SECARA rasminya aku dan Iskandar sudahpun mengikat tali percintaan secara rahsia. Tiada sesiapapun yang tahu melainkan kami berdua. Aku takkan beritahu Laura mahupun Ain. Kedua duanya tak boleh diharap! Mereka berdua bencikan Iskandar. Macam lah Iskandar tu pernah tolak cinta mereka!
Daniel? Erm aku masih berhubung dengan dia. Tapi tidak sekerap dulu lah. Kadang kadang aku menelefon dia sekadar ingin mengingatkannya akan pentingnya pelajaran. Hubungan kami hanyalah teman tapi mesra. Tidak lebih daripada itu. Balik semula kepada perkelahan. Hidup aku kembali sibuk dengan pelajaran. Masa yang terluang dihabiskan dengan mengulangkaji pelajaran.
Hari ini merupakan hari pertama sekolah setelah hampir seminggu bercuti. Bila dah lama bercuti ni memang malas sungguh nak kembali ke sekolah. Target aku nak habiskan sepuluh bab pelajaran tahun lepas hampir berjaya. Tinggal hanya beberapa bab saja lagi.
"Eh, kau termenung apa? Teringat kat aku ke?" Iskandar mengambil tempat duduk di kerusi sebelah. Suaranya yang agak kuat membuatkan beberapa pasang mata yang ada di dalam perpustakaan ini menjeling tajam.
"Aku risaulah" Aku mengeluh perlahan.
"Jangan risau. Aku okay. Masih hidup dan masih sayang dekat kau sama macam dulu" Dia tersengih.
Aku menarik wajah masam. "Bukan pasal kau lah"
"Habistu? Mamat haritu ke? Kau kata dah jarang telefon? Ini yang buat aku nak marah ni" Dia pula menarik wajah masam.
Aduhai, geram sungguh! Suka betul buruk sangka dengan aku. "Bukan dia! Tapi aku ni. Target aku nak habiskan semua subjek tahun lepas masa cuti baru ni tak tercapai" ujar Aku lalu menghela nafas perlahan.
"Kau jangan risau ye. Nanti kita buat study group. Nanti cepat sikit kau habiskan subjek yang tertinggal tu" ujar Iskandar dengan riak wajah tenangnya.
Aku memandang Iskandar dengan wajah tidak percaya. "Study group dengan kau? Bukan cepat habis, makin lambat habis ada lah!" Balas Aku mencemik.
"Laa kenapa pulak?"
"Aku tengok kau ni banyak main daripada belajar" sindir Aku.
"Itu yang kau nampak. Yang kau tak nampak kau tak tahu" jawab Iskandar.
"Yang aku tak nampak memang lah aku tak tahu. Entah entah lagi teruk" jawab Aku sekadar ingin mengusik dia.
"Seksa lah bercinta dalam diam ni" Tiba tiba Iskandar bersuara setelah agak lama kami berdua mendiamkan diri.
Aku menoleh. Dia bertongkat dagu di meja sambil merenung tepat ke arah wajah aku. Aku membalas renungannya. Mengharapkan dia terus bersuara. "Kenapa seksa?" Akhirnya aku terpaksa bersuara setelah penat menanti.
Dia tersenyum senyum. "Yelah, dahlah tak boleh renung kau macamni selalu. Lepastu kena paksa layan si Liyana tu. Aku tak suka lah macamni" Iskandar menarik wajah masam sambil berpeluk tubuh. Kalau boleh dilihat, agak comel bila lelaki itu berpeluk tubuh dengan bibirnya yang kalau boleh, boleh sangkut penyepit baju!
Aku tergelak kecil melihat gelagat Iskandar. Terasa lucu apabila melihat wajah yang selama ini serius tiba tiba boleh bertukar menjadi jiwang mengalahkan mamat mamat jiwang di luar sana.
YOU ARE READING
Mamat Dingin, I Love You! [✔️]
Teen Fiction[COMPLETED] Tengku Farish Iskandar. Pernah dikecewakan oleh bekas kekasih hatinya yang bernama NAURA INSYEERAH suatu ketika dahulu. Sejak kejadian itu, lelaki melayu berkacuk pakistan itu mula mengubah persepsinya terhadap wanita. Dia memandang mana...