„Tos vážně nemusel! Proč mu to prostě nemůžu říct?! To musíš pořád takhle tajnůstkařit a dělat, jak strašně ho nesnášíš?! Záleží ti na něm, je to přece její syn! Syn Lily Evansové, je to syn mojí ma-" To Kath nedořekla, protože jí Sev přikryl pusu.
„Nikdo to nesmí vědět." Řekl Sev.
„No jistě, nikdo nesmí vědět, že má profesor Snape dceru a není to jen shoda jmen, co? Nikdo nemůže vědět, že profesor Snape někdy někoho miloval! Tak to řekni nahlas! Řekni že je to pravda! Že bys byl radši, kdyby to nikdo nevěděl?!"
„Neříkej nesmysly, Katherine." Řekl Severus ostře.
Tak musím říct, že kdyby na mě promluvil takovýmhle tónem, přikrčila bych se a radši se nehádala.
Ale v tomhle ohledu Kath rozhodně není po mně.
Po mých dlouhých výzkumech jsem zjistila, že kdykoliv si na ní kdokoliv dovolí použít tón, který jí naštve, začne se hádat.
„Tak proč to neřekneš?" Zeptala se Kath ledově. „Proč nevztaneš a neoznámíš jim, že Katherine Sarah Snapeová je tvoje dcera a že moje maminka je Lily Potterová, proč?"
„Nikdy nebyla Lily Potterová." Procedil Severus přes zuby.
„Možná že měla být Potterová."
„Katherine."
„Ne, fakt, možná měla. Možná to mělo dopadnout jinak. Možná ti neměla odpouštět to, jak jsi jí řekl, vrátit se k Jamesovi, mít s ním Harryho a na tebe úplně kašlat, aby ses nemusil za nás stydět. No co myslíš, nebylo by to lepší, otče?“ Zamračila se Kath a poslední slovo řekla jako něco zakázaného.
„No to by rozhodně lepší nebylo, dcero, protože..." Teď se Severus odmlčel.
„Myslíš si, že by to bylo lepší, já to vím. Tak nemusím být tvoje dcera. Můžu se prostě nechat přejmenovat. Katherine Evansová by přece vůbec nebylo špatné, ne?"
„Ale tady -"
„Nezáleží na jméně? To určitě. V dnešní době nestačí slova, lidi chtějí důkazy."
„Jistě." Přikývl Severus.
„Nějak tě to netíží, co?"
„Katherine, já jsem pořád tvůj -"
„Rodič? Mám k tobě mít respekt? Ano, já vím. Ale jak můžu sakra chovat respekt k někomu, kdo nechce, aby někdo věděl, kdo jsem doopravdy?"
„No a kdo jsi doopravdy?" Zeptal se Severus znuděně.
„Tak teď jsem ještě dcera Smrtijeda." Prohodila Kath lhostejně.
„Cože?"
„No ne, to je překvapení, viď? To je překvapení, že malá Katherine je schopná to říct na rovinu, což?"
„Tohle slovo už neříkej." Řekl Severus přísně.
„A kdo mi v tom brání?"
Nic.
„Mně totiž už došlo, že já nemusím být už poslušná holčička. Už mi bylo sedmnáct, jsem svéprávná. Můžu si říkat co chci."
„To máš možná pravdu, ale ani to ti nedává žádné právo na mě křičet jak na tvýho Blacka." Řekl Sev kysele.
„A kde jsi vzal, že na něj křičím?"
„A kde jsi ty vzala, že se mnou můžeš takhle mluvit?"
ČTEŠ
Neopětovaná láska [Snily] ✓
FanficJsem Lily Evansová, též známá jako šprtka, Mudlorozená čarodějka, kamarádka Severuse Snapea, nebo jediná holka v Bradavicích, které se nelíbí James Potter... Můj život byl jako život normální obyčejné holky, a pak to změnil on, Severus Snape, princ...