Adrian termenung mengenangkan nasibnya. Dia mengambil gambar arwah isterinya.
"Sayang.. patut ke abang terima Ella? Sesungguhnya hati abang ternyata ade sesuatu untuk Ella..." Dia meletakkan gambar itu kembali lalu dia mengeluh.
--------------
Ella tersedar daripada tidur apabila tubuhnya digoncang oleh Meen. Ella terpisat-pisat.
"Kau pahal duh Meen?"
"Bangun la! Pergi kelas!" beritahu Meen dengan muka berkerut.
"Haa? Ala malas la. Kau tu asal tak siap lagi?"
"Aku tak pergi. Perut aku sakit sangat ni. Segugut." Katanya dengan muka berkerut sambil memegang perutnya.
"Lah, aku pun malas la." Ella membaringkan balik kepalanya. Dia rasa sedih. Yela sugar daddy nya reject dia. Dia rasa sedih sangat.
"Jangan malas la Ella.. Kau nak repeat paper lagi ke?" Ella spontan bangun. Sensitive betul la dengar ayat tu! Ella menjeling tajam ke arah Meen yang tersengih dalam kesakitan itu.
--------------------
Ella berjalan perlahan ke arah kelasnya. Dari jauh dia tersenyum melihat Yaya dan Hanni menghampirinya dengan wajah teruja.
"Weyh Ella. Kau dah ready ke nak final exam?" tanya Yaya dengan teruja. Maklumlah, dia suka dengan exam semua ni.
"Ofcourse la aku ready, aku taknak repeat lagi subject ni."
"Bagus-bagus. Aku tengok pun markah test dengan quiz kau power. Aku yakin kali ni kau akan lulus." Hanni memberi semangat.
"Of course la, tengok orang la." Hanni dan Yaya mencebik. Ella ketawa kecil.
Seminggu berlalu. Ella berjalan perlahan menuju ke kelasnya. Dia memandang sekeliling. Mana tahu terserempak dengan Adrian. Tapi dia hampa. Tiada pun lelaki itu. Lalu di bergegas ke kelasnya.
Adrian berjalan laju ke kelasnya. Dia melihat jam di tangannya. Dia sudah lewat! Sedang dia menuju ke kelasnya, dia terserempak dengan Ella. Mereka berdua seakan kaku.
Ella menundukkan wajahnya lantas dia berlalu daripada situ. Adrian memusingkan badannya. Dia melihat Ella. Dia mengeluh. 'Kenapa kau nak kisah pasal dia? Kau juga yang suruh dia supaya jangan ganggu kau lagi.' Akhirnya dia mengeluh perlahan.
-------------
Adrian menonton tv. Mata je ke arah tv, tapi otaknya menerawang ke arah lain.
"Pa. Pa pikir kan apa ni?" Safuan tiba-tiba menegur. Adrian tersentak.
"Haa? Apa Along cakap?"
"La, papa ni kenapa? Berangan kan apa?" usik Safuan.
"Mana ade berangan."
"Yelaa tu, entah-ntah tengah ingat pasal awek papa." perli Safuan. Adrian memandangnya.
"Along sukakan Kak Ella?" tanya nya tiba-tiba. Safuan senyum.
"Suka."
"Sebab?" tanya Adrian sambil menjongketkan keningnya.
"Sebab dia layan kitorang dengan baik. Masa dia tidur sini, dia dah macam mama dah layan kitorang." terang Safuan. Adrian senyum.
"Kenapa papa tanya?" tanyanya.
"Hmm, saja papa tanya." Adrian senyum sambil bermain jarinya.
"Papa suka kak Ella?" tanyanya dengan suara sedikit kuat. Ifah yang sedang melihat telefon membulatkan matanya.
"Haa? Papa suka kak Ella?" terus merah muka Adrian. Mereka ketawa.
"Kalau betul, Ifah setuju!" kata Ifah dengan teruja. Dia bertepuk tangan bersama Safuan. Adrian senyum malu.
--------------
Pagi itu, Adrian masuk ke kelas nya seperti biasa. Sebelum masuk ke kelasnya, dia tercari-cari susuk tubuh Ella, tetapi hampa. Tiada. Entah kenapa dia rindukan wanita itu.
----------------
Hanni menghampiri Ella yang kelihatan sedikit sibuk itu. Dia duduk di sebelah Ella.
"Ella? Sibuk nampak?"
"Yela beb, lagi berapa hari je ni nak final exam. Aku nak study kaw-kaw punya!" mata Ella tekun melihat kertas di hadapannya.
"Bagus la kalau macam tu." Ella hanya mengangguk kepalanya. Minggu itu, dia menyibukkan diri kerana dia mahu buat yang terbaik untuk final exam.
YOU ARE READING
Sugar Daddy?
RomanceFateha Ella, seorang student yang cuba menambat hati seorang pensyarah iaitu duda anak dua yang kehilangan isterinya 5 tahun lalu, Adrian Kamal. Saya nak nak jadi awek sir! - Fateha Ella Sorry Ella, saya tak dapat terima awak. Jangan ganggu saya la...