BAB 34

8.9K 308 6
                                    

Ella melipat baju-baju di hadapannya, sedang dia melipat baju tersebut, telefonnya berbunyi. Tertera nama Hanni. Dia senyum lalu dia mengangkat.

"Haloooo!" jawab Ella dengan ceria.

"Assalammualaikum..." Ella senyum malu.

"Waalaikumsalam. Hehehe.."

"Ella... Ella... kalau teruja sangat jangan le lupa bagi salam."

"Ye la Hanni, saya tak sengaja." Hanni ketawa.

"Weyh, kau free tak? Jom lunch dengan aku. Dah lama duh tak jumpa. Ke kau dah kerja?"

"Aku free je, kerja apa? Belum lagi."

"Wah untungla ea. Goyang kaki kat rumah kahkahkah."

"Dah-dah, ni kau nak jumpa aku sekarang ke?" tanyanya sambil matanya ke jam dinding.

"Haah laa, rindu dooh kat kau."

"Alololo aku pun rindu kat kau. Okey jap lagi aku sampai. Hantar location okey!"

"Okey!" Mereka mematikan talian. Ella melipat baju dengan laju, selepas itu dia naik ke biliknya.

"Hanni!" Panggil Ella

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hanni!" Panggil Ella. Hanni melambaikan tangannya.

"Weyh rindu la kat kau!"

"Ye doh. Kita ni nama je keluarga dekat tapi susah nak jumpa." luah Ella.

"Itulah, aku dah kerja kan. Susah sikit nak jumpa. " kata Hanni sambil memuncungkan mulutnya.

"Eh, jap lagi Arif datang tau, dia nak join." Ella hanya menganggukkan kepalanya.

"Ouh, haah tempat kerja dia kat sini en." Mereka pun terus berbual sambil bergelak ketawa.

"Heyyo gaiss sorry lambat!"

"Sokay, kitorang baru nak makan!" kata Ella sambil tersenyum. Arif duduk di sebelah Ella.

15 minit kemudian..

"Aduh perut aku sakit la.. aku pergi tandas jap." kata Hanni dengan muka sakitnya.

"Salah makan le tu..." kata Ella. Dia memandang Arif. Arif memandangnya sambil ketawa.

"Kau asal gelak?"

"Kau lapar sangat ni. Sampai nasi pun ke pipi.."

"Ha, mana?" Dia mengesat pipinya.

"Ni la..." Arif mengambil nasi itu daripada pipi Ella. Ella ketawa.

"Hahha thanks weyy, tak senonoh eak aku." Arif hanya senyum.

Sugar Daddy? Where stories live. Discover now