Chapter 37 : Wanna Be My Boyfriend?

33 4 0
                                    

"Fiona! Janganlah tarik tangan kakak! Sakit tahu tak!"

"Sinilah akak! Fie nak tunjukkan dekat akak fashion terbaru dekat K&M ini. Cantik! Dress dia lawa gila!"

Jimin yang berada di belakang mereka hanya tersenyum melihat dua beradik itu yang berpelukan sambil berlari masuk ke kedai pakaian. Mata dilirikkan kearah Fiona yang dari tadi menunjukkan pada Rina dress. Comel tengok Rina yang rimas akan tingkah laku Fiona, tapi dilayankan juga adiknya itu.

"Haa, akak cuba yang ini pula."

"Fiona! Banyak dah akak try, tak ada yang menariklah! Ini apa color hijau ini? Dah macam alien!"

Jimin yang duduk bersebelahan dengan Fiona tergelak melihat Rina yang memakai dress labuh berwarna hijau yang diberikan oleh Fiona. Yang peliknya, Rina tak menolak langsung permintaan Fiona.

"Ala, okey try yang ini pula."

"Fiona, akak penatlah." bebel Rina.

"Okey okey, janji ini last! Please, akak..."

"Ish! Yelah!"

Fiona mencuit lengan Jimin sambil tersenyum suka apabila Rina mendengarkan juga katanya. Setelah beberapa minit, masing masing melirik kearah Rina yang memakai dress pendek berwarna merah jambu berbunga.

 Setelah beberapa minit, masing masing melirik kearah Rina yang memakai dress pendek berwarna merah jambu berbunga

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"How?" soal Rina.

"Cantik kak!" puji Fiona.

"You look so cute, Rina."

Rina sekadar tersenyum akan pujian Jimin kepadanya, kakinya segera masuk kembali ke bilik persalinan. Bahu Jimin dilanggar oleh Fiona dengan sengaja, wajah ditoleh.

"Naik bosan Fie tengok kak Rina pakai t-shirt dengan seluar saja, itu yang Fie saja bawa kak Rina shopping dress. Bolehlah dia pakai dress pula."

"Nak ke kakak Fiona itu pakai? Mahunya bersangkut dalam almari saja." jawab Jimin sambil tersenyum sinis.

"Dulu kak Rina suka pakai dress, tapi disebabkan abang Hwa itu dulu suka touching sana touching sini, itu yang kak Rina lagi prefer seluar. Dari dulu Fie tak suka cara abang Hwa itu layan kak Rina, dia gatal, suka melayan banyak perempuan..."

"Fiona, ini nak ke?"

Masing masing memandang kearah Rina yang berdiri di hadapan mereka dengan memegang dress yang dipakai tadi. Bibir mengukir senyuman apabila melihat Rina yang keletihan.

"Nak! Jomlah akak pergi bayar." ajak Fiona sambil memeluk lengan Rina.

"Akak yang kena bayar? Fie yang ambil itu ini, tapi akak yang kena bayar?" soal Rina.

"Ala, itu baju akak, so akaklah yang bayar."

"Bertuah punya budak!"

"Sekali sekala belanja diri sendiri dan adik kesayangan ini."

[C] Bangtan QueenkaWhere stories live. Discover now