BAB 28

9.7K 337 0
                                    

3 bulan berlalu. Ella dan Adrian merancang untuk berkahwin. Ella duduk di balkoni sambil memandang langit. Dia melihat cincin yang tersarung di jarinya. Dia senyum. Cantik!

Dia teringat Adrian melamarnya.

"Sayang, awak dah nak habis belajar kan?"

"Ye awak, kenapa?"

Adrian mengeluarkan sesuatu. Tiba-tiba dia bangun, dan melutut di hadapan Ella. Ella terkejut.

"Eh, awak?"

"Ella.. sudi tak jadi isteri saya?" lamarnya dengan sambil senyum manis. Ella menganggukkan kepalanya.

"Sudi!"

"Thankyou sayanggg." katanya sambil tersenyum bahagia.

Ella tersenyum melihat cincin di tangannya.

Mak, Kakak nak kahwin!!

Ina membantu Puan Maisarah memasak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ina membantu Puan Maisarah memasak. Puas dah Puan Maisarah cegah,tapi Ina tetap mahu juga menolong.

"Ina? Kamu okey ke tu?" tanyanya ketila Ina terkial-kial mengodak kuah asam pedas.

"Eh, okey je auntie hehe."

"Biarkan je Ina. Nanti bibik tolong. Marila kedepan, kita makan kuih. " Ina menarik nafas lega. Lalu dia ke ruang tamu.

"Auntie, Ad tak datang ke petang-petang ni?"

"Selalu nya dia datang, hari ni tak pula. Kerja agaknya." Ina mengangguk.

"Auntie, umur Ella tu berapa tahun?"

"Hmm rasanya baru 22 tahun. "

"22 tahun? Huh, boleh ke budak mentah tu jadi isteri Ad nanti? " perlinya.

Dia sakit hati apabila mengetahui, Adrian lelaki pujaannya  akan berkahwin dengan perempuan lain.  Puan Maisarah senyum.

"Insyaallah, dia boleh jadi isteri Ad yang terbaik. Ni kamu ni, bila nak kawen? Kamu tunggu Ad lagi ye?" Dia kesian juga dengan Ina.

Tapi nak buat macam mana? Dah Adrian tak suka. Takkan nak paksa. Dia pun tak berkenan sangat dengan Ina. Pakaian macam tak cukup kain. Ni pun pakaian dia hanya memakai croptop berwarna merah dan berseluar panjang.

"Entah la auntie, tak de jodoh lagi.. Ad pun dah ade orang lain..." katanya sambil menundukkan wajahnya. Padahal dalam hati dia sumpah seranah pada Ella yang mencarasnya.

"Hm, auntie doakan supaya Ina bertemu jodoh ye.." Ina senyum plastik. 'Aku nak anak kau lah orang tua, alahai.'

'

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Sugar Daddy? Where stories live. Discover now