Chapter 53 : She Know

26 6 0
                                    

"Kenapa putus? Kamu ingat Rina itu adik kamu?"

Berkerut dahi Jimin mendengarkan pertanyaan bapanya yang selamba. Bagaimana bapanya tahu? Sedangkan dia belum beritahu bapanya lagi.

"I didn't tell you yet about this, how can you know papa?"

"Rina sendiri datang jumpa papa dekat Abu Dhabi untuk nak kan kepastian tentang status kamu, Jimin."

"Maksud papa?"

Flashback

Tok! Tok! Tok!

"Wait! Coming!"

Terangkat kening Encik Park apabila melihat Jungkook, Rina dan Hongjong di hadapan bilik hotelnya. Namun dengan ramah, Encik Park mengajak mereka masuk.

"Macam mana tahu uncle ada dekat sini?" soal Encik Park.

"Saya minta maaf kalau ganggu privasi uncle sedang trip dengan kawan kawan uncle. Tapi saya sendiri yang minta dari pihak airport untuk berjumpa dengan uncle, jadi mereka yang beri lokasi uncle. Saya minta maaf sekali lagi, uncle."

Tersenyum encik Park mendengarkan penjelasan dari Rina, sopan betul gadis ini. Hanya menundukkan kepala padanya, mungkin berasa bersalah.

"It's okey, Rina."

"Uncle kenal dengan saya?"

Soalan Rina membuatkan Encik Park tersenyum, manakala Rina berasa hairan. Rasanya Jimin belum pernah kenalkan dia pada Encik Park.

"Mestilah uncle kenal, kamu teman wanita kesayangan anak tunggal uncle. Wajah kamu yang ada di wallpaper phone Jimin. Jimin selalu cerita tentang kamu pada uncle. Betul katanya, kamu memang cantik orangnya."

Tertunduk malu Rina mendengarkan pujian Encik Park padanya, ini adalah kali pertama mereka berjumpa tapi Encik Park telah memujinya seolah olah dia masih teman wanita Jimin. Padahal mereka telah putus.

"Saya dah putus dengan Jimin, uncle."

"Kenapa? Jimin curang dengan kamu ye?"

"Tak uncle... Dia..." keluh Rina.

"Jimin ingat Rina ini adik kandung dia, itu sebabnya mereka putus."

Terkejut Encik Park mendengarkan luahan Jungkook yang selamba. Jujur kata, Rina telah menceritakan hal ini pada Jungkook ketika mereka naik pesawat dari London ke Abu Dhabi semalam.

"Kamu ini anak Jongmin ye? Keluarga Kim?" soal Encik Park.

"Ye, saya Kim Rina anak keluarga Kim." jawab Rina.

"Patutlah wajah kamu macam uncle kenal, orang Rusia ini memang lawa ye? Kamu serupa sangat dengan ibu kamu."

"Terima kasih, uncle."

"Jadi kamu bertiga datang ini nak tahu pasal apa?"

"Betul ke yang Jimin itu anak paklang saya Jongmin?" soal Hongjong.

"Semua itu tak benar, Jimin itu anak kandung uncle."

"Tapi mama saya ada surat beranak Jimin, memang terbukti yang Jimin itu anak Jongmin. DNA mereka sama." luah Rina.

"Surat itu palsu, isteri saya yang rancang semua ini."

"Maksud uncle?" soal Jungkook.

"Semua ini berpunca dari uncle, uncle terlalu hard working sehinggakan isteri uncle sendiri curang."

Masing masing senyap, mereka cuba untuk mendengarkan luahan Encik Park. Wajah Encik Park kelihatan sedih untuk meluah.

"Uncle kahwin lambat sikit dari Jongmin, lepas uncle dan mama Jimin kahwin, uncle dapat naik pangkat, jadi uncle busy. Tapi uncle tak pernah abaikan isteri uncle."

[C] Bangtan QueenkaWhere stories live. Discover now