BAB 7

2.6K 162 4
                                    

"kecuali kalau kau... Murah".

Kata-kata Adriel masih terpahat didalam fikirannya.
Hina sangatkah dia?. Begitu benci Adriel terhadap Nelyna sehingga Adriel menghina maruahnya.

"sayang... Kenapa ni?". Datin Nurin menegur anaknya yang merenung jauh ke luar bagunan hospital.

"hehe takda apa-apa pon". Senyuman palsu cuba diukir. Hatinya sakit sangat.

"Nel dah demam, mama risau la. Mujur ada orang selamatkan Nel tadi". Datin Nurin juga terkejut mendapat berita tentang Nelyna yang sudah berada dihospital. Mujur tiada halangan untuk dia kehospital.

"Nel okay lah". Tangan Datin Nurin diusap lembut.

*****

"kau tak rasa bersalah ke Riel?". Haiden datang menampar bahu Adriel.
"bersalah kenapa?". Sengaja Adriel pura-pura tidak faham.

"kau buat dia sampai pengsan Riel, demam pulak tu". Sungguh Adriel tidak menyangka dengan Adriel melakukan hal sebegitu kepada Nelyna.

"aku boleh buat lebih daripada tu". Senyuman sinis terukir dibibirnya. Adriel sudah nekad dia akan hancurkan Nelyna dan keluarganya.

"Riel, kau tak boleh terima kenyataan? Kau tak redha mama kau dah meninggal? Dah 6 tahun Riel...". Haiden cuba menasihati Adriel. Namun renungan tajam yang dia dapat.

"aku nak dia rasa apa yang aku rasa". Tangannya digenggam erat.
"ikut suka kau lah". Puas Haiden menasihati Adriel tetapi hampa.

Dengan tidak sengaja adegan Nelyna memeluknya tadi bermain difikirannya.

"isk... Isk... Tolong saya.. Saya takut... Isk...".

Tidak tahu mengapa tangisan Nelyna membuatkan hatinya gusar, hilang sedikit kebencian dia terhadap Nelyna.

BAM!!!

Tersentak Adriel dan Haiden dengan dentuman pintu yang kuat.
Wajah Fikry muncul dihadapan bilik khas mereka.

"kau yang buat kan?!". Fikry datang lalu mencengkam baju Adriel. Adriel masih beriak tenang.

"woo chill..". Haiden cuba meleraikan Cengkaman Fikry pada baju Adriel.
"aku tau, kau yang buat Nelyna macam tu kan?". Urat-urat dileher Fikry jelas kelihatan.

"yang kau nak marah sangat asal?". Dengan sekali rentakan tangan Fikry terlepas.

"disebabkan kau Nelyna masuk hospital! Bodoh!". Tangan Fikry digenggam erat dan...

Bukk!!!.

Tumbukan padu dilepaskan kepada Adriel. Nafas Adriel turun naik menahan geram.
Haiden hanya memerhati wajah Adriel yang sudah merah. Sudah nampak yang Adriel akan berubah sebentar lagi.

"kau!". Kaki Adriel menendang ke arah perut Fikry. Terjatuh terus Fikry dengan tendangan adriel. Adriel datang mendekat lalu leher Fikry dicekik geram.

Uhukk! Uhukk!.

Nafas Fikry bagai tersekat-sekat. Lama kelamaan tangan Adriel naik meninggi.

Bukk!!

Bukk!!

Bukk!!

Tepi bibir Fikry sudah pon pecah dengan tumbukan Adriel. Hal ini paling pantang oleh Adriel.

Adriel bangun kembali kakinya pula mengambil peranan untuk menyepak perut Fikry beberapa kali.

"kau sapa nak cari pasal dengan aku?!". Kolar baju Fikry dicengkam.

Our Memories [C]Where stories live. Discover now