BAB 47

2.1K 91 0
                                    

"abang tahu pasal papa?". Soal Nelyna. Adriel yang sibuk menghadap laptopnya hanya menggumam. Tentang penceraian Tengku Adam dengan Karlina sudah sampai ke telinganya minggu lepas.

Nelyna ligat memikirkan cara untuk menghalang mereka menjalankan misi malam ini. Ya, malam ini Adriel dengan yang lain akan menjalankan tugas mereka. Kafang-kadang Nelyna juga pelik. Kenapa tak serahkan pada pihak polis saja.

Perlahan-lahan kaki menapak kearah Adriel yang masih lagi menghadap Laptopnya. Ruang disebelah dia duduk.

"abang...". Panggil Nelyna. Sekejap saja Adriel memandang dengan senyuman dibibir.
"yes?". Kening diangkat memandang Nelyna pelik.

"do you love me?". Tanya Nelyna. Bila melihat wajah Adriel pasti hatinya akan jadi tidak sedap. Ni semua akibat misi mereka malam ini.

"kenapa tanya macam tu? Ofcours i love you... More than that". Rambut Nelyna yang terjuntai sedikit, Adriel bawa selitkan ditepi telinga.

"jangan la pergi malam ni please?". Nelyna sedaya upaya merayu.
"for that, sorry... I can't". Adriel juga rasa bersalah. Kasihan pula Nelyna dari haritu lagi dia merayu menghalang Adriel dari teruskan misi itu dan serahkan pada pihak polis.

Nelyna mengeluh. Dia hanya mampu berdoa yang Adriel dan yang lain akan selamat.

"sweety, don't be sad... ". Adriel menarik Nelyna kedalam pelukannya. Laptop tadi dibiarkan ditepi dahulu.

"saya takut... Rasa tak sedap hati". Luah Nelyna. Air mata yang tadi bertakung sudah mengalir.
Inilah yang Adriel lemah. Air mata Nelyna.

"sayang doakan abang semoga sentiasa dilindungi ya?". Nelyna mengangguk.
"doa saya tak pernah berhenti untuk abang". Adriel senyum terharu.

"dah jangan nangis lagi". Adriel mengelap air mata isterinya lagi.

*****
 
"tolong tengokkan isteri saya ya Maksu, kalau dia mengidam pelik-pelik sumbat ja dia dengan selipar". Pesan Zarreen. MakMah dan Puan Nuriani tergelak dengan perangai Zarreen.

"aduuhh!". Zarreen meringis apabila cubitan Airani selamat mendarat dilengannya.
"biasa la Reen, orang mengandung ni memang mengidam pelik-pelik sikit...". Puan Nuriani tergelak.

"amboi.. Borak apa ha? Gelak sampai atas dengar". Nelyna turun bersama Adriel. Sofa yang kosong mereka penuhi.

"Reen ni, sampai hati suruh Maksu sumbat aku dengan selipar, kalau aku mengidam pelik-pelik". Adu Airani kepada Nelyna. Biasalah sahabat baik Nelyna pasti akan menyokongnya juga.

"kau cakap je dengan aku, kau nak makan apa? Malam nanti kita cari sama-sama". Kan! Nelyna memang memahami betul!. Airani sudah tergelak suka.

"no, sayang tak boleh keluar malam-malam". Larang Adriel. Ala tadi elok saja suaminya ini diam. Baru nak merasa ronda malam-malam.

"alaaa". Muncung Nelyna naik.

Deringan telefon Adriel membuatkan suasana riuh rendah tadi menjadi sunyi.

"okay". Itu saja jawapan yang Adriel berikan kepada si pemanggil. Selesai meletakkan telefonnya wajah Nelyna dipandang sayu.

"abang kena pergi sekarang, ada benda nak bincang dengan polis, sayang jaga diri ya? Jaga Adyan". Mata Nelyna berair. Hatinya betul-betul tidak tenteram.

"abang...". Adriel menarik Nelyna kedalam pelukannya. Berderai air mata gadis itu.
"semua akan selamat sayang, insyaAllah...". Ubun-ubun Nelyna dia cium.

"duduk rumah okay? Nanti abang balik". Bibirnya mengukir senyum.

"jom Reen, Maksu, MakMah Riel pergi dulu... Nak naik tengok Adyan sekejap". Pinta Adriel. Sempat dia menjenguk Adyan yang terlena di baby cot bilik mereka.

Our Memories [C]Where stories live. Discover now