RAMBUT yang basah, aku lap-lapkan ia menggunakan kain tuala. Segar je rasa lepas mandi. Usai memakai pakaian apa semua, aku baring terlentang atas katil empuk bersaiz queen milik aku. Kedua tangan diletakkan atas perut. Mata terpejam untuk menenangkan diri. Kepenatan tadi petang terus rasa hilang.
Dush!
"Aku dah ajar yang melompat pula, kan? Asal kau tak buat yang tu?! Memang nak berpusing-pusing sampai pening ke?"
Membongkok badan aku sambil kedua tangan memegang lutut. Peluh yang tak henti mengalir dalam badan dan muka, aku hiraukan. Aku rasa sekarang muka aku dah kusam teruk sebab dah lebih 10 kali aku buat gaya sama.
Kalau awal-awal tadi aku dah diajarkan cara berpusing sambil tendang, 10 minit yang lepas tadi aku sudah diajarkan cara melompat, pusing, dan tendang pula. Gaya lebih kurang sama saja, bezanya kali ini ada lompat. Dan aku kena buat dua gaya berlawan itu bergilir-gilir sampai Abang Faiq puas hati.
Jangan ditanya apa-apa. Inilah yang dikatakan denda bonus sebab dah sepak kepala cikgu sendiri. Tapi itu salah dia juga sebab tiba-tiba je muncul berdiri depan mata.
"Aku dah kata, tak ada rehat! Masuk latihan balik!"
"Se...sekejap. Pe-penat..." tercungap-cungap nafas aku.
"No excuse!"
Kini, aku kembali berdiri tegak dalam keadaan nafas tak teratur. Aku berganjak sedikit ke belakang lalu berlari laju ke depan seraya melompat sambil berpusing dengan kaki menendang kuat patung itu.
"Terus tendang sambil jawab soalan aku,"
"Baik!"
Bagai lembu dicucuk hidung, aku terus menerus tendang patung itu sambil soalan pertama ditanya.
"Apa nama penuh kau?"
"Eryna Safiya binti Muzaffar!"
"Umur?"
"Unofficially 17 tahun!"
"Tinggi?"
"164 cm!" Mula soalan itu, dahiku berkerut aneh. Ini ke yang dia katakan dia ada cara tersendiri nak berkenalan dengan anak murid dia?
"Berat?"
"Lama tak timbang, sifu! Saya tak tahu." Namun begitu, tendangan masih diteruskan. Sesekali aku jeling Abang faiq di tepi. Dia mengangguk-angguk kepala.
"Dah ada boyfriend ke belum?"
"Tak ada masa, sifu!"
"Mustahil tak ada masa."
"Saya cakap betul, bang!" Dengan geram, aku tendang sekuat hati pada patung itu untuk melepaskan geram.
"Kalau macam tu, kau mesti ada crush?"
Niat nak melompat terus tak jadi. Yang jadinya, aku sudah melompat sedikit tetap, apabila ditanya begitu... Terus aku jatuh terjelupuk atas lantai. Habis sakit punggung aku.
YOU ARE READING
MASIH MENANTI ✓
Teen FictionTEEN FICTION || SAD ROMANCE || MYSTERY Pindah tempat yang baru, mungkin akan dapat kehidupan baru juga. Namun, rancangan Tuhan itu sukar dijangka apabila takdir menemukan Eryna Safiya dengan seorang jiran yang kacak, Daniel Bryan. Akan tetapi, nama...