Yö lähestyi liian nopeasti. Brooklyn oli vahtinut meitä koko sen ajan. Hän oli kertonut kaiken siitä, miten Thanos oli käskenyt häntä johdattamaan meidät nalkkiin ja kaikkea muutakin turhaa blaa blaa blaa.
"Meidän on päästävä pois täältä." Michelle hermoili ja potki kivistä seinää ihan turhaan.
"Pian te pääsettekin - mutta sitten teitä odottaa suloinen kuolema" Brooklyn kivahti. Hän oli jo ärtynyt Michellen jatkuvaan valittamiseen.
"Brooklyn, etkö sinä mitenkään voisi olla ystävämme ja päästä meitä menemään" Anelin itku kurkussa.
"Ystävänne? En todellakaan. Minähän vihaan teitä" Brooklyn naurahti pilkallisesti.
"Me emme sinua" Totesin ystävällisesti. Peter katsoi minua suu auki ja huomautti: "Kyllähän vihaamme". Pudistin päätäni ja sanoin: "Emmekä vihaa."
Brooklyn katsoi meitä epäuskoisesti. "Miksi te ette vihaa?" Hän kysyi ja nousi ylös lattialta, jossa oli istunut.
"Minusta vain tuntuu, ettet sinä oikeasti ole niin paha, kuin nyt olet. Sisimmässäsi olet hyväsydäminen. Sitäpaitsi sinä tunnet aivan varmasti vihaa isääsi kohtaan siitä, mitä hän teki veljellesi" Sanoin ja hymyilin vienosti Brooklynille.
"Mm..." Brooklyn mumisi kyynelten valuessa hänen poskillaan.
Peter puuttui puheeseen kysymällä Brooklyniltä: "Miten Thanos edes murhasi veljesi - kuka hän sitten olikaan -?"
Brooklyn piti suunsa kiinni pitkän aikaa. "No...minä ja veljeni autettiin isää kokoamaan joukkoja teitä Avengerseja vastaan, mutta sitten veljeni muutti mieltään. Hän ei halunnut ryhtyä pahikseksi, joten hän kertoi siitä isälle. Isä raivostui hurjasti ja vei hänet juuri tämän linnan katolle - minä olin myös siellä. Sitten isä vain tuuppasi veljeni alas ja kun kurkkasin alas isän lähdettyä, huomasin, että veljeni makasi maassa kuolleena - ilmeisesti hänen päänsä sai kuolettavan tällin tai jotain", hän kertoi viimein.
"Ihan hirveää" Wandalta pääsi käheä ääni.
"Ai niin. Se hauta, jonka alla oli salakäytävä, oli veljeni hauta - ihme ettei hänen hauta-arkkunsa ole ihan kiven alla" Brooklyn tokaisi.
"Mutta...ääh ei mitään. Voisitko sinä päästää meidät vapaiksi? Voit tulla mukanamme Avengers-torniin. Saat jäädä sinne asumaan. Taisteltaisiin yhdessä isääsi vastaan, jotta hän ei pääse murhaamaan enää ketään" Ehdotin ja tällä kertaa Brooklyn suostui. "Hyvä on, mutta meidän on paettava nopeasti" Hän huomautti.
"Hetkinen nyt. Mistä tiedämme, ettei hän johda meitä taas harhaan? Hänhän saattaa tappaa meidät kaikki Avengers-tornilla. Silloin Thanos voittaa - kaiketi" Peter sanoi.
"Tällä kertaa voitte luottaa minuun. Ihan oikeasti" Brooklyn vastasi pää painuksissa, ennen kuin ehdin avata suutani.
"Hyvä on..." Peter myöntyi.
Pääsimme ihme kyllä ongelmitta ulos linnasta. Sen jälkeen pinkaisimme juoksuun. Emme pysähtyneet ennen kuin pääsimme Avengers-tornille. Tony oli meitä vastassa Steven kanssa, joka ilmeisesti oli kertonut Tonylle, että lähdimme erikoisesta syystä muualle.
"Vai suvaitaan sitä sitten saapua takaisin pikku huviretkeltä. Seurasimme teitä lähettimen kautta, joka oli kiinnitetty Peterin paidan selkämykseen. Peter riisui heti paitansa nähdäkseen pikkuisen lähettimen. "Senkin vakoilijat" Peter tuhahti.
"Kukas tämä uusi neitokainen on?" Steve kysyi varuillaan ja tuijotti sähkössä leijuvaa Brooklyniä - hän siis osasi lentää.
"Tony ja Steve, tässä on Brooklyn. Brooklyn, tässä on Tony ja Steve. Ai niin, supersankari nimillä he ovat Iron man ja Captain America. Ja Brooklyn on Electric Killer." Esittelin.
YOU ARE READING
Always yours - Avengers (fin) ✔️
FanfictionIsabella, lempinimeltään Bella, on 15-vuotias tyttö joka on kuulunut Avengerseihin vasta parisen kuukautta. Silti hän on jo taitava taistelija - pakkohan hänen on olla. Ei hätää, tähänkin tarinaan sekoittuu parisuhde- ja teinidraamaa. Bella on nimi...