Ilta lähestyi nopeammin kuin olisin kuvitellutkaan. Yritin rimpuilla irti ketjuista ja mietin samalla, miksi Thanos haluaa Peterin. Ehkä... ärsyttääkseen Tonyä, no ei. Ei Thanos ole niin hölmö.
"Oletko jo myöntynyt ehdotukseeni?" Thanos kysyi kaltereiden takaa. Pudistin päätäni. Thanos hörähti: "Kuule tyttönen. Voin tappaa sinut siihen niin, jos et suostu!"
"Okei...suostun. Kunhan et tee mitään pahaa Peterille" Lupasin ja odotin vuorostani, että Thanos tekisi oman lupauksensa.
"Minä latelen ehdot. Et sinä" Thanos ärjyi. Sen jälkeen hän irrotti minut ketjuista.
Yritin tietysti rimpuilla Thanoksen otteesta, mutta hän noin vahvempana sai pidettyä minut aloillani. Lopulta päätin vain olla heittäytymättä hankalaksi. Siitäkös Thanos vasta olikin tyytyväinen. Lähdimme pois siitä rakennuksesta, jossa olimme olleet. Ihme kyllä, menimme autoon, jossa oli kiiltokuvatarroja. Siis miettikää! Thanos ajamassa autoa! Ei onnistu.
"Mukava harrastus" Thanos ilmoitti huomattuaan minun katsovan kiiltokuvatarroja.
"Ahaa" Tyydyin vastaamaan. Mistä lähtien Thanos on kuulostanut ystävälliseltä, saatikka keräillyt autoon kiiltokuvatarroja? Tai ylipäätänsä ajanut autoa?
Saavuimme tunnin matkan jälkeen Avengers-tornille. Katsoin sitä jo nyt kaipuun vallassa. Tiedän kyllä sen, että jos menen nyt tuonne, Peter joutuu tilalleni.
Hmm...entäs jos kuolenkin kunniakkaasti Peterin puolesta, jotta hän jäisi eloon? Tosin, en minä kyllä haluaisi kuolla.
"Thanos...voinko minä tässä vaiheessa perua lupaukseni?" Kysyin varuillani ja ääni melkein sortuen. Thanos pudisti määrätietoisesti päätään.
"Miksen?" Kysyin epätoivoisena.
"Olet jo vannonut suostuneesi. Lupauksia ei yleensä rikota, ellei sinulla ole omia tapoja" Thanos murahti hyytävän kylmällä äänellä.
Nousimme ulos autosta ja marsimme Avengers-torniin. Taaskin jostain kumman syystä turvatoimet eivät toimineet. Miten käy aina näin?
"Missä Avengersit ovat?" Thanos kysyi ja nyökkäsin päälläni kohti oleskeluhuonetta. Siellä he aina olivat tiistaisin - jopa Peter (tulimme tänne yleensä vielä koulupäivienkin jälkeen).
Thanos nosti minut toisella kädellään ilmaan ja läimäytti oven auki. Kaikki kääntyivät katsomaan meitä. Tunsin aseen ohimollani.
"Bella!" Kuulin Peterin huudahtavan, mutta hän vaikeni, kun ase kääntyi hänen suuntaan.
"Tein sopimuksen tämän rakkaan Bellanne kanssa..." Thanos aloitti ivallisesti.
"Mihin sopimukseen sinä suostuit, Bel?" Wanda kysyi. Aistin pelon hänen äänessään.
"Tuota...sovimme, että Thanos ei tapa minua jos annan hänelle sen laitteen - joka hänen piti saada aikoja sitten - sekä...........Peterin" Ääneni hiipui olemattomiin viimeisen sann kohdalla.
"Sinä lupasit mitä!?" Tony huusi ja syöksyi suojelevasti Peterin eteen.
"Mr. Stark, päästä minut Thanoksen luokse ja tuo se laite hänelle. Muuten Bella kuolee ja sitä et varmaankaan halua nähdä" Peter huokaisi - ja hänenkin äänestään kuulsi tietynlaista pelokkuutta.
"Peter. Et ole tosissasi. Sinua minä en luovuta Thanokselle" Tony puolusteli.
Thanos päästi oudon äänen ja sitten hän siirsi aseen taas ohimolleni. Hän katsoi voitonriemuisesti Tonyä ja kysyi pelottavasti: "Haluatko, että tapan tämän tytön tässä ja nyt?"
YOU ARE READING
Always yours - Avengers (fin) ✔️
FanfictionIsabella, lempinimeltään Bella, on 15-vuotias tyttö joka on kuulunut Avengerseihin vasta parisen kuukautta. Silti hän on jo taitava taistelija - pakkohan hänen on olla. Ei hätää, tähänkin tarinaan sekoittuu parisuhde- ja teinidraamaa. Bella on nimi...