68 (M)

941 6 18
                                    

Yalçın'dan

İyi günler canlarım, nasıl geçiyor günleriniz ? Biz bu aralar bir anda aldığımız kararla Tarık ve Yusuf'u evlat edinme konusuyla paralel olarak başka bir şeyle uğraşmaya başladık. Güzel ve heyecanlı bir şey. Kalbimi çarptıran, ellerimi titreten, hayatımın anlamıyla ve benimle ilgili bir şey bu.

Hadi olanları anlatayım, bakalım anlatacağım şey sizin tahmininizle aynı mı?

Keyifli okumalar.

Dün Tarık ve Yusuf'un odasını düzenlemiştik hep beraber. Miniklerimizin odası çok güzel olmuştu. Size üzücü bir haber vermeliyim malesef... Hadi ilk önce size bazı bilgileri paylaşayım ve sorunu anlamanıza yardımcı olsun.

Evlat Edinme Koşulları

Eşlerin en az beş yıldan beri evli olmaları veya her ikisinin de otuz yaşını doldurmuş bulunmaları,

Evlat edinecek kişi veya eşlerin, evlat edinilenden en az 18 (on sekiz) yaş büyük olması,

Çocuğun, evlat edinen tarafından en az bir yıl süreyle bakılmış ve eğitilmiş olması,

Evlat edinmenin her halde çocuğun yararına bulunma

Ayırt etme gücüne sahip olan çocuğun rızasının alınması

Çocuğun ana ve babasının rızasının bulunması, (22/11/2001 tarihli ve 4721 sayılı Türk Medeni Kanununun 311 ve 312. maddelerinde yer alan hükümler hariç)

Çocuğun vesayet altında olması halinde vesayet dairelerinin izninin alınmış olması

Evlat edinenin en az ilkokul mezunu olması şeklinde özellikler aranır.

"Evlat edinme" ile "koruyucu aile" arasındaki fark:

Bu iki alanın bazı ortak özellikleri olsa da en önemli ayırıcı özellik çocuğun velayeti hususudur. "Koruyucu Aile" işleyişinde velayet çocuğun biyolojik ailesindedir ancak çocuğun bakım, yetişme ve eğitim sorumluluğunu devlet belli esaslar çerçevesinde koruyucu aileyle paylaşır.

Durumu evlat edindirilmeye uygun bir çocukla, durumu evlat edinmeye uygun kişi/eşler arasında hukuki bağlar sağlanarak çocuk ebeveyn ilişkisinin kurulduğu "Evlat Edinme" işleyişinde ise çocuğun bakım, yetişme ve eğitim sorumluluğu tamamen aileye aittir.

Evlat Edinme Koşulları'nın ilk maddesi ve üçüncü maddesi bizim için sorun oluşturuyor. Bildiğiniz gibi ben 28 yaşındayım yani ikimizde otuz yaşımızı doldurmadık ve en önemlisi en az 5 yıldır evli değiliz. Ayrıca Tarık ve Yusuf'la birlikte bir yıl geçirmedik... Ama üzülmek yok, yani şimdiden enseyi karartmaya gerek yok.

İkinci bilgi kısmında gördüğünüz gibi 'Evlat Edinme' ve 'Koruyucu Aile' kavramları var. Yani şimdilik Tarık ve Yusuf'u evlat edinemiyoruz ama Koruyucu Ailesi olacağız ikisininde. Ve bu süreç çok daha kısa sürecek evlat edinme sürecinden.

Hem artık zamanı geldiği için hem de evlat edinme sürecini hızlandırabilmek için hayatımın anlamı ve benimle ilgili olan haberi size vereceğiz şimdi. Hazır mısınız ? Hadi söylüyorum.

Çok yakında evleniyoruz !!

Bu kararı ne zaman aldık diye merak etmiş olmanız normal. Erdem, Toprak, abim ve Burak'la birlikte otururken Yetiştirme Yurdundan telefon geldi ve kötü haberi aldık. Bize Koruyucu Aile olmamız için yardım edebileceklerini söylediklerinde ise hemen işlemleri başlatmalarını söyledik.

Sürecin evlat edinmeye göre daha kısa sürdüğünü söyleselerde yakın bir zamanda evlenmemizin işlemleri daha da hızlandıracağını eklediler.

BİS ~ bxbxb Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin