bab 6

1.1K 38 0
                                    

"Assalamualaikum!!"

"aku ingat tak datang"ujar Tengku Qalif,menyambut kedatangan sahabatnya yang baru tiba itu.

"isshh.. Apa pula tak datang,  aku rindu dia ni!" kata Daus, sambil mata melihat sekeliling-liling mencari figura yang dirindui. Meraka terus berlalu ke ruang tamu.

"kau jangan macam-macam, bagi dia habis belajar dulu"..Terus bibir mencebik mendengar kata-kata Tengku Qalif..

"kau ni..susahlah aku nak kawin dengan dia macam ni"rugut Daus. Adam hanya mengeleng kepala sambil ketawa. Tiba-tiba datang seorang perempuan memeluk tengku Qalif dari belakang.

"along.. "

Terus saja Daus berdehem melihat kekasih hatinya itu.

"ni kenapa manja sangat ni. Taulah ada boyfriend kat sini, jangan nak mengada pula. Pandai ambik kesempatan atas kesempitan"ujarnya,buka tak tau niat sebenar adiknya itu. Ya,Tengku Qalif mempunyai adik bernama Tengku Qaisara berumur 22 tahun. Ahh sebab tu kawan-kawan dia datang. Nak menyambut kedatangan adiknya ini yang baru pulang dari luar negara,menyambung pelajaran.

"alahh. Habis tu takkan sara nak peluk abang daus pula"ujarnya, menyumbang senyuman kecil di bibir Daus. Sara melabuhkan punggung disebelah Tengku Qalif sambil berbalas senyuman dengan Daus.

"gatal.. Habiskan belajar dulu baru boleh kawin"

"alahh.. Nak kawin sekarang!!"bentak sara,  bergurau.

"nak kawin dengan siapa??" terus saja Daus menyoal. Melepas weii

"dengan abang dauslah.. " Terus tersenyum daus dibuatnya.. Sampai merah-merah dah telinga.

"amboi..sukalah tu"usik adam yang sedari senyap saja.

"ehmm.. Gatal ye anak dara mama ni! " ujar Datin mariam, yang baru saja keluar dari dapur. Sara terus memeluk mamanya.

"gurau je pun.. "

"dah jomlah, kita makan dah siap dah ni"pelawa Datin mariam. Semua meraka pun terus ke dapur. Riuh bebenor keadaan rumah itu walaupun hanya mereka sahaja.

❤❤❤❤❤

Maira dan imanina sibuk membeli barang-barang mainan. Tak lain tak bukan ni mestilah untuk maira. Habis penuh tangan imanina oleh mainan barbie je. Budak perempuan kannn..

"maira, jom kita jumpa kak nelly nak? " tanya imanina. Maira hanya mengangguk. Nelly ni sebenarnya cousin imanina so tak hairanlah kalau dorang memang dah kenal.

"Sorry2.. Aku lmbt!!". Kus semangat,  mana taknya orang menikmati aiskrim oreo ni tiba-tiba ada orang tegur. Tak ke melayang nyawa.

"ishh,  kau ni terkejutlah" marah imanina. Nelly tersengih, sebelum duduk di depan imanina. Sempat dicubit manja pipi gebu maira

"so, esok aku dah nak balik kampung" ujar nelly setelah selesai order air.

"bila aku mula kerja jadi PA sementara ni?"

"hahahaha... Lawaklah.. 'PA sementara'. Imanina menjeling, tanda dia serius.

"yalah kau ni gurau pun tak boleh"

"lain kalilah kau nak gurau,  aku serius ni.. Takutlah.. Betul ke boss kau terima aku?"

"betullah, maybe lusa kau dah boleh masuk ofis. Aku dah bagi maklumat tentang kau kat dia."

Imanina mengangguk faham.

"tapi...... "

Baru je nak tarik nafas lega..'aduiihaii nelly ni buat aku takut je lah'. Imanina hanya mengangat kening tanda kenapa.

"bos aku tu diingin sikit. Kalau tak ada mood memang semua kena marah"ujar nelly,dengan mulut penuh aiskrim

"errkk.. Tak pe yang penting aku dah boleh kerja"

"ok apa-apa pun good luck!!"

Imanina sekali lagi mengangguk. Bibir mengukir senyuman tak Sabar nak kerja. Yalah kerja je terus jadi PA. Untunglah walaupun 2 bulan. Boleh tambah pengalamankan










Marah-marah SayangWhere stories live. Discover now