"Dalga kapııı!"
"Evet. Ben baktım. Derin'dir." diyorum bana banyodan seslenen Aylin'e.
Aynadan kendimi kontrol edip büyük bir heyecanla kapıyı açıyorum.
"Selam güzellik." diyerek içeri giriyor Derin. Derin içeri girerken ben yanında Buket'i görünce şaşırıyorum.
"Selam Buket. N'aber?"Buket selam veriyor ve içeri giriyor.
"Kahve içer misiniz?" diyorum ellerimi çırparak onlar salondaki kanepeye yerleşirken.
Aylin banyodan çıkıp havluyla saçını kurutarak yanımıza geliyor. "Derin mi?"
Sonra Derin ve Buket'i otururken görüyor. Buket, Aylin'den gözlerini alamayarak ona selam veriyor. Aylin , "Ne sürpriz?" diyor biraz çekinerek. Ortamda ufak bir sessizlik oluyor.
Derin her şeyi açıklığa kavuşturmak için, "Kahveyi sonra içelim. Aslında bugün Buket'le üst kattaki boş daire için ev sahibiyle konuşmaya geldik. Görüşmemizden sonra belki bir şeyler içeriz kutlamak için."
Hayretler içerisinde, "Hadi ya... eve mi çıkıyorsunuz?" diye soruyorum.
"Yani kesin değil hiçbir şey."diyor Buket. "Bizi ekonomik olarak biraz zorlayacak."
"Burada bir ev ha?"diyor Aylin başını sallayarak. O da en az benim kadar şaşkın bir şekilde ayrıntıları öğrenmek istiyor.
Aylin ve Buket çekinerek birbirleriyle konuşmaya başlıyor.
Ben Derin'e bakıyorum. Yanına oturarak elini tutuyorum. "Ev aradığından bana neden bahsetmedin?"
"Uzun zamandır aklımdaydı ama iş bulmayı bekliyordum."diyor.
"Buldun mu?"
"Evet o akşam çaldığımız mekanla anlaştım. Bazı geceler canlı yapacağız. Babamın aylık gönderdiği miktar da var. Yine de altından kalkabilir miyiz bilmiyorum."
"Bu harika!" diyorum. "Yani komşu mu olacağız?" Gözlerim ışıldıyor.
Derin gülmeye başlıyor. Ben de gülmeye başlıyorum, "Ne ? Neden gülüyorsun?"
"Komşu fantezileri kuruyormuşsun gibi söyledin."diyor. Söylediğine kahkaha atıyorum.
O sırada Aylin ve Buket konuşmayı bırakıp bize bakıyor.
Ortamda tuhaf bir sessizlik oluyor.
Aylin," Biri fantezi mi dedi?"diyor garip bir şekilde bakarak bu kadar kısa sürede konunun oraya nasıl geldiğini anlamaya çalışıyor.Buket toparlamak için , "Pekala... biz kalkalım, şu görüşmeyi yapalım."diyor ve ayaklanıyor.
Buket ve Derin'i geçiriyoruz ve merdivenden üst kata çıkıyorlar. Kapıyı kapattığımızda Aylin bana dönüp,
"Bakıyorum da muhabbeti bayağı ilerletmişsiniz sevgilinle.""Ufak bir yanlış anlaşılma." diyorum.
"Neden buraya taşınmayı planladıklarını bana söylemedin?"
"Ben de yeni öğreniyorum çünkü. Duydun,en az senin kadar şaşkınım. Sen neden böyle aşırı tepki veriyorsun peki?"
"Sence sorun olmaz mı?"diyor Aylin.
"Ne sorun olur? Anlamadım."
"Yani, bu kadar yakın olmaları. Derin'le ayrılırsanız ya da benim Buket'le aram tuhaflaşırsa..."
"Derin'le benim neden ayrılacağımızı düşünüyorsun?"
Aylin iç çekip, "Kişisel algılıyorsun. Öyle düşünmüyorum. Sadece olasılıklardan bahsettim."
"Şu an gayet iyiyiz."diye belirtiyorum.
"Biliyorum, fark ettim onu."diyor kaşlarını kaldırarak. "Neden bu kadar tedirgin oldun? Öylesine söyledim." diye ekliyor.
"Ne ima ediyorsun şu an?" diyorum hiçbir şey anlamayarak.
Aylin sıkılarak başka bir yöne bakıyor. Omuz silkiyor, "Affettin onu yani...tamamen? " diye soruyor öylesine bir soruymuş tonuyla.
"Evet. Yani uğraşıyorum. Çok çabalıyor ve sebeplerini açıkladı. Biliyorsun, anlattım sana bunları. Neden böyle gıcıklık yapıyorsun şu an anlamıyorum?"
Aylin eliyle başını ovuşturarak, "Üzgünüm bu seninle ilgili değil."diyor.
"Bir şey olmuş."diyorum. Gözlerimi kısarak Aylin'i incelemeye başlıyorum. "Mesele Derin değil; Buket'le aranızın tuhaflaşması, değil mi? Anlatsan iyi olur."
Aylin balkona doğru yürüyor. Ben de onu takip ediyorum.Balkona geçip oturuyoruz. Aylin sigara paketine uzanıyor. Bense anlatması için onu bekliyorum.
"Geçen gün sinemaya gitmiştik ya Buket'le..."
"Evet hatırlıyorum. Sıkıcı bir sanat filmiydi." diyorum yüzümü buruşturarak.
"Sözde toplu bir buluşma olacaktı ama siz sanattan anlamadığınız için ,sen de dahil, bizi ekmiştiniz. Biz de baş başa kalmıştık."
"Vov. Evet." Hikayenin gideceği yeri merak ederek, "Ee?"diyorum.
"Biraz yakınlaştık." diyor Aylin.
Sırıtıyorum. "Nasıl bir yakınlaşma?"
Aylin hemen, "Düşündüğün gibi değil...duygusal bir şekilde."
"Hıı duygusal."diyorum başımı sallayarak.
Ama Aylin'in yüzündeki rahatsız ifadeyi görünce sırıtmam yavaş yavaş kayboluyor.
"Ee süper. Ne var bunda?"
"Dalga, ben emin miyim kendimden bilmiyorum. Onu da üzmek istemiyorum. Çok iyi biri."
"Hoşlanıyorsun sanıyordum."
"Öyle..."
"O zaman sorun ne Aylin?"diyorum sandalyenin kenarından ona doğru eğilerek saçlarının kapattığı yüzünü görmeye çalışıyorum
Aylin geriye yaslanıp sigarasına devam ediyor. Bana cevap vermiyor.
Bu duruma fena hâlde canım sıkılıyor.
"Belki de fazla düşünüyorsundur."diyorum sonunda.
Aylin sigarasını kül tablasında söndürüp hiçbir şey demeden içeri gidiyor.
Kendimle kaldığımda söndürdüğü sigarasından çıkan son dumana gözüm takılıyor. Yükselmesini ve gözden kaybolmasını izliyorum.
Aylin'in içeride saçlarını makineyle kurutmaya başladığını duyuyorum. Birkaç dakika sonra içeri gidiyorum. Üzerime ince ceketimi alıp evden çıkıyorum. Kulaklığımı takıp asansöre biniyorum. Derin'e mesaj atıyorum.
[İyi haberleri kutlamak için akşam buluşuruz. Biraz işim çıktı.]
Birkaç dakika sonra cevap yazıyor.
[Tamamdır. Akşam için bizim takımı toplayabiliriz. Anlaştık galiba. ]
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DERİN DALGA (G×G)
Romance#LGBTİQ+ (tamamlandı) Dalga, yabancı bir yerde geçireceği yazı unutulmaz kılan biriyle tanışıyor. İlk aşkının tüm tazeliğini ve yoğunluğunu hissettiren bu hikayede kahramanımızın anılarına ve duygularına eşlik edeceğiz.