Chapter 13 : Mabuk

79 7 12
                                    

"Hey, Rina. Lambat hari ini datang break first?"

Rina tersenyum kearah Jimin yang sedang berjalan kearahnya.

"Aku terbangun lewat sikitlah, ngantuk sia..."

"Comel hoodie kau, color blue lagi." puji Jimin sambil menyentuh hoodie yang dipakai Rina.

"Aku rasa macam sejuk pula hari ini." jawab Rina sambil tersenyum.

Rina P.O.V

"Kau pakai apa pun cantik, Rina

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kau pakai apa pun cantik, Rina."

Rina tersenyum akan pujian Jimin padanya, lebih lebih lagi apabila Jimin menyentuh pipinya.

Splash!

"Wey! Apa hal kau ini!"

Rina segera menepis air yang membasahi dirinya dengan perasaan yang bengang.

"Kau itu! Aku nak kau jauhkan diri kau dari Jungkook! He's my boyfriend!" ugut Youmi.

"Apa ini Youmi, main simbah simbah pula kau ini." marah Jimin sambil menepis air yang terkena hoodie Rina.

"Kalau aku still nampak kau rapat dengan dia! Siap kau!"

"Eii, bodoh punya perempuan!" marah Rina.

"Kau okey, Rina?"

Rina mengabaikan pertanyaan Jimin, Jimin menyentuh rambut Rina yang basah. Namun dengan tiba tiba Jimin terkejut akan tingkah laku Rina yang mahu membuka hoodie nya.

"Eh, kau buat apa ini Rina? Wey, orang tengoklah Rina." bebel Jimin sambil menghalang orang memandang kearah tingkah laku Rina.

"Basahlah, buat apa aku nak pakai. Sejuk!" bebel Rina sambil membetulkan t-shirt yang dipakainya dari dalam.

"Eh, kau nak buat apa dengan hoodie itu?"

"Aku nak buang." jawab Rina dengan selamba sambil tangannya ingin membuang hoodie itu ke dalam tong sampah.

"Bagi aku!"

"Kau nak buat apa? Kau bukan muat pun." perli Rina sambil melihat tangan Jimin yang memeluk hoodie nya.

"Aku nak buat kenangan, nanti kalau aku rindu kau boleh aku cium hoodie ini."

"Eii, gila!" bebel Rina sambil pergi meninggalkan Jimin.

"Rina!"

Rina memandang kearah wajah Jimin yang sedang memegang lengannya.

"Rina, tadi kau kata kau sejuk. Nak tak pakai jacket aku? Aku ada spear jacket aku dalam kereta, kalau kau nak. Aku pergi ambilkan sekejap."

"Tak payahlah."

"Tapi tadi kau kata, kau sejuk. Jangan buat aku risau, nanti kau demam pula."

Rina mengeluh dengan keprihatinan Jimin padanya, Jimin menyentuh rambut Rina yang sedikit basah dengan kerisauan.

[C] Bangtan QueenkaWhere stories live. Discover now