kapitola 46. NKÚ

72 5 12
                                    

Nastal čas zkoušek, ale do té doby se stalo ještě několik věcí. Všichni čtyři měli na starost Drápa, pokud se Hagrid bude muset vytratit. Weasleyova dvojčata práskla do bot, o tom se mluvilo ještě dlouho.
Pro ni ale bylo nejdůležitější, že jí napsala matka.

Ahoj Mandy,
Už docela dlouho jsme se neviděli a ty nenapíšeš, tak se chci zeptat, jestli je vše v pořádku. Tady u nás je vše při starém, jen Bella je k nevydržení a pořád se motá do věcí, do kterých jí nic není. My jsme se nikdy neměly moc rádi, ale teď je vše ještě horší, protože je naštvaná, že mi Tom odpustil, asi si to dovedeš představit. A jak se daří tobě? Už si se rozhodla, čím se chceš v budoucnosti zabývat? Měla bys, brzy tě čekají zkoušky NKÚ, ale myslím, že toho máš od učitelů plnou hlavu. Budu moc ráda, když pošleš odpověď, ale pochopím, když ne.
Opatruj se
                                                                 Helen

Mandy jí odepsala, neviděla jediný důvod, proč ne.

Ahoj,
Pokud chceš, můžu psát častěji, ale stejně se asi brzy uvidíme. Všechno je v pořádku, jen z mého nejoblíbenějšího předmětu se stala noční můra, jak asi víš. Dávej pozor, co jsem slyšela, tak osoba, o které si psala, je dost šílená a byla v Azkabanu z dobrého důvodu. Dávej si na ni pozor, nedráždi ji zbytečně, ale já mám co říkat, taky bych měla být na otce opatrnější a dělám pravý opak. Pro povolání jsem se rozhodla, ale zkuste na něj přijít sami. Jsem si naprosto jistá, že pošta bude chráněná, takže pokud to čte někdo nepovolaný, například otec, tak jsem více než ochotna mu sdělit, aby nestrkal nos do cizích záležitostí. Pokud ne, tak mu to radši neříkej. Pozdravuj Matta.
                                                               Mandy

* * *
Mandy právě mířila na praktickou zkoušku z OPČM, z té si takovou hlavu nedělala, i když samozřejmě chtěla projít, protože to byl předmět, ve kterém chtěla pokračovat.

,,Slečna Williamsová, že?" zeptala se ji žena, která měla posoudit, jestli projde.
,, Pro začátek mi vyjmenujte všechna útočná kouzla, na která si vzpomenete."
A tak Mandy začala dlouhý seznam, mluvila asi dvě minuty, než ji utla.

,,Dobře, to stačí, teď obranná." Těch moc neznala, znala tři protega a patronovo zaklínadlo. Ale to stačilo.

,,Zkuste mi předvést patronovo zaklínadlo." požádala ji.

To pro ni nebyl moc problém, tohle kouzlo trénovala hodně. Jako šťastnou vzpomínku měla první Vánoce v Bradavicích, kdy konečně měla pocit, že někam zapadá.

Z hůlky vylétla stříbřitá labuť a kroužila kolem neznámé profesorky, dokud ji Mandy nerospustila.

Zkoušku z OPČM tedy zvládla docela dobře.

* * *
Právě dokončovala zkoušku z dějin, která podle ní dopadla katastrofálně, protože to byl předmět, na který se učila nejméně. Proč taky, bude jí úplně k ničemu.

Harry se ale náhle svalil na zem a po chvíli začal křičet Siriusovo jméno. A Mandy si byla téměř jistá, že v tom má prsty Voldemort.

Její domněnka se potvrdila, když se se všemi kamarády potkala před učebnou. Harry byl stále ještě dost vyděšený a lapal po dechu.

,,Voldemort má Siriuse." řekl a Mandy ztuhla. To přeci nebylo možné.

,,Harry, měl bys to někomu říct." začala Mandy. Dobře věděla, že Harry bude chtít jít svému kmotrovi na pomoc, ale ona to nepovažovala za moc dobrý nápad. Pravděpodobně tam bude Voldemort a asi těžko by tam byl sám.

,,A komu asi?" vyprskl. ,,Brumbál je v tahu a McGonagallová je v bezvědomí." vztekal se.

,,A co Snape?" nadhodila, ale on ji utnul.
,,Tomu nevěřím ani nos mezi očima a pochybuju, že by mi věřil."

Zatímco se ve škole dohadovali, co bude dál, Sirius někde bůh ví kde trpěl.

Ahoj lidi,
Pravděpodobně už zbývají poslední dvě nebo tři kapitoly, nevím, jak moc budu rozvádět, co se ve škole dělo, popravdě mě moc nebaví opisovat to, co vymyslela Rowlingová, ale dvě kapitoly určitě budou. Vzhledem k tomu, že má kniha přes padesát částí, rozhodla jsem se to rozdělit. Ještě si ale nejsem jistá, jestli na dva, nebo na tři díly.
Brzy u příští kapitoly!

Nejsi můj otecKde žijí příběhy. Začni objevovat