BAB 10

2.9K 139 8
                                    

"heh, tahu nak takut". Orang sekelilingnya dijeling saja. Walaupun dia tahu berita ni akan tersebar tapi dia kisah apa.
Bilik khasnya dituju.

Sempat pintu dikuncinya dan meletakkan Nelyna di sofa yang tersedia.
Nelyna yang perasan dia seperti bebas cepat-cepat berlari ingin keluar dari bilik itu. Sesungguhnya dia takut dengan Adriel.

"ish!". Lagi bertambah bengang dengan pintu yang tidak boleh dibuka.

"tak payah nak lari, duduk situ diam-diam". Adriel yang berada di peti sejuk memandang Nelyna.

"scan pakai bulu ketiak agaknya". Marah Nelyna pada pintu itu.

Akhirnya Nelyna mengalah dan menuju ke sofa tadi semula. Dia tidak tahan untuk berdiri lama. Gastrik nya semakin menjadi-jadi pula.
Perutnya diurut perlahan.

"aku dah suruh kau makan tadi, kau degil". Adriel datang membawa sepinggan nasi dan segelas minuman.

"tak lapar". Nelyna memejamkan matanya untuk menahan kesakitan.
"makan". Arah Adriel.

"taknak".

"makan".

"taknak!".

"makan"

"ya Allah... Aku taknak!". Stress juga dipaksa sebegini.

"cuba kau tengok sekelilingkau, takdak sapa tau jangan samp-". Terpotong ayat Adriel setelah melihat Nelyna mengambil pinggan.
Adriel cuba menyimpan senyum.

"perlu ke aku minta maaf?". Soal Adriel di sudut hatinya. Memang rasa bersalahnya terhadap Nelyna amat tinggi. Tapi selebih hatinya berkata tidak.

*****

"kawan kau tu kenapa? Lain macam ja aku tengok". Soal Zarreen yang turut serta melihat adegan tadi.

"aku rasa lah kan, dia dah termakan kata-kata dia". Haiden begitu yakin yang Adriel tidak lagi berdendam dengan Nelyna malah sebaliknya.

"macam mana dia makan tu?". Soal Zarren polos dan mendapat renungan tajam dari Haiden.

"kau punya bodoh buat aku rasa nak tembak". Harap saja playboy tapi hm.

"alah tu pon nak marah, dah jom". Haiden memandang Zarreen pelik.
"Jom pergi mana?".

"mana lagi, tempat kita lah". Pantas Haiden menggeleng. Tak silapnya Adriel dengan Nelyna ada di sana.

"tak yah, kita pergi tempat lain". Zarreen pula tidak senang duduk.
"taknak aku nak main game, bilik tu ada wifi free". Haiden mendengus.

"wifi tu aku yang bayar, jangan sampai aku buang". Zarreen merengus. Kedekut itu adalah Haiden.

"ish yelah!"

*****

Airani menahan telinganya dari mendengar kata-kata yang keluar dari mulut orang sekelilingnya.

"perempuan tak sedar diri".

"baru masuk sini dah menggatal"

"taktahu malu agaknya"

"mesti dia dah goda ramai lelaki".

Dan banyak lagi hinaan dari mulut.mereka untuk Nelyna.

"dan habis korang punya mengumpat?!". Airani yang sudah hilang sabar menjerkah kearah beberapa wanita yang dari tadi menghina Nelyna. Siapa yang tahan bila kawan sendiri dituduh?.

"yang kau nak marah sangat asal? Nak backup kawan kau tu? Heh jangan-jangan kau pon sama". Sinis salah seorang wanita ity berkata.

Airani menarik nafas dan dihembus geram. Dia cuba untuk menenangkan hatinya. Kalau dia membalas keadaan akan menjadi lebih teruk.

Our Memories [C]Where stories live. Discover now