BAB 34

2K 102 2
                                    

SEMINGGU berlalu. Semuanya kembali normal. Adriel menyelak beberapa fail yang perlu dia semak.

Ketukan pintu menganggu tindakannya.

"come in". Kebenaran diberi sebelum pintu itu ditolak seseorang.
"hye you! Lamanya tak jumpa". Tidak lain tidak bukan suara Laila. Tanpa disuruh dia duduk berhadapan dengan Adriel.

"kau buat apa kat sini?!". Mood Adriel semakin hilang apabila melihat wajah Laila. Bukannya dia tidak suka tetapi perangai gadis ini merimaskannya dari dulu lagi.

"you know what! I dah kerja sini". Teruja Laila.
Adriel semakin pelik. Kenapa pula dia nak kerja sini?.

"up to you! But please jangan ganggu aku". Laila membuat muka bosan. Lagi lelaki itu memberi amaran, lagi lah dia suka.

"okay nanti kita boleh la jumpa selalu. Bye sayang!". Terus gadis itu meninggalkan ruangan itu.

Adriel mengabaikan panggilan itu. Semua itu gila.

*****

"Nel!". Airani menerjah masuk ke ruangan Nelyna. Untung kerja dengan kawan baik sendiri.

"Adoi Aira...". Kepala Nelyna digeleng penat. Tak lain tak bukan mesti nak bergosip.
Nafas Airani termengah-mengah.

"aku bukan datang nak membawang dengan kau, tapi!". Nafasnya masih Tercungap-cungap.
"apa?". Rasanya Airani baru balik pada marathon bagunan ni.

"ada orang nak jumpa kau". Berkerut kening Nelyna.
"siapa?". Airani diam.

LELAKI dihadapannya dipandang tidak selesa. Mata tu tidak lain tidak bukan. Gatal.
"jadi awak la Fakrul?". Soal Nelyna. Tadi lelaki itu memberitahu namanya.
Fakrul mengangguk.

Nama itu la yang Nelyna dengar minggu lepas semasa Adriel dihospital.

"boleh saya tahu, awak ni siapa dengan Adriel?". Soalnya lagi ingin tahu.
"kitorang kawan, rapat sangat". Kata Fakrul dengan penuh egois.

Nelyna hanya meng'o'kan saja.

"jadi ada apa awak nak jumpa saya?". Pelik pula dengan lelaki dihadapannya ini. Macam tiada sebab saja nak jumpa dia. Lebih baik pulang saja.

"saja... Nak kenal-kenal dengan isteri kawan saya". Nelyna senyum kekok. Sepatutnya tak payah kenal pon tak apa. Tak penting pon.

"sebenarnya saya ada kerja... Dah kenal kan? Awak dah boleh balik.". Bukan niat nak menghalau. Dari tadi mata lelaki itu meliar. Buatkan Nelyna berasa seram.

"ok nanti kita jumpa lagi? Bye dear". Sempat senyuman diberikan kepada Nelyna sebelum bangun dan beredar.

"geli pulak aku". Terasa loya tekak Nelyna.

Dia kembali menyambung kerjanya.

*****

"aku dah jumpa bini dia, memang cantik... Bandan dia uh...". Bibirnya dijilat.
Anak-anak buahnya hanya memandang dengan perasaan kosong. Tidak bernai melwan boss mereka.

"tu aku punya". Suara Fikry pula bergema. Sudah lama dia manaruh perasaan kepada Nelyna.

Fakrul menjeling. Sama saja perangai perangai mereka berdua. Sesuatu yang mereka inginkan pasti mereka harus dapat.

"lepas kita balas dendam atau... Bunuh terus laki dia, kita guna la perempuan tu". Sinis saja Fakrul berkata.

"but she's mine". Tanpa menunggu balasan dari Fakrul, Fikry terus keluar dari sebuah gudang yang agak besar itu.

Our Memories [C]Where stories live. Discover now