Na prekvapenie všetkých sa na ďalšie ráno zobudím aj napriek jetlegu v úplne normálny čas, a tak stihnem rodinné raňajky, ktoré Scarlett podáva v jedálni.
Keď vojdem do kuchyne privíta ma so širokým úsmevom.
,,Dobré ráno!" Prekričí vianočné pesničky, ktoré sa rinú z rádia, a do rúk mi strčí veľký tanier lievancov. Potom ma pošle k otcovi a Paige, ktorý sedia v jedálni a zazerajú na seba. Teda Paige zazerá na otca a on sa tvári, že počúva Scarlettine koledy.
Sadnem si vedľa otca, a tak sa omylom ocitnem v dostrelovej zóne Paiginých nenávistných pohľadov. Dobré ráno aj tebe, pomyslím si trpko a pustím sa do lievancov, ktoré sú podobne ako večera, ktorú mi Scarlett včera naservírovala výborné.
,,Aké máte dnes plány dievčatá?" Spýta sa otec aby premostil trápne ticho, ktoré sa usadilo okolo stola. Keďže Paige sa rozhodne nereagovať, zľutujem sa nad svojim dobrosrdečným otcom a odpoviem mu prvá.
,,Myslím, že pôjdem na mólo, možno si urobím aj zopár fotiek alebo budem chvíľu niekde maľovať," poviem a pokrčím plecami. Hlavou mi prebleskne myšlienka na Wildera, a ako by si fotil Brightonské mólo a pláž. ,,Plánovala som, že do Londýna pôjdem až niekedy okolo nového roku. Ešte stále je tam pár ľudí, ktorých by som chcela vidieť."
,,Fotíš?" Spýta sa zrazu Paige a v očiach jej svietia hviezdičky, ktoré neznamenajú nič dobré.
,,Trochu," odpoviem rozpačito. ,,Radšej kreslím."
,,Vedela by si mi urobiť nejaké fotky na Instagram?" spýta sa natešene a uprie na mňa svoje obrovské zelené oči.
,,Asi?" odpoviem neurčito a venujem otcovi jeden neistý pohľad. Otec sa však iba tvári natešene a dáva mi najavo aby som súhlasila.
,,Výborne!" Paige vyskočí na nohy a tleskne rukami. ,,Za hodinu vyrážame, musím sa ešte pripraviť!" To sú jej posledné slová predtým ako zmizne v chodbe a na stole zanechá iba svoj špinavý tanier. V tom momente do jedálne vojde Scarlett. Keď si sadne na Paigino miesto vyzerá, že z nej vypršala aj posledná vianočná radosť.
,,Toľko k rodinným raňajkám čo?" Spýta sa otca nešťastne.
//
,,Máš môj dobrý uhol?" Prehltnem štipľavú poznámku, ktorú mám chuť vyprsknúť, o tom, že žiaden dobrý uhol nemá, ale namiesto toho iba bez slova prikývnem.
Netvrdím, že Paige je škaredá. Má celkom jedinečnú kombináciu hnedých vlasov a zelených očí, dobrú postavu a aj pehy na nose. Jediný problém je s jej správaním. Okrem panovačných poznámok, ktorý mi dávala počas fotenia sme sa vôbec nerozprávali. Väčšinu času totiž pozerala do mobilu.
,,Myslím, že máme dosť fotiek," odpoviem a ukážem jej obrazovku svojho foťáka. Paige mi nakukne cez rameno a chvíľu skúma všetky detaily mojej roboty až napokon spokojne prikývne.
,,Uhm, ďakujem," povie nakoniec a začne si zbierať všetky svoje veci zo zeme a obliekať si svoju bundu, ktorý z estetických dôvodov položila na zem.
,,Je v Brightone niečo čo by si chcela navštíviť?" Spýta sa keď po pláži kráčame späť. Celú cestu sa do nás opiera studený vietor.
Pokrčím plecami. ,,Chcela som vidieť iba staré mólo, nemám žiadne veľké plány." Paige pokrčí plecami. Toto je po prvý krát živote, keď sa so mnou rozpráva bez toho aby na mňa škaredo zazerala alebo sa sústredila na niečo iné. Je to vlastne celkom príjemné.
,,Môžem sa ťa niečo spýtať?" Vypadne zo mňa skôr ako si to stihnem rozmyslieť. Pre istotu sledujem cestu pod sebou aby som o niečo nezakopla.
YOU ARE READING
The story of Wildflower
Teen FictionFlorence Spencerová si žije svoj neuveriteľne nudný život v ešte nudnejšej časti Londýna, keď sa jej mama rozhodne, že sa odsťahujú. A to nie do iného domu o blok ďalej, ale do Austrálie. Ako sa neskôr Florence dozvie, za týmto nečakaným rozhodnutím...