lima : Bumped into him

3.6K 415 39
                                    

Haerin dan Hyeon segera menuju ke hospital. Haerin menanyakan wad yang ditempatkan Puan Miran pada jururawat sebelum dia segera beredar.

"Papa. "Haerin menolak pintu. Encik Hyuk, ayah kepada Haerin memandang anaknya.

"Mama okeylah. "Kata Encik Hyuk.  Dramatik sungguh dia masuk.

Haerin melihat Puan Miran yang terbaring diatas katil sambil memandangnya.

"Mama pengsan sekejap ja. Hyeon ni over panggil ambulans.  Darah tinggi naik sikit je. "Kata Puan Miran.

Haerin terus memandang Hyeon dengan muka masam. Punyalah dia risau nampak Hyeon menangis.

"Manalah Hyeon tahu. "Hyeon memuncungkan bibirnya.

Haerin mengeluh lega. Risau dia kalau ibunya sakit teruk. Haerin duduk di kerusi.

"Itulah mama sibuk sangat dengan bussines online. Cubalah bawa berehat. "Kata Haerin.

"Berehat buat apa? Memang hari-hari mama duduk rumah. Kerja semua dekat rumah. "Balas Puan Miran.

"Maksud Haerin. Rehatkan minda tu. Cuba pergi luangkan masa mama dengan apa yang mama suka. "Kata Haerin.

"Kalau macam tu, esok lepas habis kelas. Haerin ikut mama pilih wedding dress. "Cadang Puan Miran.

Mata Haerin membulat. Hampir terlupa minggu depan dia akan berkahwin.

"Mama serius ke? Haerin tak ready nak jadi isteri orang lagi. "Haerin menunduk.

"Mama serius. Kira baguslah ni, family Jimin dah siapkan separuh kerja. Haerin belajarlah jadi dewasa lepas dah kahwin nanti. "Kata Puan Miran.

"Tapi.. "

"Tak ada tapi-tapi. Jangan risau, mama kenal latar belakang keluarga Jimin. Mereka satu keluarga orang yang baik-baik. "Kata Puan Miran.

Haerin mengeluh berat. Dia akur sahaja dengan keputusan Puan Miran.
Tak ada alasan lain untuk membantah.

Satu jam meluangkan masa dengan ibunya, Haerin mengambil keputusan untuk pulang. Encik Hyuk akan jaga Puan Miran.

"Bila mama boleh keluar ni? "Soal Haerin.

"Esok dah boleh keluar. "Balas Encik Hyuk.

"Kalau macam tu, esok Haerin ambil mama. "Kata Haerin. Encik Hyuk mengangguk sahaja.

Haerin meminta diri untuk pulang.  Hyeon mahu duduk lebih lama dengan Puan Miran dan Encik Hyuk.

Haerin keluar dari perut lif. Kakinya diatur laju keluar dari bangunan hospital. Sedang dia terleka mencari kunci kereta di dalam bag tangan tanpa sedar dia terlanggar seseorang.

Hampir sahaja Haerin mahu jatuh tapi nasib baik dia sempat mengimbangkan diri.

"Oh my god, your phone. I'm so sorry. Saya tak sengaja. "Haerin terus menunduk mengambil telefon lelaki itu yang terjatuh.

Bulat matanya apabila ternampak kesan retakkan dan calar pada skrin itu.

Haerin memandang lelaki itu.  Saat mata bertemu terus jantungnya berdegup kencang. Apatah lagi apabila lelaki dihadapannya ini merenung dia.

Haerin terkaku disitu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Haerin terkaku disitu. Pemakaian lelaki itu sangat menarik hatinya. Dengan pakaian uniform tentera. Beret tidak disarung pada kepala tapi dipegang erat pada tangannya. Rambut lelaki itu yang dibiarkan bebas. Nampak segak.

Argh kacaknya!

"Excuse me. My phone. "Lelaki itu berdehem. Baru Haerin perasan, lelaki itu cuba mengambil telefonnya dari genggaman Haerin.

Haerin terus melepaskan.

"Sorry. Skrin telefon awak retak. Saya betul-betul minta maaf. "Ucap Haerin. Telefon dia bukan biasa-biasa. Jenama IPhone keluaran terbaru pula tu.

"Tak apa.  "Ucap lelaki itu. Dia memandang Haerin sekilas sebelum dia meninggalkan gadis itu.

Haerin memandang lelaki itu yang semakin jauh berjalan.

Haish ingat Haerin. Minggu depan kau nak kahwin.

Haerin mengeluh. Dia terus menuju ke keretanya.

--
Tbc.

[ COMPLETE ] Captain ; Park JiminWhere stories live. Discover now