Etsimme tuloksetta Buckyä ja Steveä ympäri linnaa. Thanoskin oli kadonnut jäljettömiin. Aloin jo menettää toivoani, kunnes löysimme vielä yhden huoneen, jota emme olleet tutkineet. Natasha avasi varovasti oven ja syöksyimme sisään valmiina taistelemaan. Kukaan ei kuitenkaan ollut osoittamassa meitä aseella kasvoihin. Sen sijaan lattialla makasi etsimämme henkilöt verisinä ja melkein tajuttomina.
"Se ketale pakeni juuri ennen kuin tulitte." Steve puhisi juuri ennen kuin menetti tajuntansa kokonaan.
"Oletteko te kunnossa?" Kysyin huolestuneena, kun katsoin haavoja, joita täynnä Steve ja Bucky olivat.
"Luulisin niin, vaikkakin Steve pyörtyi..." Bucky murahti ja kompuroi ylös lattialta.
"Saamme teidät kyllä kuntoon. Nyt pitäisi vain tietää minne Thanos pakeni." Tony pohti, mutta sai vastauksen kysymykseensä pian - Thanos seisoi oveella ja osoitti meitä aseella. Hän nauroi kylmästi ja tokaisi ivallisesti: "Siinähän poika onkin. Odottelin häntä jo."
Peter valahti kalpeaksi, kun ase siirtyi osoittamaan häntä. Tony astui hänen eteensä ja sanoi Thanokselle: "Peter ei tullut luoksesi. ME tulimme". Hän viittasi Avengereihin - outoa, koska Peterhän kuului meihin...no jaa.
"Saankin siis tapettua teidät kaikki kerralla. Ja aloitan hänestä." Thanos naurahti kylmästi ja Peter näytti entistäkin kalpeammalta, kun hänestä puhuttiin.
"Tapa mieluummin minut." Michelle sanoi Peterin vierestä ja siirtyi Peterin sekä Tonyn eteen, niin, että ase osoitti suoraan häneen.
"Ilomielin." Thanos vastasi ja painoi aseen liipaisinta. Ase laukesi ja luoti lävisti Michellen.
Tyttö rojahti velttona lattialle. Peterin silmät suurenivat raivosta ja hän ryntäsi Thanoksen kimppuun. "Sinä senkin julma hirviö! Sinä tapoit hänet!" Peter...ööh...kiljui? Thanos ei pistänyt vastaan sille, että Peter hakkasi kaikin voimin häntä.
Olin sillä välin juossut Michellen luokse. Tony ravisteli tyttöä toivonsa menettäneenä. Otin Michellen käden omaani ja kuiskasin: "MJ, et sinä kuole. Me hoidamme sinut kuntoon."
"Ettepä hoidakaan. Tehän kuolette." Thanos huomautti ja heitti Peterin seinään.
"Niinkö luulet?" Clint uteli ja ampui nuolia Thanosta kohti. Osa niistä osui häneen, mutta hän ei loukkaantunut - ihme kyllä.
"En anna sinun kuolla" Tyynnyttelin Michelleä, jonka silmät olivat painuneet kiinni. Kyyneleet tulvivat silmiini.
Suurin osa huoneessa olijoista hyökkäsi Thanoksen kimppuun, mutta sitten yhtäkkiä hän katosi. Siinä vaiheessa Bucky oli haavoittunut pahasti - vaikka olikin jo ennestään huonossa kunnossa. Bruce hoiti Michelleä niiden varusteiden turvin, mitä hänellä oli mukana. Buckyä ei vielä hoidettu, koska hänellä ei ollut hengen hätää.
"Tuleeko Michelle kuntoon?" Kysyin itkuisena. Bruce kiinnitti huomionsa hetkeksi minuun sanoakseen: "Todennäköisesti kyllä. Ihme, ettei luoti lävistänyt tärkeitä sisäelimiä, joka olisi ollut aika todennäköistä tuossa tilanteessa."
Huokaisin helpotuksesta ja kiiruhdin Peterin luokse, joka makasi edelleen maassa seinän vieressä. Nostin hänen päänsä syliini ja kysyin: "Sattuiko sinuun pahasti?"
Peter ei kerennyt vastata, koska yhtäkkiä Thanos oli ilmestynyt viereemme. Hän kohotti aseensa ja ampui. Luoti osui osittain Peterin päähän, mutta ei kuitenkaan mennyt siitä läpi. Sen sijaan se jatkoi matkaansa seinän läpi. Tässä vaiheessa Thanos oli kadonnut.
Peterin kasvot vuosivat verta. Yritin tyrehdyttää sitä jollakin vanhalla pyyhkeellä, jonka olin ottanut mukaani Avengers-tornista.
"Auttakaa nyt joku!" Kiljuin toivoni menettäneenä. Peterin silmät sulkeutuivat ja hänen suunsa jäi pienesti raolleen.
YOU ARE READING
Always yours - Avengers (fin) ✔️
FanfictionIsabella, lempinimeltään Bella, on 15-vuotias tyttö joka on kuulunut Avengerseihin vasta parisen kuukautta. Silti hän on jo taitava taistelija - pakkohan hänen on olla. Ei hätää, tähänkin tarinaan sekoittuu parisuhde- ja teinidraamaa. Bella on nimi...