"Pergi sesama, jom?"
"Kau nak apa, Jimin?" soal Rina apabila melihat Jimin berdiri di hadapannya.
Jimin tersenyum kepada Rina, lalu Jimin duduk di sebelah Rina dengan rapat sambil sengaja melanggar bahu mereka berdua.
"Nanti meeting itu, kita pergi sama sama?" soal Jimin sambil tersenyum.
"Erm."
"Kau buat assignment ke?" soal Jimin.
"Tak adalah, aku usha concert CNCO." jawab Rina dengan selamba.
"CNCO? Group apa itu?" soal Jimin dengan kehairanan.
"Group from latin."
"Kau minat latin song?"
"Aku international, semua aku layan."
"Erm, not bad lah kalau macam itu. Banyak jenis lagu kau layan, banyak bahasa kau faham."
"Yeah, kau pula? Kau layan lagu apa saja?" soal Rina dengan bersahaja sambil menyimpan earphone nya.
"Aku layan kpop and english saja. Itu pun ikut mood."
Rina hanya angguk dengan kata kata sambil menyimpan laptopnya di dalam beg galasnya.
"Nak pergi mana?" soal Jimin apabila melihat Rina menyimpan semua barangnya di dalam beg.
"Meeting lah, sekarang dah jam 2.30." jawab Rina.
"Awal lagi."
"Kita gerak awal, balik awal. Jomlah, nak pergi sekali tak?" ajak Rina dengan bersahaja.
Jimin tersenyum dengan tingkah laku Rina. Pada pertama kali mereka berjumpa, Jimin hanya melihat sisi kasar Rina dihadapannya. Tidak pula dia sangka yang Rina ini mempunyai suara yang comel, rasa gembira hatinya mendengar Rina yang mengajaknya.
"Yes, of course lah! Bukan senang nak jalan dengan kau." jawab Jimin sambil tersenyum.
"Duh! What ever."
"Rina! Wait!"
Jimin segera berlari mengejar Rina yang telah pergi meninggalkannya. Jimin tersenyum lagi apabila dirinya tahu bahawa Rina walaupun garang dan suka bercakap kasar, namun Rina tetap perempuan dan masih mempunyai hati yang baik. Paling penting, Rina sangat comel.
^^^^^
Mereka melirik kearah Rina dan Jimin yang sedang berbual bual di hadapan mereka sambil bergelak ketawa. Tidak pernah lagi mereka melihat Rina itu begitu peramah dengan mereka, bagi mereka Rina garang dan suka bercakap kasar sahaja.
"Rapat semacam saja si Rina dengan Jimin itu?" soal Hoseok.
Jungkook dan Taehyung segera memandang kearah Jimin dan Rina lagi sambil berasa hairan.
"Kau tengoklah itu, Jimin yang duduk rapat dengan Rina." jawab Jungkook.
"Aku rasa Jimin nak try dialah. Lagipun Rina not bad lah, to be honestly aku suka cara dia." kata Taehyung.
YOU ARE READING
[C] Bangtan Queenka
Hayran KurguApa jadi apabila kau terpaksa memasuki sebuah kelab kerana tidak mahu rekod sahsiah akan buruk. Namun, lain pula yang jadi apabila si gadis itu mula mengenali ahli kelabnya itu. "Virgin or non virgin?" "Scan lah kalau nak tahu..." Masing masing terk...