kapitola 21. Hledání

139 5 6
                                    

Mandy, Hermiona, Harry, Ron i Neville dorazili do hradu bez jakékoli známky něčeho podezřelého. 

,,Děkuju, ale myslím, že nemusíme jít všichni za Brumbálem."

,,Počkáme ve společenské místnosti," řekla Hermiona a táhla za sebou nic netušícího Rona a Harryho. 

,,Půjdu s tebou, je dost možné, že tu Brumbál nebude, možná budeme muset zajít ještě za někým jiným." Mandy přikývla a společně se vydali do ředitelny.

Mandy už se ani nepokoušela skrývat své pocity a dala jim volný průběh. Vlasy jí každou chvíli měnily barvu, ale ona na to nereagovala. Tentokrát ji nezajímalo, že se po ní otáčeli studenti na chodbách. 

Další problém dostat se do ředitelny bylo heslo. Mandy ho neznala. Zkusila to poslední, které si pamatovala.

,,Kyselé bonbóny!", nic se ale nestalo. 

,,Citronová zmrzlina!"

,,Čokoládové žabky!"

,,Tak sakra otevři se, na tohle já nemám čas," vykřikla zlostí a k jejímu velkému překvapení se tak opravdu stalo.

,,No výborně, tak to třeba nebude tak složité," prohlásil Neville s úsměvem. ,,A nebo možná ano," řekl zklamaně když zjistili, že ředitelna je prázdná.

,,No, tak zajdeme za profesorkou McGonagallovou," prohlásila Mandy. Ale obávala se, že i ona bude v Prasinkách. ,,Při nejhorším za Snapem."

A tak znovu změnili směr a vydali se hledat profesorku McGonagallovou. Ale tu také nenašli. Její kabinet byl prázdný. Jejich poslední možnost byl tedy Snape. Ten Snape, který Nevilla už pátým rokem šikanoval.

,,Neville, pokud tam nechceš jít-," začala, ale Neville ji přerušil. ,,Jdu s tebou," prohlásil nekompromisně. 

Sešli dolů do sklepení, a hádejte, koho potkali. ,,Co dělají nebelvírští v sobotu odpoledne tady, ve sklepení," uslyšela za sebou protáhlý hlas Draca Malfoye. Ach Merline, co jsem udělala tak hrozného, že mě takhle trestáš, pomyslela si.

,,Je tu Snape," zeptal se ho Neville. 

,,Proč ho hledáte," zeptal se na oplátku.

,,Odpověz na naši otázku a my ti odpovíme tu tvou," navrhla Mandy kompromis. Malfoy se zlověstně ušklíbl, ale odpověděl. ,,Myslím, že zrovna někam odešel. Museli jste se těsně minout." 

Mandy v duchu zasténala. Proč zrovna ona musí mít pořád takový pech, to není fér. Snape byl jejich poslední možnost. 

,,V Prasinkách byl smrtijed," odpověděla mu na jeho otázku. Malfoy jí ale nebral moc vážně. ,,To není možné, řekni mi pravý důvod."

,,Není můj problém, že mi nevěříš," opáčila a už už chtěla jít a najít nějakého jiného důvěryhodného profesora, když za sebou uslyšela hlas hledaného profesora. 

,,Co se tady děje," vyštěkl. 

,,V Prasinkách byl smrtijed," řekla Mandy. Snape se na ni překvapeně podíval. ,,Pojďte se mnou do kabinetu," prohlásil nesmlouvavě. ,,Vy ne, Longbottome, jen slečna Williamsová." Mandy se na něj omluvně usmála a šla za Snapem.

Když došli do jeho kabinetu, Mandy mu ve stručnosti řekla, co se vlastně stalo. 

,,Informuji Brumbála. Počítejte s tím, že vás určitě bude chtít brzy vidět." Mandy přikývla a odešla z jeho kabinetu. Šla najít Nevilla a když se tak stalo, zjistila, že se hádají s Malfoyem.

,,Jsi ubožák Malfoyi, nic jiného než ubožák a namyšlený idiot, laskavě zmlkni," vyštěkl Neville. ,,Ale ale, Longbottome, jestlipak ty ses do ní nezakoukal," odvětil škodolibě Malfoy.

Mandy si lehce odkašlala, aby dala najevo svou přítomnost, kterou ani jeden z nich nezaznamenal. Oba dva se po ní poplašeně otočili. Malfoy se škodolibě ušklíbl, neboť si byl jistý, že to slyšela a Neville se zatvářil dost vyděšeně a rozpačitě.

,,Můžeme jít," řekla Mandy a předstírala, že nic jiného neslyšela. A tak se společně vydali do nebelvírské společenské místnosti.  

Nejsi můj otecKde žijí příběhy. Začni objevovat