Tidur Nelyna terganggu apabila terasa rambutnya seperti bermain-main dipinya. Mata dicelik beberapa kali. Wajah Adriel yang sedang merenungnya.
Apabila teringatkan hal semalam wajah Nelyna membahang.
"good morning sweety". Sapa Adriel. Lebar betul senyuman itu."good morning abang". Nelyna senyum sedikit.
"thanks for the last night". Ucap Adriel."dah la jom mandi, lepastu solat". Lama-lama disitu buatkan dia rasa nak menyorok dalam gua.
*****
"Akak!!!". Nadia menerpa Nelyna yang berada di meja kerjanya itu.
"ya Allah rindunya adik aku yang hodoh ni...". Pelukan Nadia dibalas. Naik muncung Nadia.Ingat nak lepaskan rindu. Boleh pula Nelyna cakap dia hodoh.
"dah lah, malas la aku dengan kau ni". Nadia menjauh."eleh, gurau sikit pon tak boleh. Maksu dengan Mak Mah sihat?". Saja Nelyna ingin bergurau. Lama juga dia tidak bertemu dengan Nadia. Selalunya bercakap ditelefon saja.
"sihat ja. akak buat lah kerja, Nad duduk situ". Nadia menuju ke sofa yang tersedia. Beberapa buah buku dan album tentang syarikat ini dibuka. Ada juga wajah Dato Haznan. Terubat sedikit rindu.
"Nad tak ada kelas?". Nelyna menyoal sambil-sambil menyemak pelbagai laporan.
"petang nanti". Jari masih lagi menyelak helaian album itu."akak dengan abang Riel okay?". Nelyna angguk saja.
"lambat betul lah Nad nak dapat anak buah...". Terlopong Nelyna dengan kata-jata Nadia. Mahu saja dia membaling pasu bunga palsu itu di kepala Nadia."kau jelah kawin". Kini mata Nadia bersinar.
"betul ke?". Teruja Nadia. Bukan main budak ni."habiskan belajar tu dulu". Serius Nelyna. Rasanya sekarang bukan masa yang sesuai untuk Nadia. Lagipun ada setahun lagi untuk Nadia habiskan pelajarannya.
"lol, tadi suruh Nad kawin". Cebik Nadia.
"tu tadi". Penat Nadia menghadap perangai kakaknya yang satu ini."Mak Mah masak apa pagi tadi?". Soal Nelyna. Rindu pula dengan masakan Mak Mah yang power itu.
"uih macam-macam, nasi lemak, mee goreng kuih lapis, karipap". Sengaja Nadia ingin Nelyna terliur. Sedangkan Mak Mah masak ringkas saja tadi. Kalau banyak-banyak tak habis pula.
Nelyna menelan liurnya."ee tunggu nanti aku balik situ...". Kerjanya yang tertangguh tadi disambung.
*****BANG!!
"Adriel! Ikut kiri!". Arah Haiden. Mereka bertiga sedang bergelut dengan serangan tiba-tiba itu.
"kat depan tu nanti ada laluan kecik, muat untuk kereta ni. Kau masuk cepat-cepat". Zarreen bersama tab nya memberitahu jalan.
Masuk saja ke laluan kecik itu. Adriel memandu semakin laju. Kereta yang menyerang tadi sudah terlajak.
Apabila terasa mereka semakin jauh dan selamat. Mereka mula berhenti. Masing-masing melepaskan lelah. Walaupun naik kereta. Penat dengan pergelutan tadi.
"aku nampak dia". Dua pasang mata itu memandang Haiden.
"Fakrul...". Lelaki itu, abang kepada Fikry.
Disebalik seorang ahli perniagaan dia juga seorang pembekal dan pengedar dadah.Salah satu sebab Fakrul bencikan Adriel kerana Tan Sri Faizul hampir saja masuk penjara. Perniagaan mereka semakin merudum.
Selama ini semua pengintip memang dihantar oleh Fakrul.
"kalini dia sendiri yang keluar". Sampuk Zarreen.
"balik". Arah Adriel.
*****
YOU ARE READING
Our Memories [C]
RomansaBook 2 Ada ka orang yang Kecik-kecik dah pandai jatuh cinta?. Yes, ada. Nelyna Naira, dia lah orang yang telah jatuh hati pada si Dia. Tapi, Nelyna Naira tidaklah sampai tegedik-gedik. Cuma melihat dari jauh. Disaat usianya menginjak 17 tahun. Den...