BAB 4

11.5K 376 2
                                    

Ella menghampiri meja makan. Beberapa orang housematenya sudah berada di meja itu.

Tak sabar mereka mahu menjamu hidangan di hadapan mereka. Ella telan liur melihat hidangan di hadapannya.

"Wah masak apa ni? Nampak sedap." tanya Ella lalu duduk di sebelah Ria. teruja wajahnya melihat pelbagai makanan yang dimasak oleh housematenya di atas meja tersebut.

Gemuk la, lepas ni kau Ella.

"Hari ni masak asam pedas ayam je." ujar Tiara pula. Disebabkan giliran dia dan seorang lagi housemate nya untuk memasak. Jadi itulah menu mereka hari ini. Mereka berlima makan bersama.

"Wey korang, sabtu ahad balik kampung ke?" tanya Tiara.

"Aku balik." ujar Meen sambil mengunyah ayam goreng. Tiara mencebik.

"Ala, kau selalu balik." Meen hanya tersengih.

"Aku balik rumah mak ayah aku, sedara aku nak kahwin." kata Ella pula.

"La, kau balik ke ? Ingat tak balik." Fatin buat muka taik. Ella ketawa.

"Balik la, dah lama kut aku tak balik. Lagipun sedara aku nak kahwin. Apa pula kata dorang aku tak balik tengok. Kang tak pasal takde siapa nak datang time aku kahwin." kata Ella sambil menyumbat ayam goreng ke mulutnya.

"Haihh, dah nak kahwin ke?" tanya Tiara sambil mengangkat keningnya. Saja mengusik Ella. Ella mengangkat kepalanya. Semua memandangnya sambil tersengih.

Ella menepuk dahinya. Malas nak layan perangai tak cukup kalsium diorang!

Pada pagi sabtu, Adrian membawa anak-anaknya pergi ke rumah Mamanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pada pagi sabtu, Adrian membawa anak-anaknya pergi ke rumah Mamanya. Sebaik sahaja keluar daripada kereta, Ifah terus memeluk neneknya.

"Alahai cucu nenek, lama tak jumpa." Puan Maisarah mencium pipi Ifah. Dia mahu mencium juga pipi Safuan. Tetapi dengan pantas, Safuan mengelak.

"Alaa nek, orang dah besar lah, malu kena cium." rengek Safuan. Puan Maisarah ketawa besar.

"Ni ikut kamu lah Ad, haih." Puan Maisarah menjeling ke arah Adrian.

"Haa, papa pun macam tu dulu? Haa pa, tak selesa kan kena cium?"

Adrian hanya ketawa.

"Mana daddy?"

"Daddy kamu apa lagi, jumpa kawan-kawan dia lah. Dah jom masuk." Mereka pun masuk ke dalam rumah besar itu.

" Mereka pun masuk ke dalam rumah besar itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Sugar Daddy? Where stories live. Discover now