1

6.6K 167 9
                                    

Yorucu bir günün henüz ortasında odama girdiğim gibi çantayı gelişine bir köşeye atarak kendimi yatağa bıraktım. Öylece beş dakika kadar uzandığımı tahmin ediyorum, sonra telefonumdan bildirim sesi geldi. Kapalı gözlerimi gelen mesaj sesiyle açarak tavana sabitledim. Böylece gerçek dünyaya dönmüş oldum.

Acaba bakmasam mı derken mesaj sesleri gelmeye devam etti ve daha fazla dayanamayarak hareket etmek zorunda kaldım. Yatakta biraz uzakta kalan telefonuma uzanarak bildirimlere bakmaya başladım. Arkadaş grubundan gelen mesajları okudum, buluşmak istiyorlardı. Söylediklerine göre yeni haberler varmış. Merak ettiğimden değildi ama bugünü evde geçirmeye hiç niyetim yoktu.

Ailemle konuştuk ve henüz okulun bitmesine sevincim tazeyken bana yazı anneannemin yazlık evinde geçireceğimiz haberini verdiler. anneannem, büyük babam vefat edeli tek başına yaşıyordu ve sanırım kabul etmese de kendi kendine yaşayamayacak bir yaşa gelmişti. Sadece bu değil, babamın tüm yaz yurt dışında çalışarak geçireceğini de öğrendim. Açıkcası pek de iyi anlaşamayan annem ve anneannemin baş ağrıtan bitmek bilmez tartışmalarını da çekmek istemiyordum.
Tek isteğim burada oluşturduğum arkadaşlıkların biraz tadını çıkarmaktı.

Buraya daha geçen sene taşınmıştık ve sürekli mekan değiştirdikten sonra sonunda kendimi rahat hissedebildiğim bir ortamda bulmuştum ve onu geçici bir süre dahi olsa kaybetmek fikri beni çılgına çeviriyordu. Anne babam onlara karşı olan bu sert çıkışımın her ne kadar aşırı bulmuş olsa da bu kadar basit bir şeyi anlamamaları beni daha da öfkelendiriyordu.

Yorgunluğuma rağmen gruba buluşmaya geleceğimi yazdım ve üzerimdekileri değiştirip evden çıktım. Arkamdan nereye gittiğimi soran annemi görmezden gelmiştim çünkü hala sinirli hissediyordum.

....

Eve geldiğimde ortamda bir sessiz telaş hakimdi. Koliler ve çantalar gördüm. Durumun aciliyetini bana belirtmemişlerdi. Fakat daha sakin hissediyordum. Arkadaşlarımla buluşmak iyi gelmişti. Annemin bakışlarından benim de yakın zamanda toplanmam gerektiğini söyleyeceğini anladım. Ona elimle anladığımı belirten bir geçiştirme hareketiyle
"Tamam, merak etme. Zaten toplanmam uzun sürmez" dedim.

Ve buzdolabından yiyecek bir şeyler bakmaya başladım. Arkamı dönüp hazırladığım sandviç tabağını mutfak masasına koydum. Karşımda açılmamış bir paket gördüm. Bu nedir diye sormak için anneme baktım.

O da paketi fark etmemi bekliyormuş gibi "Açsana."dedi.

Bana incesinden kalınından birkaç klasik kitap sipariş etmişti.
"Uzun bir yaz olacaktı." dedi.

Sevincimden suratımda oluşan gülümsemeyle onu hemen affettim. Sonra sarıldık. Tüm gün toparlanarak ve temizlik yaparak çok yorulduğunu hissettim. Babamın nerede olduğunu sordum. Yeni işi için evrak işlerini halletmeye gittiğini söyledi.

Bu yazın bana neler getireceğini kestiremiyorum. Tek temennim güzel vakit geçirebilecek uğraşlar bulup  sonucunda ayların çabucak geçmesiydi.

DERİN DALGA (G×G)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin