SPECIAL CHAPTER

10.1K 284 5
                                    

"Assalammualaikum!" Sebaik sahaja Adrian memberi salam, anak-anak kecilnya menyerbu ke arahnya lantas memeluk kakinya.

"Papa!" Adrian ketawa kecil melihat perangai manja anak kembarnya, dia mencangkung lalu mengangkat kedua anak itu.

"Mana mama ?" tanya Adrian pada mereka berdua.

"Mama engah macak.." kata Aidil, anak keenam Adrian dan Ella. Adrian senyum.

"Mana Ellis dengan Rayyan? Tolong mama? Adel pun tolong mama ke?" Kakinya ke arah dapur. Kelihatan anak kembarnya, Ellis dan Rayyan sedang menolong mamanya di dapur. Manakala anak kelimanya tiada di situ. Wajah mereka comot dengan tepung di pipi.

"Ellis, Rayyan. Dah pergi sana la. Jangan kacau mama. Bukannya menolong!" bebel Ella sambil mencengkak pinggang nya. Geram dengan anak-anak kembarnya yang baru 8 tahun itu. Nak tolong katanya. Tapi, tolong menyepahkan dapur rupanya.

Ella mengangkat kepalanya apabila terdengar ketawa kecil daripada Adrian.

"Ehh abang, bila balik?" tanya Ella lalu menghampiri Adrian. Tangan Adrian diangkat lalu dikucupnya. Adrian senyum. Lantas dia meletakkan Aidil dan Aidan di bawah. Mencicit budak berdua yang baru berusia 3 tahun itu join abang dan kakaknya itu.

Adrian memeluk pinggang Ella sambil tersenyum. Ella pula senyum tersipu sipu.

"I miss you." Ucap Adrian lalu mencium pipi Ella.

"Eeii i miss you too. Hari-hari El rindu abang tau. " Mereka berdua tersenyum. Tiba-tiba Ellis menangis. Mereka memandang ke arah anak anak mereka.

"Kenapa ni?" tanya Ella sambil mencengkak pinggang nya. Adrian menghampiri Ellis lalu memujuknya.

"Anak kembar mama.. dah pergi depan. Jangan kacau mama masak. Pergi kacau papa tu."

"Jom anak-anak papa, kita main toys kat depan ye. Dah Ellis, jangan menangis lagi, Rayyan ni.. Kenapa campak tepung kat muka Ellis? Karang masuk mata macam mana?" tegur Adrian. Rayyan menunduk.

"Sorry papa... Hmm.." Adrian hanya mengeleng.

"Dah jom pergi depan, jangan kacau mama masak. Adel mana, sayang?"

"Adel kat rumah Nek Piah. Budak tu kan manja dengan jiran kita tu." Beritahu Ella sambil mempaling cekodok di kuali. Adrian hanya tersenyum. Lantas kakinya ke arah ruang tamu hadapan.

Ella melihat tepung-tepung yang bertaburan di lantai. Dia mengeluh.

"Hailah anak.. aduh malas betul nak kemas. " Rungutnya sambil menyapu tepung tepung itu.

"Assalammualaikum mama!!!" Ella mengangkat wajahnya. Dia tersenyum lebar melihat perempuan di hadapannya.

"Waalaikumsalam, anak mama dah balik!" Ella memeluk erat tubuh Ifah.

"Balik dengan sapa ni? Dengan along?" tanya Ella.

"Haah mama. Mama tahu tak along bawa siapa lagi? " Ifah senyum sambil menjongketkan keningnya. Ella tersengih.

"Hmm, bawa calon menantu ke?" teka Ella. Ifah ketawa.

"Mama ni pandai lah. Haah. Calon menantu. Dia kawan Ifah juga. "

"Srs ? Eh mama nak tengok la! Kamu tolong paling paling cekodok tu!" Kata Ella dengan teruja. Lantas meninggalkan Ifah yang berada di dapur.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Sugar Daddy? Where stories live. Discover now