BAB 19

10.6K 371 5
                                    

Seminggu lagi mereka akan menamatkan pengajian mereka untuk semester ke 5. Ella duduk mengeluh. lepas ni, mereka akan cuti 2 minggu sebelum masuk semester ke 6.

Mesti dia akan rindukan sugar daddy nya. Sedang dia mengenang nasib, dia terasa ade seseorang duduk di sebelahnya. Ella memandang orang di sebelahnya. Dia terkejut melihat Adrian duduk di sebelahnya. Dia hanya diam.

"Sorang je?" tanya Adrian. Ella memandangnya. Adrian memandang ke arah lain.

"Hmmm....." Ella jawab acuh tak acuh. Adrian memandangnya seraya mengerutkan dahinya.

"Dah taknak cakap dengan saya dah?"

"Bukan sir suka pun." ujarnya sambil bermain dengan kuku. Adrian mengetap bibirnya.

"Bila masa saya cakap saya tak suka?" Ella terus memandang Adrian dengan pandangan hairan.

"Sir juga yang cakap, taknak saya ganggu sir lagi." Ella menjeling tajam. Adrian berpeluk tubuh.

"Saya ingatkan awak betul-betul sukakan saya." Ella mengangkat keningnya.

"Saya betul-betul sukakan sir. Sir tu yang tu tak suka saya." beritahu Ella, seraya memuncungkan mulutnya.

"Kenapa nak elak daripada saya?" Ella mengeluh. Apa dia ni..

"Kan sir juga yang cakap..."

"Ella, stop, saya tak nak dengar. Awak tahu tak. Saya.. saya.." suara Adrian tergagap. Adrian memejamkan matanya.

"Kenapa ni sir?" tanya Ella dengan wajah hairan. Tiba-tiba je gagap.

"Tolong jangan hilangkan diri awak. " beritahunya. Ella menjongketkan kening. 'Apahal dia ni ?' Hm dia suka aku ke?

"What do you mean sir?"

"La, tak paham ke? Ish awak tu, janganla hilangkan diri awak tu..."

"Kenapa?" Lantas Ella mencelah.

"Sebab...sebab...erkkk..." Adrian tergagap-gagap. Ella tersenyum. Dia dah tahu kenapa Adrian macam tu.

"Sir rindukan saya?" Adrian memandangnya. Ella menjongketkan keningnya. Adrian senyum malu. Ella teruja.

"So... Ehemm..." Ella tersenyum malu.

"Apa dia?"

"So kita.. couple?" Adrian tersenyum. Ya, dia telah pun bersedia untuk mempunyai hubungan cinta dengan gadis muda itu.

"Hahahahha aduh Ella, rasa malu la pula, saya tua-tua bercinta." ujar Adrian sambil ketawa.

"Habistu.. kahwin terus?" ujar Ella sambil tersengih gatal. Adrian membulatkan matanya.

"Gatal ea. Ni tunggu siapa ni? Tak balik lagi?"

"Tunggu kawan-kawan dalam bilik tu." beritahu Ella, sambil matanya melilau ke arah bilik komputer.

"Hmm yelah. Kalau macam tu, saya balik dulu la. Dah tak da kelas dah." Ella hanya menganggukkan kepalanya.

"Ouh ya, selamat menjawab paper nanti." ucap Adrian sambil melemparkan senyuman paling manis pada Ella. Ella melting terukss. Dia malu - malu kucing. Adrian senyum melihat telatah Ella. Sungguh dia bahagia ketika itu.

Ella bergolek-golek di atas katil

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ella bergolek-golek di atas katil. Matanya melihat telefon. Tiba-tiba telefonnya tertera nama Adrian. Dengan rasa teruja, dia mengangkatnya.

"Hello sir."

"Hello Ella sayang..." Ella apa lagi, bergolek-golek la atas katil tu.

"Awak letak nama awak kat telefon saya." Ella terus terduduk. 'cis ingat dia memang panggil aku sayang!'

"Hmm saya suka. Saya tak kan tukar." katanya sambil ketawa kecil. Ella senyum.

"Erk sorry tau sir. Hehehe. Sir buat apa tu?"

"Tak buat apa.. Awak?"

"Sama la tak buat apa pun.. hm sir, why not kita tukar panggilan?" tanya Ella sambil senyum malu-malu.

"Saya okey je. Awak nak panggil saya apa?" tanya Adrian bodoh.

"Abang la, takkan pakcik pula! Hahahahahahaha." Ella gelak besar. Entah apa yang lawak.

"Amboi, gelakkan saya nampak. Suka eakk." Ella tersipu-sipu. Nasib baik bercakap kat telefon. Kalau berdepan, mesti dia malu gila.

Meen masuk ke bilik, lalu dia baring di sebelah Ella. Ella tersentak. 'Aduh time ni le dia nak masuk...'

"Erk abang, nanti la kita berbual lagi. Ella nak masuk tidur. Goodnight. Bye." Meen di sebelah dah bulat matanya. Sebaik sahaja Ella mematikan panggilan, Meen terus memegang lengannya.

"Wahh kau dah ade pakwe ye. Siapa? Bagitahu lah!" Ella mengaru kepalanya. Nak ke bagitahu yang aku bercinta dengan sir? Ah belum dulu!

"Lah ade lah. Rahsia. Dah la tidur cepat. Esok nak bangun cepat." katanya sambil menepuk bantal. Meen mencebik.

"Takpe, nanti aku akan cari tahu. Huh!" Ella hanya tersenyum.

 Huh!" Ella hanya tersenyum

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Sugar Daddy? Where stories live. Discover now