BAB 46

2.2K 99 5
                                    

"kau betul ke nak jumpa dia ni?". Entah kali keberapa soalan Haiden itu dituju kepada Nelyna.

"ye! Ye! Kau kalau tak nak teman aku duduk luar!". Bengang Nelyna. Kini mereka sudah sampai dihadapan Hospital yang dikhaskan untuk pesakit yang bermasalah mental.

"haih kau masuk dulu nanti aku pergi kalau apa-apa call aku terus! Kalau kau cedera sikit pun! Mampus aku kena dengan Adriel". Terang Haiden. Sejak bila pula dia berkomplot dengan isteri sahabatnya pula ni?.
Argh! Ni semua Nelyna punya hal.

Nelyna berlalu dahulu untuk bertanyakan pada kaunter.

Haiden memandang telefonnya sambil berjalan kearah Nelyna.

Buk!

"Ya Allah! maaf Encik! Saya tak sengaja". Kalut jururawat wanita itu meminta maaf setelah melanggar bahunya. Segala botol ubat juga bertaburan.

Haiden tidak menjawap sepatah pon apabila melihat wanita dihadapannya ini. Jantungnya tiba-tiba saja berdebar.

"encik?". Jururawat itu menyedarkan Haiden yang termenung terlalu jauh.
"ha, aku yang salah sorry...". Sepatutnya Haiden lah yang salah. Jalan tak tengok depan.

"tak apa, saya pergi dulu". Gadis itu sempat menghadiahkan senyuman sebelum pergi. Mata Haiden sempat melirik pada name tag nya.

"seri...". Tangan kanannya naik kedada. Berdebar. Inikah rasanya jatuh cinta?.

Tanpa berlengah dia mengikuti jururawat yang bernama seri itu. Tanpa diduga gadis itu sedang bercakap dengan Nelyna. Wah lagi mudah kerjanya untuk melihat wajah Seri lebih lama.

"jadi cik ni Nelyna?". Soal Seri inginkan kepastian.
Nelyna mengangguk seraya tersenyum.

"erm saya rasa... Cik tak boleh la jumpa Fikry tu, sebab dia antara pesakit yang sukar dikawal". Jelas Seri.

"betul la Nel, lebih baik kita rahsiakan kematian kau dari dia". Haiden mencelah dengan cadangannya.
Nelyna diam memikir.

"haritu dia tengok saya pon dia cakap saya ni Nelyna. Dan saya hampir diserang". Cerita Seri tentang malam itu.

"dia serang kau? Kau okay tak?". Haiden menyoal Seri, risau. Naik pelik Nelyna memandang Haiden. Apahal mamat ni.

"erk ok-okay". Jawap Seri janggal.

"lepasni kalau dia kacau atau serang kau bagitahu aku terus!". Nelyna menepuk dahinya. Haiden ni kenapa ni?!.

"eh tak pa dah biasa dengan pesakit macam ni". Terang Seri. Kerja hospital mental memang lah benda macam ni harus dihadap.

Nelyna yang diam memerhati tersenyum. Baru dia dapat sesuatu.

"Nurse awak nama apa?". Soal Nelyna.

"seri".

"owh hye selamat berkenalan. Saya Nelyna isteri kepada kawan dia. Nama dia Haiden". Nelyna tunjuk Haiden.
Seri mengangguk saja.

"erm dah alang-alang kat hospital ni awak tolong check dia boleh?". Seri pelik. Rasanya lelaki ini tidak ada masalah mental.

"haah tolong check aku". Haiden mengangguk setuju.
"erk? Kenapa pula?". Kepalanya yang berlapik tudung itu digaru.

"sebab aku gila". Nelyna menahan tawa dengan jawapan Haiden. Kasihannya Seri.
"tak nampak macam gila pon?". Tanya Seri.

"gilakan kau". Seri terkedu. Rupanya mamat ni sudah gila betul-betul.
Nelyna akhirnya tergelak.

"sorry Seri dia baru nak rasa jatuh cinta, kitorang balik dulu ya?". Nelyna sudah ingin berlalu pergi. Haiden masih tercegat disitu memandang Seri.

Our Memories [C]Where stories live. Discover now