Pada mulanya, Somin fokus pada pensyarah yang memberi penerangan dihadapan tapi fokusnya terganggu dengan orang di sebelahnya.
"Kau kenapa? "Soal Somin
Haerin yang berada disebelah dipandang.
"Apa? "Soal Haerin semula.
"Dari tadi aku nampak kau senyum-senyum macam orang tak betul. Bagitahu aku cepat, apa punca kau jadi macam ni? "Somin memandang Haerin lama.
Haerin tersengih malu-malu.
"Oh. Pagi tadi kan, Jimin curi first kiss aku. "Kata Haerin.
Somin mencebik. Ingatkan apa lah tadi.
"Jimin dah jatuh cinta dengan kau ke?"Somin tertarik pula nak tahu hubungan Haerin dan Jimin.
"Entahlah. Dia tak ada cakap pun. Mungkin ini cara untuk dia belajar cinta aku. "Kata Haerin.
Somin menongkat dagu lalu memandang ke hadapan semula.
"Haih untunglah. Tengok aku ni, dah berapa kali putus cinta. "Kata Somin.
Haerin tergelak. Somin memang sudah banyak kali bercinta. Tapi satu pun tak kekal lama. Paling lama setahun.
--
Waktu makan tengah hari, Haerin dan Somin berada di kafeteria. Mereka berbual sambil makan.
Ketika berbual, Somin terpandang seseorang yang berada tidak jauh dari mereka.
"Haerin. "Panggil Somin.
"Apa? "
"Kau percaya tak kalau aku cakap budak yang nama Choi San tu tengah perhati kau? "Soal Somin.
Haerin berhenti makan.
"Kau biar betul? "
"Ya aku tak tipu. Dari tadi dia pandang kau. "Kata Somin.
Haerin terus menoleh ke belakang. Memang ada San tapi lelaki itu sedang bersembang dengan beberapa orang senior yang sama fakulti dengannya.
"Mana ada. "Kata Haerin.
Somin memeluk tubuh. Dari awal dia jumpa San, dia ada perasaan tak elok dekat lelaki itu.
"Ya. Dia perhati kau tadi. Bila kau toleh dia terus bersembang dengan senior-senior tu. Creepy lah dia tu. "Kata Somin.
Haerin menoleh lagi. Kali ini, San memandangnya. Lelaki itu tersenyum sambil melambai pada Haerin.
"See? Mungkin muka dia macam budak innocent tapi kita tak tahu dia macam mana. Hati-hati Haerin. "Pesan Somin.
"Biarlah dia. "Kata Haerin.
Dia mengeluarkan telefonnya. Aplikasi Instagram dibuka. Ada orang tag dia di instagram.
305 likes
parkji @jeonhaerin
View all 70 comments
"Oh my god Somin! "Haerin tak sengaja menjerit membuatkan banyak mata memandang mereka berdua.
Haerin kemam bibir. Terkuat pula.
"Sorry. Sorry. "Kata Haerin. Dia memandang Somin semula.
"Kau kenapa? "
"Tengok ni. "Haerin menujuk telefonnya. Somin memandang lama.
"Gambar kahwin kau kan tu? Siapa post tu? Jimin? "Soal Somin.
Haerin diam. Dia cepat-cepat buka akaun instagram Parkji. Hanya ada gambar hari itu dan gambar tadi.
"Jap Parkji ni Jimin ke? Kenapa aku tak perasan? "Soal Haerin. Dia memandang gambar lama yang Jimin post.
Somin mengambil telefon Haerin. Gambar itu dipandang.
"Haerin kenapa kau ni slow sangat. Dah terang-terang ini Jimin. Tengok pun dah tahu. "Kata Somin. Dia memberi telefon Haerin semula.
Haerin langsung tak perasan. Dia tengok gambar tu kali terakhir sebelum dia kahwin. Lagipun sebelum itu dia tak tahu muka Jimin.
"By the way, black and white? Apa buat caption macam tu? So funny. "Kata Somin.
Haerin menjeling Somin.
"Biarlah. "
--
Tbc.
YOU ARE READING
[ COMPLETE ] Captain ; Park Jimin
Fanfic| Park Jimin X Jeon Haerin | Jeon Haerin, bertunang secara paksa selama hampir dua tahun. Sedikit pun dia tak pernah melihat wajah tunangnya. Lelaki itu terlalu misteri. Mesej tidak pernah. Call lagilah mustahil. Cover paling cantik dari @deoqyu_ ❤...