Bazen susarsın susmasına da yüreğin feryat eder.Kaparsın ellerini kulaklarına,tüm o kötü hissiyatları itmeye çalışırsın bir kenara.Başarır mısın,peki?Belki... 'Tamam' diyerek konuyu kapatınca gerçekten kapatabilir misin?Ne kadar çabalarsan çabala yapabilir misin?Aklının kalbine ihanet etmesine gerçekten göz yumabilir misin?
Ciğerlerime çektiğim derin nefes boğuluyormuşum gibi bir his yarattığında ellerimi dizime koyup öne doğru eğildim. "İyi misin kuzum sen?"Merve'nin endişeli sesini duyunca gözlerimi açıp başımı aşağı yukarı salladım.Sahi iyi miydim ben?Merve Aslı'ya bakıp dudaklarını bükünce,Aslı elindeki çay bardağını bırakıp iç çekti. "Rahatsız olmana sebebiyet veren o kadın değil mi?Bir hafta önce restoranda karşılaştığımız."Aycan'nın konu odağı olması beni gererken kaçırdığım gözlerimi kafenin dışına çevirdim.Masadan aldığım telefonu avuçlarım arasında sıkarken ne hissettiğimi anlamasınlar diye gözlerimi onlara çeviremiyordum. "Tabi ki o yelloz!Bir elime geçirirsem o yılan gibi bakan yeşil gözlerini oyacağım!"
"Ortalığı kızıştırma Merve!"
"Demesi kolay Aslı.Kızın ne hissettiğini anlayabiliyorum."Aslı gözlerini büyütüp beni işaret ettiğinde Merve, "Ha,"diyerek dudaklarını sıkıca birbirine bastırdı. "Rüya kim bu kadın?Rüzgar eski bir arkadaş dedi ama ne bileyim başka bir şey anlatmadı mı?"Ağzımı aralayıp konuşmak üzereydim ki Merve kendini zor zapteden bir yüz ifadesiyle Aslı'nın sorusuna soruyla cevap verdi. "Arkadaş mı?!"Burnundan sinirle nefes verip,kıstığı gözlerini masadaki yumruk olan eline çevirdi. "Ne demeye çalışıyorsun Merve?"Sinirli halinden hızlı bir şekilde sıyrıldığında yanıma dolaşarak boş sandalye oturdu. "Ben..."Elini avuç içlerimin arasına alıp yüzüne baktım. "O ağzındaki bakla beni huzursuz ediyor.Haberin olsun."
"Etmesin."
"Böyle konuşmamaya devam edersen eder ."
Kabullenmişlikle başını sallayıp gergin duran omuzlarını rahat bıraktı. "O akşam kadını dikkatle izledim.Gözlerindeki o bakış,sadece bir arkadaşa olabilecek bir bakış asla değildi."Tuttuğum elini salıp konuşmayı kesmesi için elimi kaldırdım. "Sus.Devamını getirme lütfen."
"Özür dilerim kuzum.Hemen kızma.Yemin ederim tek düşüncem sensin.Kırmak istemedim."Sandalyemi geriye itip ayağa kalktığımda kafedeki birkaç göz beni buldu.Benim kalkmamla beraber Aslı ve Merve'de ayağa kalkıp, "Sakin ol,"diye fısıldadılar.Merve ağlamaklı gözleriyle elimi tuttu. "Belki yanlış anlamışımdır.Hemen celallenme."Onu üzdüğümü bildiğim için tekrar yerime oturdum.
"Merve nasıl böyle düşüncesiz bir şekilde konuşursun?!"
"Rüya'yı bile isteye üzer miyim sanıyorsun Aslı?!"
"Tamam,susun!Merve üzme kendini.Sen de yüklenme kıza Aslı.Ben iyiyim.Yok bir şeyim.Konuşmana devam eder misin lütfen?"Gözlerini kocaman açıp, "Tövbe,"dedi. "O haltı bir kere yedim,ikincisini bile bile yemem."
"Konuş!"Sesimdeki kararlılığı anlamış olacak ki yutkunup Aslı'ya baktı.Aslı yapacak bir şey yok dercesine konuşması için gözlerini kapatıp açtı. "Gözleri kin ve nefret doluydu sana bakarken.Neden Rüzgar'ın eski bir arkadaşı sana karşı böyle baksın?Rüya ya sandığımız gibi değilse."Konuştuğu için suçlu bakışlarla gözlerini benden çektiğinde sakinleşmek için alt dudağımı ısırıp gözlerimi kapattım. "Devam et."
"Rüzgar kadını resmen kovdu.Düşündüm ki;Aycan denilen kadın belki de Rüzgar'a karşı bir şeyler besliyor içinde."
Gerçek olmama ihtimali bile olan bu düşünce nasıl bu kadar fazla canımı yakıyor?Sanki birileri kalbimi ayakları altına almış eziyor.Öyle bir sızlıyor ki çektiğim acının haddi hesabı tanımlanamaz.Böyle bir şeyi mantığım almıyor.Benim sevdiğim adam bana yalan söylemez.Yıkmaz ona olan güvenimi.Başımı bu dediğin 'imkansız' diye sağa sola sallıyordum.Aslı yanıma dolaşıp kollarımı tuttu. "Sakin ol."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Huzurum Sensin Kadın
Teen FictionÖylece karşıyı izlerken sessizlik aramızda hakimdi.Daha iki günlük tanıdığım adamla ne konuşabilirdim ki?Derin nefes alıp hırkanın omuz kısmından tutup çektim.Öne doğru uzatıp gözlerine minnetle baktım.Kimileri umursamazdı.Sadece kendini düşünürdü.O...