Kepala yang pening sejak tadi diurut perlahan-lahan..mana tak peningnya sejak akhir-akhir ni bertimbun kerja yang hendak disiapkan.. Sudahnya meeting hari ini sungguh memenatkan ditambah lagi masalah..
Interkom ditekan..
"nelly buatkan saya air.. Please hurry up!! "..katanya dengan suara diingin.. Tak lain tak bukan sudah tentunya Tengku Qalif..
Tengku Qalif mengeluh.. Pening kepalanya membuatkan dia ingin memarahi semua orang.. Taulahkan kalau orang sakit ni macam-macam tak kena.. Lagi-lagi kena dengan orang diingin..
'aduhh.. Apa lama sangat buat air ni!! '..ehmm.. Dah mula dah ribut taufan..
Dalam kirann..1,2,3....
"Nellyyy!! what a long time you make water..stupid!!!"..ambik kau gegar satu ofis dibuatnya.. Pekerja yang lain juga mula gerun mendengar jeritan bos mereka itu..
Knock.. Knock..
"sorry tengku.. Saya tengah cari nescafe tadi.. "ujar nelly setelah takut-takut memandang Tengu Qalif..
Tengku Qalif mendengus dengan kasar.. "apa lambat sangatlah kau ni buat air.. Cari nescafe pun lembab.. "ujarnya tanpa memandang Nelly a.k.a PA nya..
Nelly hanya menunduk..memandag lantai sambil bermain jarinya.. Sampai naik mengigil badannya kerana takut yang teramat.. "maaf tengku!"
Nescafe tersebut disisip sedikit sebelum berkata sinis.."ni warning pertama.. Kau lambat lagi dipersilakan berambus dari sini
.pintu tu sentiasa terbuka untuk kau.. "..Nelly menelan liur.. Sebelum keluar tergesa-gesa apabila dijerkah oleh Tengku Qalif
"what are you waiting for??!..get out now!!! "❤❤❤❤❤
"nelly kau ok tak ni? "tanya rakan sekerjanya, sofia... Mana tak risaunya bukannya dorang tak dengar Tengku Qalif menjerit-jerit..Alahai Tengku Qalif ni buat air lambat pun nak marah-marah.. Ni mesti ada sesuatulah tu yang mengganggu fikirannya.. Tengku Qalif ni bukannya panas baran orangnya.. Tapi kalau dia tak ada mood..ehmm memang gerunlah..tak boleh bayangkan..
Sofia mengusap-usap belakang Nelly.. Itu sajalah yang mampu dia buat.. Nak marah Tengku Qalif balik.. Memang cari nahaslah jawabnya
"aduhaii.. Ni pasal nescafelah ni.. "ujar nelly.. Nescafe yang tidak bersalah pula yang dimarahinya..
"kau buat apa lama sangat cari nescafe..kau pun satulah.. "marah sofia
"dah memang aku satu.. Aku mana ada kembarlah kau ni.. Dahlah aku nak buat kerja..berlambak lagi kerja aku.. Kang tak pasal-pasal aku kena buang kerja.. "nelly terus ke tempat duduknya..bukannya boleh layan sangat budak sofia ni.. Busybody ajee..
Sofia mengejar Nelly...Tidak berpuas hati.. Selagi kau tak jawab, selagi tu juga dia tanya.. Tak ada isitilah give up.."ee.. Ceritalah..knp dengan nescafe tu? Tengku cakap apa kat kau? Tengku bagi kau warning ke? "
"adooii kau ni.. Serabutlah... Dahlah nanti aku ceritalah.. Dah pergi sana.. "halau nelly.. Serabut kepala dengan minah ni..
"alahh.. Kau ni.. Ceritalah cepat"
"bodolah..aku penat ni weehh"
"sikit pun jadilah"
Belum sempat nelly menjawab kedengaran suara seseorang menyapanya dibelakang
"what are talking about?.. "tanya Tengku Qalig dengan muka bengisnya..
Kali ini sofia pula tergetar-getar.. 'adoii.. Bodolah kau sofia' bisiknya..
"nothing Tengku.. Just sembang-sembang kosong.. "jawab sofia
"aku tak pekak lagi nak dengar apa yang korang cerita.."
Sofia dan nelly hanya diam..
YOU ARE READING
Marah-marah Sayang
RomanceTengku Qalif-Seorang yang mempunyai rupa yang digilai oleh perempuan malah mempunyai syarikat yang ternama di malaysia. Sebut sahaja namanya.. membuat ramai yang takut akan sikap yang diingin. Siapa saja yang tidak mengenalinya..jutawan muda berumu...