DOROTHY Teyze

8 3 0
                                    


Sabah olmuştu anons sesi ile uyandım . Thomasta uyanmıştı . Sonra kalkıp yola koyulduk . Yolda bir sürü müzisyen vardı . Kimisi gitar ile kimisi keman ile . Hatta bir tanesini dinledik . Sonrada Thomasın telefonundaki konuma doğru gittik . Uzun yürüyüşün ardından karşımıza bir grup ev çıktı . İçlerinden biri teyzemin eviydi . Sonunda konum tam olarak bir evi gösterdi . Tam karşıdaydı . Oraya yürdük sonrada kapının önünde durduk . Zili çalıp çalmamakta tereddüt ettim sonra Thomas zile dokundu . Beklemeye koyulduk . Bir kaç dakika sonra kapı açıldı . Dorothy Teyzemdi bu ne kadar değişmiş olsada tanınır haldeydi . Bir şey demesini bekledim . En sonunda konuştu . ' Hailey güzelim ne kadarda büyümüşsün . ' dedi gülerek sarıldı . Biraz sarılmasına izin verdikten sonra geri adım attım ve sarılmaktan kaçındım teyzem bunu anladı hiç bozulmadan bizi içeri davet etti . İçeri girdik ve koltuklara oturduk .

Teyzem konuşmaya başladı . ' neden bu kadar soğuk olduğunu anlayabiliyorum üzgünüm . ' dedi ben hiç konuşmadım o da devam etti . ' evet seni bırakmamalıydım siz kaza geçirdikten sonra baban seni istememiş seni bana getirdiler . Ben seni hemen aldım büyütmeye başladım ama biraz zaman geçtikten sonra bırakmak zorunda kaldım çünkü zorundaydım . Benim kocam seni istemiyordu zaten sürekli kavga ediyorduk sana kötü bir yuva vermek istemedim seni yurda bıraktım . ' dedi . Bende kısık sesle 'hayatımı mahvettin ' dedim . Hayatımı mahvetmişti beni o yurda verdiği an hayatım mahvolmuştu o kadın gelip beni almış torunu gibi büyütüp yalan atmıştı ama avcıların başıydı bu yüzden şehir değişikliği yapmıştık . Beni okula salacak diğerleriyle kaynaşmamı sağlayacaktı sonrada beni yalanlarıyla kandırıp onları tuzağa düşürtecekti .

Teyzem özür dilerim diyerek ağlamaya başladı . Sonra ben 'ağlama ' dedim sadece ağlama . Şimdi o adam nerede diye sordum . ' Uzaklaştırma kararı çıkarttırdım ayrıldık biz . Bize yaklaşamaz . ' dedi . Ben ' biz ? ' diye sorunca 'oğlum ' dedi . Kuzenim var doğru ya . Sonrada zil çaldı . Thomas her zamanki gibi gergin bir tavır takındı alt tarafı zil belki komşusu ne bilebilirsin . İçeri bir çocuk daldı çocuk dediğim benle yaşıt . Beni görür görmez bir süzdü baştan aşağı . Thomasta bunu fark etti tabi . ' az baktın içine gir biraz daha ' dedi . Ben içimden gülerken çocuk annesine döndü 'bunlar kim ' diye sordu . Teyzem ' kuzenin geldi ve ... ' durdu . Gerçekten bu Thoması tanımıyor ki cevap verme zamanı .

Thomas ile aynı anda konuştuk . Thomas adını söyledi bende arkadaşım dedim .Çocuk kuzeni duyunca bir şaştı kaldı . Tabi öyle süzersen böylede kalırsın . Çocuk direk içeri daldı Thoması es geçerek bana elini uzattı . ' Unutmuşum ben seni adım Sam ' dedi . Hailey diyip elini sıktım . Biliyorum kuzenler unutulmaz ama adını unutmuşum işte . O da bana çok değişmişsin dedi ve odasına çıktı teyzemde aç olup olmadığımızı sordu . Birimiz hayır birimiz evet dedi . Evet diyen Thomas hayır diyen ben . Sonrada teyzem mutfağa gitti bizde birbirimizi dürtükledik . Merdivenlerden Sam inip aramıza oturdu . Yav git şu koltuğa otur ne sırnaşıyorsun . İyice Thomasın üstüne çullandı Thomasta Sam'i ittirdi sonra küfrederek kalktı ve başka yere oturdu Samde zafer kazanmış gibi sırıttı .

' Eee niye geldiniz ? ' diye sordu . ' Teyzemi görmek için sebep mi gerek . ' dedim O da çok doğru bir şey söyledi . ' 10 - 15 yıl önce neredeydin peki ben seni ilk defa görüyorumda kaç yıldır . ' Yurt dışında yaşıyorum . ' dedim . ' Tek mi yaşıyorsun baban mı annen mi gerçi teyzem ölmüş . ' dedi . ' Tekim babam da yok benim . ' dedim vurgu yaparak . Sonrada içeri teyzem daldı . ' yemek hazır gelin ' dedi . Mutfağa gittik . Yemekler çok lezzetliydi .

Yemekten sonra yani kahvaltı ve öğle yemeği arası gibi . Her neyse Sam okula gitti . Bizde evde tek kaldık tekrar konuşma vaktiydi daha geniş bir şekilde . Her şeyi en ince detayına kadar öğrenip hayatımı şekillendirecektim . İlk öğrenmek istediğim şey Jessica hakkında ne bildiğiydi . O meşhur soruyu sordum . ' beni yetimhaneden kimin aldığını biliyor musun biliyor muydun ya hakkında kimdi o . ' dedim . Thomas bu soruyla dikleşip dinlemeye başladı . Teyzemde konuştu . ' Bana bilgisi geldi senin yurttan biri tarafından alındığın hakkında bende bilgileri istedim . Babanın soyadıyla aynıydı . Büyük annen olduğu söylendi . Babası kötü bari büyük annesi ona iyi gelsin dedim ama yanılmışım doğru mudur . ? ' dedi . ' O benim büyük annem değilmiş . ' Nasıl diye sorunca her şeyi anlattım . ' Yabancı bir kadın annemi bilerek öldürmüş bana daha yakın olmak için kesin . Sonrada yetimhaneye düşüncede eline fırsat geçmiş aldı beni büyüttü güya büyük annem iğrenç bir kadının teki . ' Bunları söyleyince bir yaş firar etti . Sonrada teyzem gelip sarıldı . 'Ağla doya doya dök içini bana ' dedi . Ona daha çok sarılıp daha kuvvetli ağladım . Ayrıldığımızda boynumda bir şey fark ettim . Evet ne bu sizce . ...

Neydi bu sizce . Hemen söyliyeyim bu benim annemin kolyesi sizce doğru mu hayır yalan kolye anneme falan ait değil hatta ispatlayabilirim teyzemden uzaklaştım boynuma uzandım . İkiside şaşkınca bakıyordu . Kolyenin nasıl hayatta kaldığını sormayın durdu bir şekilde işte . ' şunu çıkarsanıza ' dedim ağlamaklı sesimle eğer açamazsam sırf çıkmadı diye tekrar ağlardım . Thomas ayaklanıp elimin olduğu yere baktı . Bende ellerimi çektim . İlk önce saçımı yana attı . Sonrada kolyeyi çıkardı . Önümde sallayıp avuçlarıma saldı . Sonrada ne bu diye sordu . Sahte annemin kolyesi şimdi kanıtlanacak dedim . Teyzeme kolyeyi gösterdim . Ne bu diye sordum . Görür görmez şok geçirdi elimden alıp dikkatlice baktı . 'ama nasıl olur ? ' dedi . Sonrada bana dönüp 'sen gerçekleri biliyor musun ' dedi . Ne ima ediyordu . ' ne gerçeği diye sordum . ' cevabı ise şu oldu . ' Ablan gerçeğini '

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

YENİ DOĞAÜSTÜ ARKLAR - BİTTİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin