"ka-kau buat apa kat sini?". Takut-takut Nelyna bertanya.
"kau buat apa kat sini malam-malam?". Dingin saja suara itu melontarkan soalan kembali. Mata tajamnya tidak lepas memandang Nelyna."saja ambik angin". Nelyna duduk dibuaian kembali.
"masuk ward kau sekarang". Arah Adriel. Nelyna tidak mengendahkan arahan Adriel malah dia bermain buaian."huh". Adriel menjeling. Macam cakap dengan tunggul.
"Nel-Nelyna". Suara Adriel seperti tergetar-getar. Nelyna yang tadinya bermain buaian terus terhenti. Wajah Adriel dipandang."apa?".
"tu- tengok tu". Adriel menunjuk kearah pokok yang rendang dan gelap.
"tengok apa?". Mata dikecilkan untuk melihat sesuatu yang ditunjuk Adriel. Namun tiada apa yang menarik perhatiannya."ada... Kau tak nampak ke?!". Adriel menunjuk lagi.
"tak! Mana ada apa-apa pon". Nelyna pasti."han-hantu". Nelyna pandang Adriel. Air liur ditelan kesat.
"ka-kau ja-jangan main-main". Lutut Nelyna seperti sudah getar."betul". Nelyna menarik nafas sedalam-dalamnya. Kaki diundur secara perlahan sebelum...
"Adriel lari!!!!". Nelyna berlari meninggalkan kawasan taman itu. Tempat yang ramai orang dicari.
Bibir Adriel seperti mengukir senyuman. Bukan senyuman sinis tapi... Entahlah.
Adriel berjalan menuju kearah Nelyna yang kepenatan berlari.
Mujur dia tidak membawa botol air yang ditambah kebadannya."kenapa kau tak lari ha tadi kan kau yang cakap ada han- eh kejap...". Nelyna memandang Adriel yang berwajah tenang.
"kau tipu aku?!". Adriel mengangkat bahu tanda tidak bersalah.
"takguna kau!". Mahu saja Nelyna menangis saat ini. Punya laa dia lari macam tak cukup tanah tadi."dah, kau masuk ward kau sekarang". Nelyna mencebik. Kadang-kadang dia pelik dengan perangai Adriel sekarang.
"taknak aku nak ronda seluruh hospital ni". Nelyna mula melangkah pergi.
"termasuk bilik mayat?". Terhenti terus keinginan Nelyna.
"haih, tak pa lah aku mengantuk". Arah bilik wardnya Nelyna tuju. Potong mood betol.
Namun langkah Nelyna terhenti lagi."yang kau ikut aku kenapa?". Soal Nelyna hairan.
"heh perasan, sapa nak ikut kau!". Bahu Nelyna dilanggar menyembabkan Nelyna terdorong sedikit."dasar mamat pelik!". Kata Nelyna. Dan pastinya Adriel mendengar.
*****
"hai Laila". Sapa Karlina yang baru tiba di rumah agam milik Tengku Adam.
"hai Aunty". Mereka berpelukan seketika."Adriel tak ada kat sini Laila". Beritahu Karlina.
"erk yeke, tak apa lah Laila balik dulu". Laila berpaling untuk beredar."eh kejap, jom laa kita sembang-sembang kat dalam dulu". Ajak Karlina. Lama Laila berfikir sebelum menuruti langkah Karlina.
Niatnya ke sini untuk mengajak Adriel keluar saja."so, Laila macam mana? Dapat tak dekat dengan Adriel?". Soal Karlina sebaik saja melabuhkan punggungnya di sofa.
"belum lagi". Kaki yang berskirtnya disilangkan.
"it's okay, aunty boleh tolong". Karlina mengukir senyum ingin meyakinkan Laila.
*****
"semua barang dah ambil?". Nadia yang membawa barangan Nelyna mengangguk saja. harini Nelyna dibenarkan pulang.
Walaupun Nelyna suka tinggal kat hospital tapi em bukan dia punya. Pelik kan? Suka tinggal kat hospital.
YOU ARE READING
Our Memories [C]
عاطفيةBook 2 Ada ka orang yang Kecik-kecik dah pandai jatuh cinta?. Yes, ada. Nelyna Naira, dia lah orang yang telah jatuh hati pada si Dia. Tapi, Nelyna Naira tidaklah sampai tegedik-gedik. Cuma melihat dari jauh. Disaat usianya menginjak 17 tahun. Den...