Haerin duduk diatas kerusi di meja belajarnya. Penat dia lepas pergi mencuba baju kahwin. Macam-macam karenah. Tak tahulah dia atau Puan Miran yang mahu kahwin.
Cuba itu tak kena. Ini tak kena. Berpuluh dress juga dia cuba. Tak cukup itu, cari kasut tinggi pula.
Penat Haerin melayan.
Haerin membuka laptopnya. Dia membuka akaun instagram. Noti yang masuk dibuka.
500,123 likes
jeonhaerin Counting days
View all 200,121 comments
sominpark97 Menghitung hari perkahwinan ke? Hihi
yedam @sominpark97 haerin dah nak kahwin ke?
yerijung @sominpark97 betul ke??
choisan @sominpark97 haerin mana boleh kahwin!
kwangshii @sominpark97 aww are you serious?
caerin argh tak sabar nak tengok Haerin kahwin.
taerakims hmm menunggu Haerin buat husband face reveal. I'm so excited.
Haerin rasa mahu sahaja picit-picit si Somin sebab komen macam tu. Tapi padan muka Somin juga sebab komen dia itu membuatkan ramai yang tag Somin. Pandai-pandailah kau jawab soalan mereka.
Ting!
parkji liked your photo.
Haerin tersengih.
Nak pilih mana eh? Parkji ke abang askar tadi? Eh dia lupa dah ada Jimin.
"Hmm saya terpaksa lupakan anda berdua. Saya perlu setia pada Jimin walaupun saya tidak mengenali Jimin. "Haerin lap air mata palsu. Dia mengeluh sebelum mengambil gitarnya.
Haerin menekan bahagian story untuk membuat live.
"Hai guys! "
Baru beberapa minit membuat live sudah ramai yang memenuhi ruang komen.
"Memandangkan ramai yang request suruh nyanyi lagu.. So apa kata korang, cadangkan saya untuk nyanyi lagu apa. "Kata Haerin.
Oleh itu ramai yang komen tajuk-tajuk lagu. Haerin melihat tajuk lagu yang paling ramai minta tapi ada beberapa komen yang sama menarik perhatiannya.
"Lagu yang saya fikirkan untuk tunang saya? "Haerin membaca komen itu.
Sedang Haerin berfikir tiba-tiba dia ternampak.
parkji joined.
Argh tolonglah move on Haerin. Haerin bermonolog di dalam hati.
"Alright. Kepada Park Jimin. Saya hadiahkan lagu ini. Untuk awak. Emm saya akan menyanyi lagu Some from Bolbbalgan4 tapi versi akustik. "Kata Haerin.
Haerin mengambil gitarnya. Dia mula memetik gitar.
Is it my fault if I’m not good at expressing?
I’m a warm girl in a cold city
Can’t I just tell you I like you?
I just want to be honestGo away, no don’t go away
Show me your heart, no don’t show it to me
All day, only your smile is in my head
Do you wanna just go out?Starting from today, I’m gonna have something with you
I’m gonna call you every day
Even though I can’t eat gluten
I’m gonna go around eating delicious food with youSo so sweet, you’re really so sweet
So so sweet, you areCan’t I just tell you I like you?
I just want to be honestGo away, no don’t go away
Show me your heart, no don’t show it to me
All day, only your smile is in my head
Do you wanna just go out?Walaupun sebenarnya lagu itu langsung tak ada kena mengena dengan hubungan dia dan Jimin tapi dia harap selepas kahwin dia dapat menerima Jimin.
Dia juga berharap Jimin dapat menerima dia. Dia harap Jimin mampu buat dia jatuh hati.
Starting from today, I’m gonna have something with you
I’m gonna call you every day
Even though I can’t eat gluten
I’m gonna go around eating delicious food with youIsn’t this how love starts?
Maybe it’s like hanging half my heart on you
Even though it feels like you’ll reject me
I’m gonna give it a try once moreStarting from today, I’m gonna have something with you
I’m gonna call you every day
Even though I can’t eat spicy food
I’m gonna go around eating delicious food with youPress “like” on my photos like you do for her
Let me talk to you too
I feel so down so I’m giving up today
Just when I’m about to look back, you hold onto meSo so sweet, you’re really so sweet
So so sweet, you areHaerin menamatkan nyanyian dengan senyuman. Gitarnya diletak tepi.
"Terima kasih. Terima kasih. "Ucap Haerin apabila ramai memberi komen suaranya sedap.
"Kak Haerin betul ke akak akan kahwin tak lama lagi? "Haerin membaca komen.
Haerin diam sekejap. Arghh dia tak mahu kahwin lagi!
"Ya saya akan kahwin minggu hadapan. "
--
Tbc.
YOU ARE READING
[ COMPLETE ] Captain ; Park Jimin
Fanfiction| Park Jimin X Jeon Haerin | Jeon Haerin, bertunang secara paksa selama hampir dua tahun. Sedikit pun dia tak pernah melihat wajah tunangnya. Lelaki itu terlalu misteri. Mesej tidak pernah. Call lagilah mustahil. Cover paling cantik dari @deoqyu_ ❤...