SINARAN cahaya lampu mencucuk mata membuatkan mata aku nak tak nak tercelik. Namun, apabila teringat perihal aku diangkut tadi, lantas aku bangun dari perbaringan. Selimut tebal yang menutup seluruh tubuh aku selak. Keluhan lega dilepaskan apabila melihat pakaian masih ada di tubuh. Tapi, 5 butang blouse kemeja labuh aku sudah terbuka! Sebelum menunaikan solat maghrib tadi, sempat aku tukar baju dek baju pemberian Daniel petang tadi sudah basah. Dan aku rasa aku dah dapat agak siapa yang buat macam ni.
"Shit!"
Rambut panjang yang sudah terlepas dari sanggul, aku pegang. Pantas 5 butang yang terbuka itu aku butangkan kembali. Tudung di segenap ruang, aku cari. Langsung tiada!
Aku kena keluar dari bilik ni sebelum tuan punya badan yang dah berani mati menculik aku balik! Pintu bilik aku cuba buka. Terkunci dari luar! Tidak ada masa, aku cuba rosakkan pemegang pintu itu. Akan tetapi, tiada guna aku rosakkan jika aku masih terkurung dalam bilik ni.
Tak ada pilihan lain, aku ketuk pintu sekuat hati menyedarkan sesiapa yang lalu-lalang di situ.
"Tolong! Ada sesiapa dekat luar, tak?! Tolong! Saya diculik! Tolong! Dengar tak? Tolong!" Berkali-kali aku jerit meminta pertolongan.
Masih tak ada suara yang menyahut dari luar. Aku merengus kegeraman. Aku berganjak jauh ke belakang lantas aku berlari ke depan seraya menghentak pintu itu dengan tubuh kecil ini sekuat hati.
"Tolong! Tolong! Tolong!"
Sepi. Tiada yang menyahut.
Namun begitu, aku tetap mengulangi langkah yang sama. Ya, aku menghentak bilik itu dengan tubuh aku. Akan tetapi, belum pun tubuh aku melayang di pintu, pintu tiba-tiba terkuak dari luar. Dan aku tak boleh berhenti berlari serta-merta. Natijahnya, aku berlanggar dengan tubuh tegap tinggi lampai yang baru melangkah masuk itu.
"Ah!" Jeritku sakit apabila dahi aku terkena bidang dadanya.
"Kenapa, sayang? Nak lari? Huh! Mimpi sajalah kau. Tepi!" Tubuh aku ditolak jatuh atas lantai. Aku berdesis perlahan. Sakit punggungku terhentak atas lantai.
"Aiman? Apa semua ni?!" Herdik aku berang memandang Aiman yang sudah senyum sinis.
Aiman menghampiri aku yang masih terduduk atas lantai. Manakala aku pula berganjak ke belakang. Belakang, belakang, belakang, belakang, dan aku terkunci. Tubuh aku sudah bersandar di dinding bilik. Aiman mencangkung di hadapan aku. Bola mata dia menatap seluruh wajah aku. Melihat itu, aku menyorokkan muka dari terus menjadi tatapan matanya.
Namun, tangannya naik menyelak rambut aku yang menutup seluruh wajah.
"Kau tahu, betapa sukanya aku lepas dapat tahu dari kawan-kawan kau yang kau sebenarnya sukakan aku? Lagi bertambah aku terkejut bila dapat dengar yang kau juga suka tengok aku senyum. Suka dengan kebaikan dan keramahan aku..." Pipi aku cuba dielus, tapi pantas aku tepis.
"Kau ingat aku tak tahu? Kau cuma sukakan badan aku! Kau juga berkomplot dengan kawan-kawan aku untuk perangkap aku, kan?" Aku cuba beranikan diri.
"Huh! Itulah... Aku pun tak sangka yang rupa-rupanya mangkuk dua ketul tu nak ikut subahat dengan aku untuk perangkap kau. Padahal masa tu aku tengah kusut nak fikir macam mana nak tarik perhatian kau untuk masuk perangkap aku." Dia melepaskan tawa seperti orang tak betul.
Aku sudah tergamam. Jadi, mereka yang nak ikut berkomplot dengan Aiman untuk 'jual' aku pada lelaki durjana ini?
"Aku masih tak puas hati sebab tak dapat lepaskan nafsu aku dekat kau lagi. Huh! Kalau mangkuk-mangkuk tu tak salah masukkan ubat perangsang, mesti kepuasan aku terlunas!" Meja bersebelahan katil dihentak. Aku sedikit terkejut mendengar hentakan itu.
YOU ARE READING
MASIH MENANTI ✓
Ficção AdolescenteTEEN FICTION || SAD ROMANCE || MYSTERY Pindah tempat yang baru, mungkin akan dapat kehidupan baru juga. Namun, rancangan Tuhan itu sukar dijangka apabila takdir menemukan Eryna Safiya dengan seorang jiran yang kacak, Daniel Bryan. Akan tetapi, nama...