İyi okumalar...
Ağavni sabahı beklemeden, tuvalete gitmek üzere uyanan, annesine olanı biteni anlattı. Mina hanım, unuttu çişi falan sabahı sabah etti. Apraham duyarsa tüylerini tek tek yolardı Ömer'in, o umurunda olmazdı da mahallenin ağzına sakız olmak vardı işin sonunda. Koştu çaldı Mahah'ın kapısını. Cemal işe Fato okula gitmişti ama Ömer pısmış odasından çıkmıyordu.
"Duydun mu senin oğlanın yediği haltı? "
"Hayrolsun ne etti?"
Mina hanım başını tuttu.
"Bizim kızla dam köşelerinde buluşmuş. Bozmuş kızı.""Nasıl?"
"Nasılı mı var bu işin? Parmağıyla..."
Mahah kulaklarını kapadı iki eliyle ama duydu her şeyi, kadının anlattığıyla yerin dibine girdi. karnına doğum sancıları girdi adeta. Bir hal çare bulacağını söyleyerek kadını evine yolladı soluğu oğlunun yanında aldı. Koca karnıyla güçlükle eğilip oğlunu dürttü.
''Mina hanım geldi bir şeyler anlattı doğru mu?''
''Vallahi değil!''
''Diyor ki fenalık etmiş kızıma. Etmedin değil mi kurban?''
''Yok eye bir şey etmedim.''
''Etmediysen kadın niye kapıya gelsin, akşam yanına gelmiş dedi.''
''He geldi!''
'' Ee ettin o zaman haram.''
''Ben etmedim eye!"
"Ya kim etti?"
" damdan dama atladı belki çalıya takılmıştır.''
Mahah oğlunun neresine denk gelirse oraya vurmaya başladı.
''Haram hey haram! seni bawona söylemezsem bizi rezil kepaze ettin!''
''Bawo da sana etti ben kızdım mı?''
Mahah daha çok sinirlendi. Nefes nefese çöktü olduğu yere akşam olup Cemal gelinceye kadar eli ayağı iş tutmadı. Adam kapıdan girer girmez de utansa da sıkılsa da anlattı durumu. Cemal'in dayağı Apraham efendininki kadar koymazdı herhalde.
Cemal tıpkı rahmetli bawo gibi ayağını kaldırıp havada Ömer'in tepesinde tuttu.
''Yaşına başına bakmadan ne halt yedin sen? insanların yüzüne nasıl bakacağız?''
Ömer hiç sesini çıkarmadı. Bir iki kötek yer otururdu nasılsa. Ama o köteklerden birinin inişine yine Mahah engel oldu.
''Kurban olayım etme Cemal ben zaten çok dövdüm.''
''Bu o dayaktan anlar mı le erebe? ''
''Anlar Cemal'im anlar hem evleneceğim dedi.''
Genç adam yerinden sıçradı. Tıpkı bawosunun gençliği gibi
''Ne evliliği eye?'' dedi.
Cemal yeniden ayağını kaldırdı.
''Bak Mahah bak hele ne evliliği diyor. Yediğin boku temizleyecek evlilik. bu akşam Apraham' a gideceğim inşallah kabul eder bizi.''
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gül Cemal 2
Fiksi UmumGünler ayların, aylar yılların peşini bırakmadan ardı sıra mevsimleri birbirine bağlamıştı. Yaz geçmiş güz geçmiş köyden kente göç eden Gül Cemal'in ailesi genişlemiş yaş almış mevsim tekrar güze yıl seksenlere dayanmıştı. Biraz sosyolojik biraz eko...