalah."
"Errr sayang harap abang tak marah." ujar Eyna Nurina gugup.
"Mestilah tak sayang."
"Ermmm apa sebenarnya hubungan antara abang dengan Haziqah ?" Eyna Nurina mencuri pandang wajah suaminya.
Lelaki itu hanya mempamerkan wajah selamba.
"Kenapa tanya ?" soalnya pelik.
"Tak adalah, sayang nak tahu je. Tapi kalau abang tak nak jawab pun tak apa."
Aiman Alihan tersenyum simpul sambil tangannya lincah mengusap rambut panjang milik Eyna Nurina.
"Haziqah tu sebenarnya anak kandung uncle Lim." terang Aiman Alihan.
"Uncle Lim dah kahwin ke ? Sayang tak pernah nampak pun wife dia."
"Tak. Dulu, uncle ada ramai perempuan simpanan. Tapi dalam ramai-ramai tu, uncle paling suka dekat sorang perempuan ni. Nama dia Penny. Uncle lebih banyak habiskan masa dia dengan Penny sampailah wujudnya Li Han." cerita Aiman Alihan.
Eyna Nurina mendiamkan diri buat seketika. Cuba memahami situasi.
"Habis mana Penny sekarang ?"
"Penny dah lama mati."
Dahi Eyna Nurina berkerut. Mati pulak ?
"Mati ?" soalnya. Aiman Alihan mengangguk lemah.
"Ya, dia dibunuh oleh perempuan simpanan uncle yang lain disebabkan iri hati dengan layanan istimewa uncle dekat Penny."
Kesiannya Penny !
"Tapi yang lebih sadis cara dia mati."
"Kenapa ?"
YOU ARE READING
BOOK 4: DRAGON'S WIFE √
Romance★𝓥𝓮𝓻𝓼𝓲 𝓵𝓪𝓶𝓪 - Yes, I Love You Sir !★ 𝑩𝒆𝒂𝒖𝒕𝒊𝒇𝒖𝒍 𝒄𝒐𝒗𝒆𝒓 𝒃𝒚 @missfeiyi 🚫Cerita dan watak dalam karya ini adalah imaginasi penulis semata-mata. Kalau ada jalan cerita ataupun watak yang sama, mungkin hanya lah kebetulan🚫 ⚠️DIL...