Merah merona pipi Rina apabila melihatkan tingkah laku Jimin. Semalam dahlah bawakan beg, kali ini bawakan dia bunga pula? Aduh, cari pasal betullah dia ini. Depan semua orang pula itu, malulah!
"I bawakan bunga just for you, my dear."
"Taknak, i tak suka bunga."
"I ada bawakan coklat kalau you tak suka bunga."
Geram dibuatnya apabila Jimin mengeluarkan beberapa keping coklat dari poket bajunya. Dihulurkan pula padanya di hadapan ramai orang. Eii, buat malu betullah dia ini.
"I tak suka coklat."
"Kalau taknak coklat, i ada belikan anggur hijau, your favourite right baby?"
Jungkook yang berdiri tidak jauh dari mereka tergelak melihatkan tingkah laku Jimin yang mengeluarkan sekotak anggur hijau dari beg galasnya. Okey, ini memang kelakar. Tak sangka Jimin sanggup jadi begini hanya untuk mendapatkan hati Rina kembali.
"Baby, penat tau pagi pagi lagi i cari semua ini untuk you."
"Siapa yang suruh, i tak suruh pun." bebel Rina.
"I buat ini semua untuk you. Special untuk my lovely girlfriend."
Rina mula rasa tak senang apabila mendengarkan bisikan orang orang sekelilingnya yang terkejut akan ucapan Jimin. Dia ini memang nak kenalah.
"I bukan girlfriend you, so stop following me."
"Kalau macam itu, be my girlfriend? I will love you until i die."
"Taknak!"
"Okey, kalau taknak sekarang. Esok i akan confess lagi."
"Eii, you tak faham bahasa ke? I taknak!"
"Baby! Janganlah pergi, ambillah dulu hadiah hadiah i ini. I beli untuk you tau."
Tersenyum Jimin apabila Rina dengan selamba merampas bunga, coklat dan sekotak anggur darinya. Dia tahu Rina marah, tapi dia yakin setelah Rina makan anggur kegemarannya itu, pasti hilang kemarahannya.
"Hey, bro."
"Hey, Jungkook." sapa Jimin sambil tersenyum akan tepukan di bahunya.
"Aku respect dengan keberanian kau, sanggup eh kau malukan diri? Kalau aku, memang taklah."
"Nasib baik dia accept juga hadiah aku, kalau tak. Malu juga aku."
"Rina tak sanggup nak malukan kau, tengoklah betapa merahnya muka dia tadi. Lawak betul."
"Dia nampak macam tak suka, tapi reality dia suka. Percayalah."
"Yakin saja kau kan? Entah entah dia buang."
"Tak, anggur hijau itu favourite dia. Coklat kitkat yang aku beli itu pun favourite dia."
"Habis itu, bunga yang kau bagi itu?"
"Itu bunga favourite dia, camillia flower."
"Yakin?" usik Jungkook.
"Aku berani bertaruh kereta aku kalau aku salah."
"Confident betul eh? Okeylah, aku masuk dulu. Lepas ini aku ada presentation." luah Jungkook.
"Alright, bro."
^^^^^
Jungkook tersenyum apabila melihat Rina dengan selamba makan buah anggur yang diberikan oleh Jimin. Tadi beria kata nak buang, tapi di makan juga.
"Woi, kata nak buang. Tapi dimakan juga."
"Sayanglah nak buang, buah ini elok kot." jawab Rina.
"Jadi betullah itu favourite kau? Tak ada pelawa aku langsung."
YOU ARE READING
[C] Bangtan Queenka
Fiksi PenggemarApa jadi apabila kau terpaksa memasuki sebuah kelab kerana tidak mahu rekod sahsiah akan buruk. Namun, lain pula yang jadi apabila si gadis itu mula mengenali ahli kelabnya itu. "Virgin or non virgin?" "Scan lah kalau nak tahu..." Masing masing terk...