13.Bölüm

1.3K 51 12
                                    

Hayat;siz planlar yaparken başınıza gelenlerdir. -John Lennon-

Bazen sırf arkadaşın üzülmesin diye asla yapmam dediğin şeyleri yaparsın.Başımdaki yuvarlak,hasır şapkayı düzeltip,her halimden tedirgin olduğum belli olan gözlerimi sokakta yürüyen insanlarda dolaştırdım.İçimden bir his çok pişman olacağımızı fısıldıyordu.Kulaklarımı o algıya kapatıp güzel şeyler düşünmeye çalışıyordum.Tabi elimden geldiği kadarıyla... "Şimdi çıkar.Az daha sabredin."Daldığım düşüncelerden beni uzaklaştıran Merve'nin sesi olmuştu.Sıkıntıyla ofladığımda kafama oldukça büyük gelen şapka gözlerimin önüne düşüp görüş alanımı kapattı.Bir hışımla şapkayı kafamdan çıkarırken homurdandım. "Nereden buldunuz bunu Allah aşkına?!"Aslı gözlerini yoldan çekip bana çevirdi. "Bu kadar kötü olduklarını bilmiyordum.Geçerken gördüm.Satıyorlarmış ben de aldım dikkat çekmeyelim diye."Şapkanın ucunu iki parmağımın arasına kıstırıp havada salladım."Dikkat çekmemek için öyle mi?Aslı bu şapkalarla oldukça dikkat çekiyoruz zaten.Üçümüze de aynı almışsın!Bari farklı model alsaydın.Anne ördeğin arkasından giden yavruları gibi olduk!"

"Sana da bir şey beğendiremiyoruz!"Merve diğer elimi tutup konuştu. "Sakin ol.Sen böyle davrandıkça gerginliğim artıyor.Ne olur biraz yardımcı olsan?"Haklıydı.Destek olmam gerekirken,onlara da kötü enerjimi saçarak köstek oluyordum.Ama elimde değildi!Derin nefes alıp yatıştırıcı şekilde gülümsedim. "Peki.Senin için endişeleniyorum Merve.Bu işin sonunda üzülen sen olma diye."Tuttuğu elimi hafif sıktı. "Merak etme,hiçbir şey olmayacak."Umarım haklı çıkarsın da yanılan taraf ben olurum Merve.Aslı saklandığı duvarın arkasından Gökhan çıkıyor mu diye bakıyordu."Çıktı!Ne yapacağız?"Aslı panikle bağırdığında,Merve elini Aslı'nın ağzına kapattı. "Sussana be!Yakalanacağımız yoksa bile senin yüzünden yakalanacağız!"Aslı'nın önüne geçip arabasının yanına ilerleyen Gökhan'a baktım. "Konuşmayı bırakın!Arabasına bindi."Merve hemen yanımıza park ettiği arabasını açıp sürücü koltuğuna yerleştiğinde yanına da ben geçtim.Aslı'da arkamıza oturduğunda gözlerimi kısıp arabada telefonuyla konuşan Gökhan'a baktım. "Kesin o kadınla konuşuyor!Allah seni bildiği gibi yapsın Gökhan!"Dudaklarımın arasından nefesimi bırakıp acıtmayacak şekilde kafasına vurdum."Ben sana daha dün ne dedim?Şöyle konuşmayı bırak!Ya sandığın gibi bir şey yoksa?Sevdiğin adama bela okuma!Yemin ediyorum kafanı direksiyona ardı ardına vururum.Anca öyle kendine gelirsin sen!"Aslı oturduğumuz koltukların arasından kafasını uzattı. "Burada konuşacağınıza önünüze bakın.Arabayı çalıştırdı gidiyor adam."

Şu filmdeki sahneleri yaşıyorduk resmen.Tek eksik kalan yanımız bir taksi durdurup binmemek.Taksici abiye, "Öndeki arabayı takip et,"demekte bunun içinde tabi.Biri çıkıp karşıma bunu yapacağımı söylese hayatta inanmazdım.Elimdeki şapkayı tekrar kafama geçirip Merve'ye baktım.Göz pınarları dolu doluydu.Ne kadar belli etmemek için çabalasada gözlerindeki acı kendini oldukça fazla belli ediyordu.Oysa gözler kalbin aynası değil mi zaten?Omzuna elimi koyup hafif sıktım. "Ben hislerime güvenirim.Sandığın gibi bir şey yok.Üzme kendini."Yola dikkat ederek bana dönüp burukça gülümsedi. "Mesafeni koru Merve."

"Öyle yapıyorum zaten Aslı.Biraz daha aramıza mesafe koyarsam kaybederim."

Gergin bir şekilde geçen dakikalardan sonra Merve arabayı park etti.Gökhan'a baktığımda bir kafeye girdiğini gördüm.Gözden kaybolduğunu görünce arabadan çıktık.Sessiz bir şekilde birbirine uyumlu adımlarla kafeye doğru yürüdük. "Kızlar burada kimse yok."Aslı haklıydı.Normalde her yerin müşteri kaynaması gerekirken bir kişi bile ortalıktıkta gözükmüyordu.Oldukça güzel olan kafenin bahçesine doğru dolaştık.Duvara elimi koyup adımlarımı durdurdum.Kızların önünde olduğum için ben durunca onlar da durmak zorunda kaldı.Kendimi gizleyerek kafenin bahçesine doğru göz attım.Gördüğüm şey karşısında elim ağzıma hızla kapandığında gözlerim kocaman açılmıştı.Kendimi zorlayıp Merve'nin doğum günü hangi gündü hatırlamaya çalıştım.Bugündü!Bu kafenin bahçesi parti havasında döşenmişti.Aslında Gökhan,Merve'ye sadece sürpriz yapmak istemiş.Stresten kendi doğum gününü unuttuğu yetmiyormuş gibi biz de unutmuştuk!

Huzurum Sensin KadınHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin