Zkoušky NKÚ se neúprosně blížili, a tak už úplně všichni leželi v knihách. Mandy se většinou učila s Nevillem v knihovně, protože si pomáhali s několika předměty, převážně s bylinkářstvím a lektvary.
Možná by vás také zajímalo, jak Voldemort reagoval na to, že ji málem vyloučili. Poslechla si asi dvouhodinové kázání, jak nezodpovědně se chovala, jak on v jejích letech nikdy neporušil školní řád a jaká by to byla ostuda. Také mu měla alespoň jednou týdně napsat dopis.
Matt to vzal docela dobře, byl rád, že ji nevyloučili, ale spíše kvůli Mandy a otci.
* * *
Mandy právě mířila na svou profesní poradnu s profesorkou McGonagallovou. Ale dost nemile ji překvapilo, že se zde nacházela i jejich ropuší ředitelka. Tak jo, tentokrát žádné hlouposti nebo tě tentokrát doopravdy vyloučí.
Profesorka ji vyzvala, aby se posadila. Dělala, jako by tu Umbridgeová vůbec nebyla.
,,Už jste se rozhodla, na jaké povolání byste chtěla studovat?" zeptala se jí profesorka.
,,Asi ano. Chtěla bych se stát lékouzelnicí." odpověděla nejistě.
,,To je velice náročné povolání. Ale poměrně časté. Musela byste získat V z lektvarů a z přeměňování, formulí a bylinkářství N. To je z vašich současných předmětů vše. V šestém ročníku máte ještě latinu a psychologii, v sedmém praxi U Svatého Munga a oba dva ročníky budete mít základy lékouzelnictví."
Profesorka se chvíli odmlčela, poté pokračovala.
,,Na OVCE byste musela mít všechny předměty na nejlepší známku, potom byste se pravděpodobně musela specializovat na nějaký obor. Není to jednoduché povolání, ale věřím, že to zvládnete."
Asi vás překvapí, že Umbridgeová k tomu neřekla ani slovo. I ji to překvapilo. Třeba o ni konečně ztratila zájem, ale jí to připadalo spíše jako klid před bouří.
Potom si ji ale nečekaně odvedla do kabinetu.,,Co si dáte?" zeptala se a dala jí na výběr ze tří nápojů. Mandy to přišlo hodně zvláštní, tahle učitelka ji ještě nedávno chtěla vyloučit a teď jí nabízí něco k pití? To by bylo divné, i kdyby to nebyla Umbridgeová.
Odmítla ji, ale ona na tom trvala, tak si řekla o čaj.
,,Proč na tom tolik trváte?" zeptala se, když ji profesorka napomenula, že nepije.
Ona pochopitelně neodpověděla, a tak předstírala, že se napila, ale do úst se jí nedostala ani kapka. Mandy viděla, jak se Umbridgeové roztáhly koutky do širokého úsměvu a už nepochybovala, že je v tom čaji buď jed, nebo veritasérum. A když Umbridgeová začala klást otázky, nebylo pochyb o tom, co tam je.
,,Vím, že jste měla jisté spory s profesorem Snapem. Proč?"
Mandy věděla, že její budoucnost na této škole visí na vlásku, a tak si rychle něco vymyslela. ,,O jedné hodině lektvarů mi ošklivě explodoval kotlík, ve kterém nebyl zrovna bezpečný lektvar a postříkal téměř všechny studenty." odpověděla a snažila se, aby to vypadalo věrohodně. Umbridgeová nakrčila obočí, ale očividně jí to uvěřila, což ji dost překvapilo.
,,Tak mi řekněte, kde jste byla o Vánočních prázdninách." vyslovila svou další otázku.
Mandy ztuhla. Co jí teď jako má říct, že ji unesli smrtijedi ji asi věřit nebude. Umbridgeová byla dost netrpělivá.
,,Myslím, že jsem přeslechla vaši odpověď."Mandy rychle plácla první hloupost, která ji napadla.
,,Byla jsem se svou novou rodinou, ale měli jsme nějaké spory."Profesorka povytáhla obočí, ale dále už ji netrápila a pustila ji. Mandy raději odešla, dokud to šlo a nezastavila se, dokud nebyla před společenskou místností.
ČTEŠ
Nejsi můj otec
Fiksi PenggemarNěco o mně. Jmenuji se Amanda Williamsová a dokončuji čtvrtý ročník v Bradavicích. Mám dlouhé blond vlasy a pomněnkové oči. Jsem poměrně malá, třeba oproti Harrymu nebo Ronovi. Ano, jsem v nebelvíru a moji nejlepší kamarádi jsou Hermiona, Ron a H...