𝔹𝕒𝕓 53

9.8K 330 5
                                    

"MAKAN banyak-banyak, Eyna. Biar nanti kamu ada tenaga. Susah tau bila mengandung ni." pinggan berisi nasi goreng diletakkan di hadapan Eyna Nurina.

Eyna Nurina tersengih memandang pinggan yang berada di hadapannya.

"Mama..." panggilnya lembut.

"Ya, sayang ?" sahut Puan Lisa lembut. Perut Eyna Nurina yang masih lagi kempis, diusap perlahan.

"Eyna nak makan mee goreng boleh ? Jemu lah asyik makan nasi goreng je."

Puan Lisa tersenyum nipis. Eyna Nurina menjadi serba-salah.

Tak malu betullah kau ni Eyna ! Itu mak mertua kau lah bukan mama Heliza. Memalukan !

"Mestilah, boleh. Nanti mama masakkan ea ? Kamu pergilah rehat dekat ruang tamu dulu. Mesti penatkan bawa budak." arah Puan Lisa.

Eyna Nurina mencebik. Tangan Puan Lisa dicapai.

"Sorry kalau Eyna menyusahkan mama."

Puan Lisa menggeleng.

"Apa cakap macam tu ? Mama sikit pun tak kisah. Lagipun kamu kan tengah mengandungkan cucu mama. Mama happy sangat tau !"

Eyna Nurina mengukirkan senyuman. Gembira dengan kata-kata ibu mertuanya.

"Hai, guys..." sapa Aiman Alihan lesu.

Dia mengambil tempat di sebelah isterinya. Kepala disandarkan pada bahu Eyna Nurina. Tekaknya perit. Kakinya lenguh akibat asyik berlari ke bilik air.

"Aik, anak mama ni. Takkan dah give up kot ?"

"Penatlah, mama. Tak larat nak pergi bilik air lagi." keluh Aiman Alihan.

Puan Lisa dan Eyna Nurina tertawa kecil.

"Apalah dia ni. Bersabarlah sikit. Sekejap je tu, Han. Nanti okey lah balik." pujuk Puan Lisa.

"Haish, perit jugak kan bila mengandung ni. Pening kepala lepastu mual. Bawa baby lagi dalam perut tu. Seksanya !"

"Haaa tahu pun ! Macam tu lah ibu-ibu dekat dunia ni rasa tau."

"Hurmmm... Mama, boleh tak petang nanti buatkan Han pengat pisang. Han teringin." pintanya manja.

Kening Eyna Nurina terangkat tinggi. Dia tersengih.

"Aik, mengidam pulak ? Orang lain yang mengandung, orang lain yang mengidam ? Ish ish ish !" sengaja Puan Lisa mengenakan anaknya.

"Alah tak boleh ke ?" dia mula berjauh hati.

"Janganlah merajuk. Ye lah, nanti mama buatkan ya."

Aiman Alihan kembali gembira. Dia tersenyum lebar.

"Terima kasih mama !" ucapnya girang.

"Sama-sama bakal bapak budak."

Eyna Nurina tersenyum tawar. Tiba-tiba fikirannya memikirkan tentang ibu kandung kepada suaminya, Mastura. Kan best kalau suaminya bermanja dengan ibu kandungnya sendiri.

Macamlah keadaan ibu sekarang ? Dah lama rasanya tak jumpa ibu. Keluhnya.

"Sayang ? Sayang ?" panggil Aiman Alihan.

Namun, tiada respon dari Eyna Nurina. Fikirannya masih lagi melayang jauh.

"Hei, sayang !"

"Hah ?!" Eyna Nurina terkejut.

"Sayang fikir apa tu ? Fikir nak dapat anak lagi ke tu ?" usik Aiman Alihan.

"Ish ada ke situ pulak dia."

BOOK 4: DRAGON'S WIFE √Where stories live. Discover now