SEPERTI yang dijanjikan Pengetua, pagi ini satu perhimpunan khas telah diadakan semata mata untuk membersihkan nama kami bertiga. Selesai perhimpunan, beberapa orang yang pernah mengutuk aku sebelum ini datang menghampiri untuk memohon maaf daripada aku.
"Rania" tegur Shahira ketika aku berjalan hendak masuk ke kelas. "Aku ada hal sikit nak cakap dengan kau"
"Apa dia?"
"Aku nak mintak maaf sebab kutuk kau sebelum ni" Suara dia kedengaran perlahan.
"Aku pun nak mintak maaf dengan kau" ujar Aku perlahan.
"Kenapa pulak?" Tanya Shahira.
"Sebab aku syak kau yang sabotaj aku" ujar Aku berterus terang. Serentak itu air muka Shahira berubah keruh.
"Kenapa kau syak aku?"
"Sebab kau je yang benci aku"
"Aku tak pernah benci kau Rania" balas Shahira. "Aku cuma.. cemburu sikit je" tutur Shahira perlahan.
"Jadi, mulai hari ini jangan cemburu lagi. Sebab daripada cemburu tulah, syaitan akan rasuk hati kita untuk buat perkara yang lebih teruk lagi"
Shahira menganggukkan kepalanya tanda faham. "Aku mintak maaf dan aku maafkan kau"
Aku menganggukkan kepala kemudian berlalu pergi. Walaupun Shahira dah maafkan aku dan aku telahpun maafkan dia, itu tidak bermakna aku akan berkawan rapat dengan dia. Cukuplah sekali. Mulai hari ini, Shahira hanya teman biasa yang pernah satu kelas dengan Aku.
"Hei.." tegur Iskandar sebaik saja aku melabuhkan punggung di kerusi.
Aku menoleh ke belakang. "Apa?"
"Balik nanti aku belanja kau makan ABC nak?"
"Erm, okay. Tapi sekejap je tau. Aku.."
"Ya. Nak study" Pantas Iskandar mencelah. "Aku tunggu dekat Bas Stop"
"Okay"
"Laila mana?" Mata Iskandar mula melilau memandang ke arah sekeliling.
"Kenapa?" Aku sempat menjeling Amirul dan Aidil.
"Dia pinjam buku aku. Katanya nak pulangkan balik hari ni" jawab Iskandar.
"Ouh. Aku lupa nak bagitau korang semua. Laila cuti. Dia balik kampung sebab nenek dia sakit" Aidil segera bersuara.
"Ishh! Menyusahkan orang betul!" Iskandar mengeluh perlahan.
❤️
AKU meneliti jam di pergelangan tangan. Lambat sungguh Iskandar ni. Tadi kata nak tunggu aku. Last last aku pulak yang kena menunggu dia.
"Rania!" Terdengar satu suara memanggil.
Aku menarik nafas lega. Akhirnya, sampai pun. Aku segera menoleh. Namun sebaik saja melihat wajah itu, aku tergamam. Dia buat apa dekat sini?
"Tak sangka jumpa awak dekat sini" Daniel menyapa.
"Awak buat apa dekat sini?" Aku pandang dia dengan pandangan kehairanan.
"Saya ada shooting dekat area area sini. Kebetulan lalu depan sekolah awak. Jadi, saya mintak dekat abang saya untuk berhenti sekejap dekat sini" jelas Daniel lantas memuncungkan bibir ke arah sebuah kereta yang diparkir di tepi jalan.
Aku mengangguk kepada Abang Danny yang melambai tangan kepada Aku. Terlihat beberapa orang pelajar perempuan yang sedang menanti bas tertoleh toleh ke arah aku dan Daniel.
YOU ARE READING
Mamat Dingin, I Love You! [✔️]
Teen Fiction[COMPLETED] Tengku Farish Iskandar. Pernah dikecewakan oleh bekas kekasih hatinya yang bernama NAURA INSYEERAH suatu ketika dahulu. Sejak kejadian itu, lelaki melayu berkacuk pakistan itu mula mengubah persepsinya terhadap wanita. Dia memandang mana...